ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

O RCCI κινητήρας λειτουργεί με αμόλυβδη και ντίζελ [vid]

Πρόκειται για ένα εντελώς πειραματικό κινητήρα που εξέλιξε το πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison και με βαθμό απόδοσης που φτάνει στο 60%!

Κατά καιρούς έχουμε δει διάφορα concept πάνω στις μηχανικές εσωτερικής καύσης. Όπως για παράδειγμα τον Daimler DiesOtto, τον γαλλικό MCE-5, τον Scuderi, τον Lotus Omnivore, τον φανταστικό TC Engine, τον πεντάχρονο Illmor, τον OPOC του Bill Gates, τον ολλανδικό Gomecsys και άλλα που κατά καιρούς έχουμε «καροτίσει».Σχεδόν από όλα αυτά τα concept το μόνο που έχει καταφέρει να περάσει στην παραγωγή είναι η λειτουργία της μεταβλητής συμπίεσης VCR με την Infiniti/Nissan.

Ο RCCI (Reactivity Controlled Compression Ignition) είναι μία ακόμη εντυπωσιακή ιδέα, η οποία όμως δεν σημαίνει πως είναι και υλοποιήσιμη. Πάντως, αξίζει να της ρίξουμε μια ματιά, αλλά και την όμορφη ανάλυση που κάνει παρακάτω η ομάδα του Engineering Explained. Όπως θα δείτε ο RCCI έχει 60% απόδοση, κάτι που σημαίνει χονδρικά πως πάνω από το μισό του καυσίμου που καταναλώνεται παράγει έργο και δεν χάνεται ως θερμότητα και καυσαέριο. Συγκριτικά να αναφέρουμε πως ο νέος δίλιτρος βενζινοκινητήρας της Toyota έχει φτάσει στο 40% όταν ο 1.500άρης της Mercedes-AMG F1 έχει αγγίξει το 50%.

Στον RCCI υπάρχουν δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο που διασπείρουν την ελαφρύτερη και με μικρότερο ειδικό βάρος βενζίνη (για αυτό εξατμίζεται πιο εύκολα) από το πιο βαρύ και με υψηλότερο ιξώδες πετρέλαιο. Αρχικά στον θάλαμο καύσης εισέρχεται η βενζίνη και μετά ψεκάζεται το πετρέλαιο. Και τα δύο αναμειγνύονται όσο ανεβαίνει το πιστόνι και φτάνοντας προς το Α.Ν.Σ. ψεκάζεται ακόμη μια μικροποσότητα πετρελαίου για την ανάφλεξη.

Θεωρητικά και σύμφωνα με την ομάδα εξέλιξης ο RCCI είναι πολύ πιο αποδοτικός και καθαρός από τους συμβατικούς κινητήρες. Πάντως, όσο και αν ακούγεται ενδιαφέρον υπάρχουν πολλά ζητήματα για να μπει στην παραγωγή ένας τέτοιος κινητήρας. Και όχι μόνο επειδή θα απαιτούνται δύο ρεζερβουάρ καυσίμων (φυσικά αστειεύομαι) αλλά επειδή πλέον το κόστος εξέλιξης και επένδυσης δίνεται πλέον στην πολλά υποσχόμενη ηλεκτροκίνηση και στις μπαταρίες…

Τα πάντα για τους κινητήρες ντίζελ…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close