NEA

To Audi E-Tron έχει αυτονομία 400 χιλιόμετρα και μπαταρίες 700 κιλών [vid]

Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της Audi που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Σαν Φρανσίσκο…

Μετά από ένα μαραθώνιο από teaser στοιχεία το Audi E-Tron αποκαλύφθηκε επί αμερικανικού εδάφους και μερικές μέρες μετά την Mercedes EQC. Και όπως στην περίπτωση της τελευταίας βλέπουμε σχεδιαστικά ένα SUV με σχεδίαση που βασίζεται σε αυτή του Q5 (έτσι και αλλιώς τεχνολογικά πάνω σε αυτού του μοντέλου την βάση στηρίζεται το E-Tron) δεν προκαλεί καμία έκπληξη και την κλειστή μάσκα να διασκεδάζει τις εντυπώσεις για το E-Tron που θα κοστίζει στην Ευρώπη περίπου 79.900 ευρώ (στις ΗΠΑ από 74.800 δολάρια) όταν η Jaguar I-Pace κοστίζει περίπου 78.000 ευρώ και η Mercedes-Benz EQC στις 75.000 ευρώ (στην Γερμανία). Στην Ελλάδα αναμένεται κάπου στις 82.000 ευρώ.

Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4,9 μέτρα με την τελική να περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα και την διαδικασία των 0-92 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 5,5 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία του E-Tron (που θα κατασκευάζεται στις Βρυξέλλες) είναι όσο και της EQC, δηλαδή στα 400 χιλιόμετρα (σε κύκλο WLTP) και την Audi να προβάλλει την δυνατότητα φόρτισης σε παροχή ισχύος έως 150 kW (μιλάμε για τεράστια ισχύ) και το πρώτο EV με αυτή την δυνατότητα (και φόρτιση στο δίκτυο Ionity) ξεπερνώντας ακόμη και το Tesla Supercharger.

Κάτι που σημαίνει πως η μπαταρία λιθίου ιόντων των 95 kWh θα φορτίζει σε περίπου μισή ώρα και στο 80% της χωρητικότητας της. Και όπως έχουμε επισημάνει η μεγάλη αυτονομία των EV που ανακοινώνεται δεν οφείλεται στην βελτίωση της απόδοσης των μπαταριών αλλά στο μεγαλύτερο μέγεθος τους. Φανταστείτε πως το βάρος των υγρόψυκτων μπαταριών (προέλευσης LG Chem ή Samsung) στο e-Tron SUV φτάνει τα 700 κιλά!

Όπως είπαμε, οι μπαταρίες φορτίζουν σε δίκτυο DC ισχύος έως 150 kW σε 30 λεπτά της ώρας ή σε δίκτυο AC ισχύος 11 kW (τριφασικό 400V) σε περίπου 8,5 ώρες. Όσο για την απλή πρίζα στο σπίτι θα χρειαστεί να περιμένετε σχεδόν μια ημέρα. Όπως θα δείτε στα σχεδιαγράμματα το e-Tron SUV  έχει έναν ηλεκτροκινητήρα μπροστά (170 ίππων) και έναν πίσω (190 ίππων) με συνδυασμένη μέγιστη ισχύ στα 408 άλογα.

Συγκεκριμένα,  υπό κανονικές συνθήκες οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 170 άλογα μπροστά και 190 πίσω (συνολικά στα 360). Η απόδοση αυτή αποδίδεται για μέγιστο διάστημα 60 δευτερολέπτων όταν στην επιλογή κίνηση S υπάρχει boost mode στους 408 ίππους (με 184 άλογα μπροστά και 224 πίσω) και για μέγιστο χρονικό διάστημα στα 8 δλ. H εμπλοκή εμπρός ηλεκτροκινητήρα θα γίνεται μόνο όταν χρειάζεται η επιπλέον ισχύς που παρέχει και τρία προγράμματα ανάκτηση ενέργειας. Στο πιο έντονο θα λειτουργεί και σαν one pedal, με το σύστημα να το επιβραδύνει

Από την στιγμή που κυκλοφόρησε το Lexus ES, το Audi E-Tron δεν είναι τελικά το πρώτο μοντέλο ευρείας παραγωγής που στην θέση των εξωτερικών καθρεπτών υπάρχουν κάμερες. Ο οδηγός θα μπορεί να βλέπει τι γίνεται πίσω του από οθόνες OLED που θα είναι τοποθετημένες ανάμεσα στην πόρτα και στον πίνακα οργάνων. Το πλεονέκτημα έγκειται στις διαφορετικές γωνίες θέασης, στον αυτοκινητόδρομο, στις στροφές και στο παρκάρισμα μεταβάλλοντας το εύρος κάλυψης.

Επιπρόσθετα οι ειδικοί της Audi έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 1.000 ώρες δοκιμών στο αεροδυναμικό τούνελ για να εκμεταλλευθούν με τον καλύτερο τρόπο το μικρότερο μέγεθος των εξωτερικών «καθρεπτών» σε συνδυασμό με το κλειστό μπροστινό μέρος (όπως ισχύει σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Εδώ να πούμε πως οι καθρέπτες/κάμερες θα είναι προαιρετικοί όταν ο αεροδυναμικός συντελεστής του e-Tron (0,28) δεν ακούγεται και τόσο σπουδαίος. Σε ένα περίπου χρόνο θα ακολουθήσει και μία ελαφρώς φτηνότερη έκδοση του E-Tron με μικρότερη και προφανώς ελαφρύτερη μπαταρία. Αλλά ποιος πραγματικά νοιάζεται για ένα τόσο ακριβό ηλεκτρικό SUV; Τουλάχιστον για την ώρα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!