Ποια θα είναι η πρόοδος των μπαταριών; [blog]

H Volkswagen και γενικότερα το γκρουπ ετοιμάζει μια σειρά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την επόμενη πενταετία…

Πριν από μερικές μέρες ταξίδεψα για λογαριασμό του περιοδικού Car&Driver μέχρι το τεχνολογικό κέντρο της Volkswagen στην Δρέσδη για την παρουσίαση της νέας πλατφόρμας MEB. Κάτι πολύ ενδιαφέρον αφού πάνω σε αυτή θα βασιστούν σχεδόν όλα τα πρώτης γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα δούμε με τα σήματα της VW, Skoda, Seat και Audi.

Την αρχή θα κάνει ένα πεντάθυρο I.D. με τους Γερμανούς να έχουν ως στόχο το βασικό τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο να κοστίζει έως το 2025 όσο περίπου ένα top εξοπλισμένο πετρελαιοκίνητο. Πάντως, το I.D. που θα δούμε το 2019 θα έχει σίγουρα πάνω από τις 30.000 ευρώ. Και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το I.D. θα έχει τρία επίπεδα μπαταριών ξεκινώντας από τις 48 kWh.

Προσοχή, λεξικό υψηλής τάσης!

Στην βασική έκδοση η αυτονομία θα βρίσκεται πάνω από τα 300 χιλιόμετρα, στην μεσαία έκδοση πάνω από τα 400, ενώ θα υπάρχει και μία top που ίσως να έχει βαρύτητα στις επιδόσεις ως το πρώτο ηλεκτρικό R. Πέρα από τη βασική πισωκίνητη έκδοση η πλατφόρμα MEB επιτρέπει την τοποθέτηση ενός ακόμη ηλεκτροκινητήρα μπροστά για τετρακίνηση.

Κλείνοντας όλα αυτά που κατά καιρούς έχουμε γράψει για τα I.D. και που μπορείτε να διαβάσετε και στο αναλυτικό μου άρθρο στο Car&Driver θα ήθελα να σταθώ στο σημείο που οι ειδικοί μας μίλησαν για τις μπαταρίες. Πρόκειται για μία τυποποιημένη κάσα όπου εκεί θα τοποθετούνται τα πρισματικά στοιχεία κολλημένα με μία ειδική πάστα και στερεωμένα με νεύρα που λειτουργούν και σαν ψύκτρες. Φυσικά θα υπάρχει μονάδα ελέγχου θερμοκρασίας και σύστημα ψύξης.

Στα απόκρυφα μιας μπαταρίας!

Τα μοντέλα I.D. θα εξοπλίζονται με σύστημα φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος 11 kW. Κάτι που σημαίνει πως το 80% της μπαταρίας τους θα φορτίζει σε 4-6 ώρες. Προαιρετικά θα υπάρχει τριφασικό με φόρτιση σε συνεχές ρεύμα και ισχύ έως 125 kW μειώνοντας το χρόνο φόρτισης σε λιγότερο από μία ώρα. Μια μονάδα φόρτισης 11 kW (AC/AC) θα κοστίζει περίπου 300 ευρώ συν το κόστος εγκατάστασης, ενώ θα υπάρχουν και ακριβότερες λύσεις άνω των 22 kW (DC/DC) για πιο σύντομες φορτίσεις. Με απλά λόγια θα υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι φόρτισης: η αργή με 11 kW AC ή 22 kW DC για το σπίτι ή το γραφείο και η ταχεία με 125 kW DC ή 11 kW AC για δημόσια χρήση ή στον αυτοκινητόδρομο.

Εντύπωση μου προκάλεσε πάντως ένα σχεδιάγραμμα με την πρόοδο των μπαταριών που παρουσίασαν οι ειδικοί της Volkswagen. Όπως θα δείτε η εξέλιξη από το 2014 μέχρι το 2016 είναι πολύ σημαντική φτάνοντας μέχρι το 2020 όπου οι μπαταρίες θα είναι αρκετά ελαφρύτερες. Ταυτόχρονα οι μπαταρίες έχουν μικρότερο όγκο, κάτι που σημαίνει πως σε κάσα μπορούν να χωρέσουν περισσότερες.

Ωστόσο, από το 2020 και για την επόμενη δεκαετία παρατηρείται μία μικρότερη βελτίωση της ενεργειακής πυκνότητας σε βάρος (Wh/kg) καθώς και σε όγκο (Wh/l). Επίσης όπως θα δείτε οι πολλά υποσχόμενες στερεού τύπου (solid state) πάνε προς το 2030. Και κάτι μου λέει πως αρκετά νωρίτερα θα έχουμε νέες προοπτικές και εκτιμήσεις για την μεθεπόμενη δεκαετία. Αυτή την φορά για τις κυψέλες καυσίμου…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σας κε Μαρινόπουλε,

    πάντως και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν περιμένουν και θαύματα
    από την πρόοδο της τεχνολογίας των μπαταριών , αν κρίνουμε από το διάγραμμα.

    Αναρωτιέμαι αν οι επενδύσεις τους θα είναι βιώσιμες με βάση αυτό το μοντέλο προόδου της τεχνολογίας των μπαταριών.

    ¨η μήπως πηγαίνουν όλοι «βλέποντας και κάνοντας» ?

    Πιστεύω ότι ούτε και οι ίδιοι ξέρουν τι κάνουν, απλά βαδίζουν με το ρεύμα.
    Τους υποχρεώνουν βέβαια και οι πολύ αυστηροί κανονισμοί.

    1. Συμφωνώ, έχω την εντύπωση πως αν δεν υπήρχαν οι αυστηροί κανονισμοί δεν θα υπήρχε αυτή η τάση για τα ηλεκτρικά. Και από την μεριά τους οι κατασκευαστές θα πρέπει να πείσουν το κοινό πόσο καλά είναι τα ηλεκτρικά για να τα πουλήσουν. Προσοχή, δε λέω πως δεν είναι καλά τα EV. Αλλά έχοντας δοκιμάσει αρκετά με ενοχλεί πολύ η περιορισμένη αυτονομία και η ανάγκη για φόρτιση. Επίσης για να δούμε ποιος θα τα αγοράσει διότι είναι και ακριβά. Η ιδέα της απόκτησης ενός ηλεκτρικού συναρπάζει. Αλλά όταν θα αποτελεί καθημερινότητα και θα κοπούν και τα όποια κίνητρα τότε θα υπάρξει θέμα. Καλή μέρα να έχετε!

      1. Δεν ειναι παντα η λυση που προωθειται η πιο οικολογικη… θυμηθειτε τι γινοταν πριν 20 χρονια με τα βιοκαυσιμα, που οδηγησαν σε νεα οικολογικα εγκληματα στον αμαζονιο και κανεις πλεον δεν μιλαει γι’αυτα! Για χωρες σαν την Ελλαδα, που ηλεκτροκινηση σημαινει να βαλουμε τις μπουρουχες με λιγνιτη να καπνιζουν πιο εντατικα την Δυτ.Μακεδονια, τοτε οι συγχρονοι βενζινο-πετρελαιοκινητηρες ειναι μαλλον μπουμπουκια!

        Εξαλλου, εχετε ακουσει ποτε για την εφευρεση του Πετρου Ζωγραφου, που
        ισχυριζεται οτι μπορει να παραξει απευθειας ενεργεια απο το νερο, με την
        χρηση καποιων αναλωσιμων ηλεκτροδιων, ετσι ωστε οταν ερθει η εποχη του
        ηλεκτρικου αυτ/του, οπου θα μπει η ΜΕΚ στο μουσειο, τοτε δεν θα
        χρειαζομαστε πανακριβες μπαταριες που εκρυγνονται και παντα χρειαζονται
        και καποιες ωρες φορτισης… Αν εχετε χρονο δειτε αυτο
        https://youtu.be/NFv3LYeaFSc

  2. Η ηλεκτροκίνηση είναι όπως διαπιστώνεται μέχρι τώρα ένας αδιέξοδος κλάδος της αυτοκίνησης. Το μέλλον στην μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής είναι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης υγρών καυσίμων

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close