BLOGSMSΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ποια θα είναι η πρόοδος των μπαταριών; [blog]

H Volkswagen και γενικότερα το γκρουπ ετοιμάζει μια σειρά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την επόμενη πενταετία…

Πριν από μερικές μέρες ταξίδεψα για λογαριασμό του περιοδικού Car&Driver μέχρι το τεχνολογικό κέντρο της Volkswagen στην Δρέσδη για την παρουσίαση της νέας πλατφόρμας MEB. Κάτι πολύ ενδιαφέρον αφού πάνω σε αυτή θα βασιστούν σχεδόν όλα τα πρώτης γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα δούμε με τα σήματα της VW, Skoda, Seat και Audi.

Την αρχή θα κάνει ένα πεντάθυρο I.D. με τους Γερμανούς να έχουν ως στόχο το βασικό τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο να κοστίζει έως το 2025 όσο περίπου ένα top εξοπλισμένο πετρελαιοκίνητο. Πάντως, το I.D. που θα δούμε το 2019 θα έχει σίγουρα πάνω από τις 30.000 ευρώ. Και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το I.D. θα έχει τρία επίπεδα μπαταριών ξεκινώντας από τις 48 kWh.

Προσοχή, λεξικό υψηλής τάσης!

Στην βασική έκδοση η αυτονομία θα βρίσκεται πάνω από τα 300 χιλιόμετρα, στην μεσαία έκδοση πάνω από τα 400, ενώ θα υπάρχει και μία top που ίσως να έχει βαρύτητα στις επιδόσεις ως το πρώτο ηλεκτρικό R. Πέρα από τη βασική πισωκίνητη έκδοση η πλατφόρμα MEB επιτρέπει την τοποθέτηση ενός ακόμη ηλεκτροκινητήρα μπροστά για τετρακίνηση.

Κλείνοντας όλα αυτά που κατά καιρούς έχουμε γράψει για τα I.D. και που μπορείτε να διαβάσετε και στο αναλυτικό μου άρθρο στο Car&Driver θα ήθελα να σταθώ στο σημείο που οι ειδικοί μας μίλησαν για τις μπαταρίες. Πρόκειται για μία τυποποιημένη κάσα όπου εκεί θα τοποθετούνται τα πρισματικά στοιχεία κολλημένα με μία ειδική πάστα και στερεωμένα με νεύρα που λειτουργούν και σαν ψύκτρες. Φυσικά θα υπάρχει μονάδα ελέγχου θερμοκρασίας και σύστημα ψύξης.

Στα απόκρυφα μιας μπαταρίας!

Τα μοντέλα I.D. θα εξοπλίζονται με σύστημα φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος 11 kW. Κάτι που σημαίνει πως το 80% της μπαταρίας τους θα φορτίζει σε 4-6 ώρες. Προαιρετικά θα υπάρχει τριφασικό με φόρτιση σε συνεχές ρεύμα και ισχύ έως 125 kW μειώνοντας το χρόνο φόρτισης σε λιγότερο από μία ώρα. Μια μονάδα φόρτισης 11 kW (AC/AC) θα κοστίζει περίπου 300 ευρώ συν το κόστος εγκατάστασης, ενώ θα υπάρχουν και ακριβότερες λύσεις άνω των 22 kW (DC/DC) για πιο σύντομες φορτίσεις. Με απλά λόγια θα υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι φόρτισης: η αργή με 11 kW AC ή 22 kW DC για το σπίτι ή το γραφείο και η ταχεία με 125 kW DC ή 11 kW AC για δημόσια χρήση ή στον αυτοκινητόδρομο.

Εντύπωση μου προκάλεσε πάντως ένα σχεδιάγραμμα με την πρόοδο των μπαταριών που παρουσίασαν οι ειδικοί της Volkswagen. Όπως θα δείτε η εξέλιξη από το 2014 μέχρι το 2016 είναι πολύ σημαντική φτάνοντας μέχρι το 2020 όπου οι μπαταρίες θα είναι αρκετά ελαφρύτερες. Ταυτόχρονα οι μπαταρίες έχουν μικρότερο όγκο, κάτι που σημαίνει πως σε κάσα μπορούν να χωρέσουν περισσότερες.

Ωστόσο, από το 2020 και για την επόμενη δεκαετία παρατηρείται μία μικρότερη βελτίωση της ενεργειακής πυκνότητας σε βάρος (Wh/kg) καθώς και σε όγκο (Wh/l). Επίσης όπως θα δείτε οι πολλά υποσχόμενες στερεού τύπου (solid state) πάνε προς το 2030. Και κάτι μου λέει πως αρκετά νωρίτερα θα έχουμε νέες προοπτικές και εκτιμήσεις για την μεθεπόμενη δεκαετία. Αυτή την φορά για τις κυψέλες καυσίμου…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button