Αυτές είναι μερικές μόλις από τις πιο όμορφες πρωτότυπες Alfa Romeo

H Alfa Romeo αποτελεί σημείο αναφοράς στο χώρο του αυτοκινήτου για το σχεδιασμό και την οδηγική απόλυση που προσφέρουν τα μοντέλα της.

Από την αρχή της ιστορίας της μέχρι και σήμερα μια σειρά ταλαντούχων σχεδιαστών δημιούργησαν μοντέλα που ξεχώρισαν για την υψηλή αισθητική τους, διαμορφώνοντας παράλληλα μία ισχυρή σχεδιαστική γλώσσα που κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο κάθε μοντέλο της μάρκας. Η σχεδιαστική τους αρτιότητα και βεβαίως το γεγονός ότι αποτελούν μοναδικά κομμάτια καθιστούν τα παρακάτω πέντε πρωτότυπα της Alfa Romeo αριστουργήματα ανυπολόγιστης αξίας.

A.L.F.A. 40/60 HP AERODINAMICA (1913)

Μόλις 3 χρόνια από την ίδρυση της και πριν ακόμα αποκτήσει το σημερινό, πλήρες όνομα της, η A.L.F.A. παρουσίαζε το πρωτότυπο 40/60 HP AERODINAMICA. Η Carrozzeria Castagna βασιζόμενη στη 40/ 60 HP σχεδίασε ένα φουτουριστικό για την εποχή πρωτότυπο που αποτελούσε σπουδή στην αεροδυναμική, έναν τομέα που τότε απασχολούσε πολύ λίγο το χώρο του αυτοκινήτου. Παρά τα όποια λάθη έγιναν λόγω των λιγοστών γνώσεων πάνω σε αυτό το πολύ σημαντικό τομέα, το πρωτότυπο είχε την ικανότητα να αναπτύσσει σημαντικά υψηλότερη τελική ταχύτητα από το μοντέλο παραγωγής και αποτέλεσε την αφετηρία για μία σειρά ερευνών που βοήθησαν στην εξέλιξη της αεροδυναμικής απόδοσης των αυτοκινήτων. Η μοναδική ανακατασκευασμένη A.L.F.A. 40/60 HP AERODINAMICA βρίσκεται στο μουσείο της μάρκας, MUSEO STORICO ALFA ROMEO, στο Μιλάνο.

1900 C52 DISCO VOLANTE (1952)

Το 1952 σε συνεργασία με την Carrozzeria Touring η Alfa Romeo δημιουργεί την 1900 C52 DISCO VOLANTE. Εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση (το όνομα του αυτοκινήτου στα Ιταλικά σημαίνει «ιπτάμενος δίσκος»), το πρωτότυπο ξεχωρίζει και για την αεροδυναμική του απόδοση. Σχεδιασμένο με τη βοήθεια αεροδυναμικής σήραγγας είχε σχεδόν πλήρως καλυμμένο το πάτωμα του και παρουσίαζε χαμηλό συντελεστής οπισθέλκουσας ανεξάρτητα από τη διεύθυνση του αέρα. Συνολικά κατασκευάστηκαν 5 αυτοκίνητα (1 Spider, 1 Coupé, 1 «Fianchi Spessi» και 2 Spider 6C 3000), με τη μοναδική Spider να αποτελεί ιδανικό παράδειγμα ισορροπίας υψηλής αισθητικής και μηχανολογικής πρωτοπορίας.

CARABO (1968)

Το πρωτότυπο Carabo αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Ο ιδιοφυής Marcello Gandini που εργαζόταν στο φημισμένο σχεδιαστικό κέντρο Bertone δημιούργησε για την Alfa Romeo ένα πρωτότυπο που επηρέασε το χώρο του αυτοκίνητου ακόμα περισσότερο και από την ίδια την Ιταλική μάρκα. Η σφηνοειδής μορφή του Carabo και το χαρακτηριστικό άνοιγμα των δύο θυρών χρησιμοποιήθηκαν στα επόμενα χρόνια από μία σειρά άλλων κατασκευαστών, όπως π.χ. τη Lamborghini. Παρά το γεγονός ότι σχεδιάστηκε χωρίς να υπάρχει καμία πρόθεση να μπει στην παραγωγή, το μοναδικό Carabo που βασιζόταν στην 33 Stradale ήταν πλήρως λειτουργικό.

NUVOLA (1996)

Υπό την ηγεσία του Walter de Silva το Centro Stile Alfa Romeo παρουσιάζει ένα πρωτότυπο που επικοινωνεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, όπως αυτή θα εκφραστεί λίγους μήνες αργότερα αρχικά από την Alfa Romeo 156 και στη συνέχεια από την 147. Το «trilobo», το  χαρακτηριστικό δηλαδή σύνολο που σχηματίζουν η τριγωνική μάσκα (scudetto) και οι δύο εκατέρωθεν αεραγωγοί επανέρχονται στη σχεδιαστική γλώσσα της Alfa Romeo και κυριαρχούν μέχρι και σήμερα στα μοντέλα της μάρκας. Η εφαρμογή του trilobo έχει σαν αποτέλεσμα την μεταφορά της πινακίδα στην άκρη του προφυλακτήρα, ένα στοιχείο που επίσης ξεχωρίζει τις Alfa Romeo από τα μοντέλα του ανταγωνισμού.

TONALE (2019)

To Centro Stile αναλαμβάνει ακόμα μία ξεχωριστή αποστολή δημιουργώντας το πρώτο C-SUV της μάρκας. Σχεδιασμένη από τον Αλέξανδρο Λιώκη, η Tonale συνδυάζει μία σειρά χαρακτηριστικών από την πλούσια σχεδιαστική ιστορία της μάρκας, δοσμένα όμως με ένα εντελώς σύγχρονο τρόπο. Οι καθαρές γραμμές, οι απέριττες λεπτομέρειες και τα διακριτικά στιλιστικά στοιχεία ενισχύουν ακόμα περισσότερο το δυναμικό παρουσιαστικό της Tonale που επιβάλει την παρουσία της χάρη και στις ισορροπημένες αναλογίες της.

Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close