MENOYΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 [test drive]

Με wow στιλ και εμφάνιση το νέο Peugeot 208 είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα supermini βάζοντας φωτιά στην κατηγορία του.

Μία κατηγορία την οποία ο Έλληνας οδηγός αφουγκράζεται περισσότερο από κάθε άλλη αφού είναι αυτή με τις περισσότερες πωλήσεις. Και σίγουρα το τελευταίο διάστημα θα έχει μπει για τα καλά στην πρίζα αφού το νέο Renault Clio έχει ήδη λανσαριστεί, το νέο Opel Corsa έπεται στις επόμενες μέρες, ενώ για το νέο Toyota Yaris θα πρέπει κανείς να περιμένει μέχρι του χρόνου. Και δίχως να ξεχνάμε τα εξίσου αξιόλογα Ford Fiesta, Citroen C3, VW Polo, Seat Ibiza κ.α. που ήδη κυκλοφορούν.

Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το νέο Peugeot 208 το οποίο αποκλείεται να το μπερδέψεις με οτιδήποτε άλλο. Είναι ίσως το πιο ελκυστικό και κομψό μοντέλο της κατηγορίας του με μια μπάνικη εμφάνιση που γεμίζει το μάτι. Το όλο στιλ με την μεγάλη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα με τις φωτεινές ράβδους, τα μπροστινά LED ημέρας που κατεβαίνουν σαν χαυλιόδοντες, η φάσα που γεφυρώνει τα πίσω φώτα και το γενικότερο ανάγλυφο μας παραπέμπει στην σχεδιαστική οδό που διάνοιξε το 3008.

Ένα διπλό wow ίσως και να αναφωνήσεις ανοίγοντας την πόρτα και μπαίνοντας σε ένα high-tech και ποιοτικό διάκοσμο. Πρόκειται για την μικρότερη σε μοντέλο εκτέλεση του γνωστού i-cockpit με τις δύο ψηφιακές οθόνες. Ειδικά αυτή για τον οδηγό υπάρχει μια πραγματική 3D απεικόνιση σε δύο επίπεδα δημιουργώντας μία «προχώ» εικόνα και σε συνδυασμό με την πολύ καλή σε απόκριση και γραφικά touch-screen με διαγώνιο 10’’ (στάνταρ υπάρχει 7άρα). Χαμηλότερα από αυτή υπάρχει μια σειρά από διακόπτες «γλώσσας» και ακριβώς από πάνω αφής. Αρχικά ξενίζουν αλλά πολύ γρήγορα τους συνηθίζεις στην λειτουργία τους. Τώρα, αν δεν έχεις ξαναβρεθεί πίσω από ένα i-cockpit θα δυσκολευτείς κάπως να βρεις το σωστό ύψος του τιμονιού. Προσωπικά για να μπορώ να βλέπω το πίνακα οργάνων είχα ρυθμίσει το τιμόνι αρκετά χαμηλότερα από ότι θα έπρεπε με αποτέλεσμα κατά την αποβίβαση να βρίσκει η στεφάνη στο πόδι μου.

Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα πλαστικά και τα υλικά να έχουν πολύ καλή ποιότητα, φινίρισμα και τελειώματα. Στην έκδοση της δοκιμής μας (η Allure με από 17.100€) το πάνω μέρος του ταμπλό έχει μαλακό πλαστικό, υπάρχει αρκετό gloss γυαλιστερό μαύρο, όμορφη είναι η επένδυση των καθισμάτων, ενώ σκληρά πλαστικά θα βρεις μόνο στα πλαϊνά στις πόρτες. Οι χώροι για μικρό-αντικείμενα είναι καλοί, υπάρχουν οι απαραίτητες δύο ποτηροθήκες, πολύ βαθύ είναι το ντουλαπάκι ανάμεσα σε οδηγό/ συνοδηγό, ενώ πολύ έξυπνο είναι το κάλυμμα της -εξίσου πολύ βολικής και πρακτικής «κρυφής»- θήκης στην κεντρική κονσόλα, το οποίο όταν ανοίγει χρησιμεύει ως βάση για ένα smartphone.

photos: nmarinopoulos

Το μήκος του αμαξώματος ίσα που ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα και υπολείπεται μερικά χιλιοστά σε κάθε του διάσταση από το Renault Clio. Συγκρίνοντας τα μεταξόνια υπάρχει μία διαφορά 43 χιλιοστών η οποία αποτυπώνεται και στους εσωτερικούς χώρους. Το 208 μπορεί να είναι το ομορφότερο μοντέλο της κατηγορίας του, αλλά οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι κάτω του μέσου όρου. Αν και δεν υπάρχει καμία ανησυχία για την κόμμωση μιας και ο αέρας πάνω από τα κεφάλια είναι αρκετός, ο χώρος για τα γόνατα είναι περιορισμένος. Επίσης, τα 309 λίτρα του πορτμπαγκάζ (με κιτ επισκευής, με ρεζέρβα 265) είναι πολύ κοντά στον αντίστοιχο του Ford Fiesta με τα VW Polo και Seat Ibiza να εξακολουθούν να είναι οι πιο «οικογενειακές» επιλογές της κατηγορίας.

Το 208 της δοκιμής είναι αυτό που θα πουλήσει περισσότερο. Εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.2 PureTech που αποδίδει 100 στρωτούς ίππους με το μοτέρ να αποσπά μόνο κολακευτικά σχόλια. Η τρικύλινδρη λειτουργία του κάθε άλλο παρά ενοχλητική είναι βγάζοντας μια ευχάριστη σπορ χροιά, ενώ ο 6άρης επιλογέας είναι από τους πιο εύχρηστους και ακριβείς στα κουμπώματα του. Οι επιδόσεις ευνοούνται και από την σχετικά πυκνή κλιμάκωση των σχέσεων.

Τα χαρίσματα της νέας CMP πλατφόρμας γίνονται αντιληπτά από τα πρώτα χιλιόμετρα με την ρύθμιση της ανάρτησης να εντυπωσιάζει. Προσφέρει την πολύ καλά επίπεδα άνεσης δίχως να αντιδρά ξερά ακόμη και στα πιο δύσκολα σημεία, ενώ παράλληλα είναι σφιχτή όσο χρειάζεται ώστε το 208 να σου βγάζει μία σπορτίφ αίσθηση. Πολύ καλή ακρίβεια έχει και το τιμόνι αλλά θα πρέπει να συμβιβαστείς με το μικρό του μέγεθος. Στο ταξίδι το νέο 208 είναι εντυπωσιακά σταθερό, ήσυχο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Όσο για την κατανάλωση αυτή κυμάνθηκε στα περίπου 7,0-7,5 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδι και λίγο πάνω από 8,5 μέσα στην πόλη (σ.σ. με το μοτέρ άστρωτο αφού το παραλάβαμε με κάτι λιγότερο από 30 χιλιόμετρα στο κοντέρ).

Συνοψίζοντας, είναι ξεκάθαρο πως η Peugeot έχει επενδύσει σαφώς περισσότερο στη δημιουργία ενός ποιοτικού supermini με μία έντονη premium αύρα παρά στη δημιουργία ενός που συμβιβάζεται για να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Και αν το νέο 208 δεν είναι το πιο ευρύχωρο της κατηγορίας του, προσωπικά θεωρώ πως το δυναμικό του και μεταμοντέρνο στιλ το αναδεικνύει ως μία εξαιρετικά πιο συμφέρουσα εναλλακτική απέναντι στο πολύ ακριβότερο Audi A1 ή στο Mini.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος
Ισχύς 75 kW (102 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0 / 5,5 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 550 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 97 g/km (124 g/km WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.055 x 1.745 x 1.430 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.490/1.490 mm
Μεταξόνιο 2.540 mm
Χώρος αποσκευών 311-1.106 lt
Απόβαρο 1.165 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.200€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Κρίμα που η έκδοση gt line είναι πάνω από τα 20.000. Ήλπιζα να είναι γύρω στα 18.000. Είναι πιο εντυπωσιακή σε σχέση με την allure για την οποία τα 17.100 που ζητάει μου φαίνονται υπερβολικά. Τα είδα και τα 2 από κοντά στην αυτοκίνηση, όπως και αρκετά άλλα της ίδιας κατηγορίας. Το ξαδερφάκι του το corsa πχ μου φαίνεται πιο τίμιο για τη τιμή του, αν και τα πλαστικά στο εσωτερικό του είναι μια κατηγορία πιο κάτω σε ποιότητα.Πλέον αρχίζω και σκέφτομαι όλο και περισσότερο το ford fiesta το οποίο δε το είχα δει ποτέ από κοντά και μου έκανε πολύ θετική εντύπωση στην έκδοση st-line. Περιμένω με ενδιαφέρον την έκδοση hybrid που θα βγάλουν του χρόνου.

      1. Ένας λόγος που θα περιμένω είναι ότι θέλουν να προωθήσουν τα νέα αυτοκίνητα με αντιρρυπαντική τεχνολογία μειώνοντας ίσως τους φόρους ή δίνοντας και άλλα κίνητρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close