BLOGNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η άμεση επιτάχυνση έχει ως συνέπεια την αύξηση των ατυχημάτων [blog]

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μην εκπέμπουν καθόλου ρύπους αλλά έχουν εκπληκτική επιτάχυνση. Τόσο από στάση όσο και εν κινήσει…

Αν έχετε κάποια εμπειρία από κάποιο ηλεκτρικό θα σας έχει κάνει τρομερή εντύπωση η αμεσότητα και η εκρηκτικότητα με την οποία αυτό επιταχύνει. Από το μικρότερο Nissan Leaf μέχρι το μεγαλύτερο Audi e-Tron πραγματικά το τράβηγμα είναι το κάτι άλλο. Ειδικά στην Jaguar i-Pace φτάνεις μέχρι και σε σημείο να απορείς για τις ικανότητες ενός μέσου και προς τα κάτω οδηγού.

Χαρακτηριστικό είναι πως σε αγορές που έχουν πλέον διεισδύσει για τα καλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταγράφεται αύξηση των ατυχημάτων. Ενδιαφέρον είναι πως πολλά από αυτά τα ατυχήματα συμβαίνουν με μικρές ταχύτητες και κυρίως κατά τη διαδικασία στάθμευσης. Για παράδειγμα, στη Νορβηγία, όπου το 42,4% των καινούργιων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν τα 2019 είναι ηλεκτρικά, το 50% των νέων κατόχων EVs, σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, εμπλέκονται τον πρώτο χρόνο σε ατύχημα. Την ίδια στιγμή αυτό το ποσοστό για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης κυμαίνεται από 25 έως 30%.

Στοιχεία από τις τρεις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες της Δανίας, τις Topdanmark, Tryg και Codan, δείχνουν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε ατυχήματα σε ποσοστό κατά 20% μεγαλύτερο σε σχέση με μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες. Μάλιστα σε μοντέλα της Tesla το ποσοστό αυτό είναι μέχρι και 50% μεγαλύτερο και -παρά το συγκριτικά μικρό αριθμό τους- τα τελευταία δύο χρόνια έχουν καταγραφεί στη Δανία περισσότερα από 1.500 ατυχήματα με εμπλοκή ενός Tesla.

Επίσης, τα στατιστικά δεδομένα της γαλλικής ασφαλιστικής ΑΧΑ δείχνουν επίσης την αυξημένη εμπλοκή των ηλεκτρικών μοντέλων σε ατυχήματα, ειδικά των πιο πολυτελών και των SUV. Στην Ελβετία π.χ. καταγράφεται μια έως και 40% μεγαλύτερη εμπλοκή τους σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα.

Ο λόγος που με ένα EV αυξάνονται οι πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα είναι απλός. Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ο οδηγός παρασύρεται εύκολα από τον ρυθμό επιτάχυνσης, αφού δεν υπάρχει ο κλασικός ήχος του κινητήρα ή οι ταχύτητες ώστε να αντιλαμβάνεται έγκαιρα πως κινείται με πολλά χιλιόμετρα. Στις χαμηλές ταχύτητες ευθύνεται κυρίως η αμεσότητα του “γκαζιού”.

Είναι λογικό σε ένα συμβατικό όχημα η επιτάχυνση να είναι πιο «προοδευτική». Σε ένα ηλεκτρικό, αν ο οδηγός του ξεχαστεί μπορεί να ξεκινήσει απότομα και να μην προλάβει να αντιδράσει έγκαιρα. Χαρακτηριστικό είναι πως το 52% των ατυχημάτων που έχει καταγράψει η AXA για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφορούν σε σύγκρουση με το μπροστινό μέρος επειδή δεν πρόλαβαν να φρενάρουν. Για αυτό και στους νέους οδηγούς EV συστήνεται και απαιτείται χρόνος εξοικείωσης με το αυτοκίνητό τους.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close