PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Renault Arkana στο Λουτράκι [first drive]

Η πρώτη γνωριμία με το γαλλικό κουπέ SUV επιβεβαιώνει πως ένα κουπέ SUV μπορεί να προσφέρει ότι και ένα premium. Δίχως η τιμή να είναι απαραίτητα… και premium!

Τι ακριβώς είναι τα κουπέ SUV; Με λίγα λόγια τα SUV των οποίων η οροφή χαμηλώνει αρκετά στο πίσω μέρος ώστε να δικαιολογήσει ως ένα σημείο τον ορισμό του κουπέ. Και ενώ μέχρι πρότινος αυτά τα αμαξώματα τα συναντούσαμε στα μεγάλες premium κατηγορίες (π.χ. τα Mercedes GLC Coupe, Audi Q3 Sportback, BMW X4 κ.α.) η Renault τολμά να μπαίνει στα ίδια λημέρια με μία διάθεση… εκδημοκρατισμού.

Αρχικά το Arkana είχε προκαλέσει κάποια αίσθηση, όπως και το ότι η Renault το προόριζε για την αγορά της Ρωσίας. Πολύ νωρίς όμως οι Γάλλοι διαπίστωσαν την δυναμική του μοντέλου και αποφάσισαν να προχωρήσουν στο λανσάρισμα του και στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Μάλιστα, σε αρκετές αποτελεί πλέον τη ναυαρχίδα της μάρκας μιας και το Kadjar από τα μέσα του 2022 θα παραδώσει την σκυτάλη στη νέα γενιά.

Από κοντά το Arkana είναι πιο ελκυστικό και σικ από ότι φαίνεται στις φωτογραφίες. Τα 4,57 μέτρα του προφίλ του χορταίνουν το μάτι, ενώ η σχεδίαση του μας παραπέμπει στα πιο πρόσφατα μοντέλα της γκάμας και ίσως περισσότερο στο Megane. Ταυτόχρονα, η μεγάλη απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος (σ.σ. το Dacia Duster έχει 21) ενισχύει τον SUV αέρα και τα απροβλημάτιστα περάσματα πάνω από τις λακκούβες παρόλο που δεν μιλάμε για ένα εκτός δρόμου αυτοκίνητο.

To χαμήλωμα της οροφής έχει γίνει με επιτυχία, τόσο από αισθητικής άποψης όσο και από πρακτικής αφού οι χώροι στην καμπίνα είναι εντυπωσιακά μεγάλοι, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το μεταξόνιο των 2.720 χιλιοστών. Ειδικότερα για τους πίσω επιβάτες δεν τίθεται κανένα θέμα για τον αέρα τόσο πάνω από τα κεφάλια τους, όσο και για την μεγάλη απόσταση για τα γόνατα τους. Όσο για τις αποσκευές το πορτμπαγκάζ είναι στα 513 λίτρα (483 στην φουλ υβριδική E-Tech), ενδεικτικό της ευρυχωρίας του Arkana.

Και αφού μιλήσαμε για τα χωροταξικά περνάμε στις εμπρός θέσεις όπου οδηγός και συνοδηγός αντικρίζουν ένα σχετικά γνώριμο ταμπλό με τις δύο οθόνες (του πίνακα οργάνων 7,0’’, προαιρετικός ο 10,2’’ + την touch-screen των 9,3’’), να παραπέμπουν στο Captur. Τα υλικά είναι πιο προσεγμένα ώστε να προσεγγισθεί μια πιο upper-class αίσθηση, η θέση οδήγησης βολική, οι θήκες για μικρό-αντικείμενα είναι αρκετές, όπως και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας με ασύρματη θέση φόρτισης για το κινητό.

Η πρώτη μας επαφή έγινε με μια σύντομη διαδρομή από τα κεντρικά της Renault – Teoren προς το Λουτράκι με την βασική έκδοση, αυτή με τον τετρακύλινδρο 1.3 TCe με τους 140 ίππους και τα 260 Nm. Έχει στάνταρ 12βολτη ήπια υβριδική υποβοήθηση και είναι το ίδιο μοτέρ που τοποθετείται και στο νέο Nissan Qashqai. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές με το Arkana να παρουσιάζει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Το σπορ κουπέ περιτύλιγμα ταιριάζει γάντι και στο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου με την ανάρτηση να έχει σφιχτό set-up, δίχως όμως να αντιδρά ξερά και να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης. Πολύ καλό σε πληροφόρηση και το άμεσο τιμόνι, ενώ το «βάρος» του (όπως η απόκριση του κινητήρα και η λειτουργία του αυτόματου EDC-7 κιβωτίου) μεταβάλλεται ανάλογα και με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. 

Αυτά για το Arkana που προσφέρεται σε μια πολύ καλή τιμή πώλησης αν ληφθεί υπόψη ο πλήρης εξοπλισμός και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο σε όλες τις εκδόσεις κινητήρων. Οι τιμές για την έκδοση 1.3 TCe ξεκινούν από τις 25.290€.

Ψηλότερα -από τις 29.390€- τοποθετείται η φουλ υβριδική E-Tech με ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.600 κ.εκ. ισχύος 145 ίππων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα μίζας/ γεννήτριας και ένα ενσωματωμένο στο σοφιστικέ κιβώτιο), καθώς και με μπαταρία 1,2 kWh για ανάκτηση ενέργειας και ηλεκτρική κίνηση. Σύμφωνα με την Renault προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση (έως 40%) και ηλεκτροκίνηση (έως 80%, σε ταχύτητες έως 75 χλμ./ώρα) σε αστικό περιβάλλον.

Πρόκειται για το ίδιο υβριδικό σύστημα (τολμώ να πω από την εμπειρία μου με το Clio πως λειτουργεί πιο αποδοτικά ακόμη και από της Toyota) που είναι τόσο προηγμένο για να προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Αλλά περισσότερα θα έχουμε να πούμε σύντομα από τις σχετικές μας δοκιμές, τόσο με το βασικό όσο και με το πλήρως υβριδικό Arkana.

Παρακάτω οι τιμές πώλησης ανά έκδοση:

  • Arkana 1.3 TCe 140hp EXPRESSION EDC Hybrid MHEV: 25.290€
  • Arkana 1.3 TCe 140hp EXPRESSION PLUS EDC Hybrid MHEV: 25.590€
  • Arkana 1.3 TCe 140hp DYNAMIC EDC Hybrid MHEV: 27.790€
  • Arkana E-TECH 145hp EXPRESSION: 29.390€
  • Arkana E-TECH 145hp DYNAMIC: 31.890€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!