MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz EQA 250 Edition [test drive]

Το μικρότερο EV στη γκάμα της γερμανικής φίρμας σε βάζει σε σοβαρές σκέψεις για το αν πραγματικά ήρθε η ώρα να κάνεις το μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση.

Αν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορούσε να πείσει το καχύποπτο κοινό ώστε να κάνει το μεγάλο βήμα, τότε θα πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από καλό. Θα πρέπει να συμπληρώνει ένα πακέτο που θα ελκύει περισσότερο από το αντίστοιχο συμβατικό, να μην κοστίζει μία περιουσία και να μην ξενίζει υπερβολικά, κάνοντας την σχεδιαστική μετάβαση όσο πιο ομαλή γίνεται.

Ακούγεται σχετικά εύκολο, όμως δεν είναι, και αυτό το καταλαβαίνει κάποιος αρκεί να ρίξει μία ματιά στα ηλεκτρικά SUV που διατίθενται στην ελληνική αγορά. Το VW ID.4 ανήκει σε μία οικογένεια που «μιλάει» στο λαό και όμως φωνάζει από μακριά για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Η Ford Mustang Mach-E είναι εκρηκτική μα καθόλου διακριτική, ενώ το Skoda Enyaq iV τα έχει όλα εκτός από την premium φίρμα στο κλειδάκι.

Οι παραπάνω προσωπικές σκέψεις, σε συνδυασμό με την έντονη συγγένεια της EQA με την δημοφιλέστατη… αδελφή GLA μας κάνει να θεωρούμε πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποτελεί μίας πρώτης τάξης ευκαιρία για να γίνει το «πρώτο μου ηλεκτρικό». Βασίζεται σε μία εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας της GLA (για να χωρέσει η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας) και για αυτό το λόγο το μεταξόνιο τους είναι ίδιο (2,729 μέτρα).

Το μήκος της EQA ωστόσο είναι ελαφρός αυξημένο κατά 5,3 εκατοστά, με το πλάτος να παραμένει αμετάβλητο. Έτσι είναι ένα compact SUV 4,463 μέτρων που μπορεί πάνω κάτω να παίξει το ρόλο της ηλεκτρικής εκδοχής της GLA, η οποία δε χρειάζεται πολλά λόγια σχετικά με την εμπορικότητα της.  

Η κλειστή σκούρα μάσκα και τα φωτιστικά σώματα LED στο εμπρός μέρος αναλαμβάνουν να τονίσουν τον ηλεκτρικό της και σύγχρονο χαρακτήρα, ενώ στο πίσω μέρος η φωτεινή μπάρα αρέσει και περνάει το μήνυμα χωρίς να το απαιτεί. Στο παραπάνω πακέτο προσθέστε και τις ακτινωτές ζάντες στο χρώμα του ροζ χρυσού της έκδοσης Edition (μέχρι και το κλειδί έχει το ίδιο χρώμα) και θα έχετε ένα κομψό premium SUV με διακριτικά τα σημάδια του… ηλεκτρισμού πάνω του.

Και αν υπάρχει περίπτωση να περάσει απαρατήρητη η EQA εξωτερικά, αυτό αποκλείεται να συμβεί σε περίπτωση που βρεθείτε μέσα στην καμπίνα της. Δύο ψηφιακές οθόνες του συστήματος MBUX (από 7 μέχρι 10,25 ίντσες η καθεμία ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) σε κερδίζουν με τη μία, για να δέσει το… γλυκό με τον κρυφό φωτισμό, τους αεραγωγούς τύπου τουρμπίνα και τις δεκάδες upper class χρωμιομένες πινελιές.

Η Mercedes-Benz συνδυάζει το τερπνόν μετά του ωφελίμου με το MBUX, καθώς είναι αρκετά εύχρηστο και γρήγορο. Οι γκατζετάκιδες θα εκτιμήσουν σίγουρα την ποιότητα αφής, το pad μπροστά από τον καρπό του δεξί χεριού και τους ποιοτικούς διακόπτες στο τιμόνι και στην κονσόλα.

Οδηγός και συνοδηγός δεν θα παραπονεθούν για τους χώρους, κάτι που ενδέχεται να συμβεί σε περίπτωση που οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό μπόι. Οι Γερμανοί φαίνεται σα να τα έδωσαν όλα για να εντυπωσιάσουν στα σημεία που φαίνονται και άφησαν λίγο στη μοίρα τους μικροπράγματα όπως οι ποτηροθήκες των πίσω επιβατών (δεν αρμόζουν ποιοτικά στο όνομα της φίρμας).

Ο χώρος αποσκευών είναι ελαφρώς περιορισμένος σε σχέση με τη GLA, με τα 340 λίτρα να αποτελούν έναν αξιοπρεπή αριθμό (435 για τη GLA). Ο επιπλέον όγκος έχει δώσει τη θέση σε μέρος της συστοιχίας μπαταριών που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα της EQA 250.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 66,5 kWh, αριθμός που μεταφράζεται σε 426 χιλιόμετρα αυτονομίας σύμφωνα με τον κύκλο WLTP και την εταιρεία. Η μέτρηση αυτή είχε ως γνώμονα τις 17,7 kWh/100 χλμ, που είναι η θεωρητική κατανάλωση. Στην πράξη ωστόσο πολύ δύσκολα θα πέσει κάτω από 21 kWh/100 χλμ. όσο προσεκτικά και αν οδηγεί κανείς από πλευράς ανάκτησης ενέργειας. Με λίγα λόγια μία αυτονομία της τάξης των 350-360 είναι εφικτή και καλοδεχούμενη για τις αστικές μας μετακινήσεις ή και για μία απόδραση.

Το καλό είναι ότι η EQA διαθέτει γρήγορο 11άρι φορτιστή On Board και μπορεί να φθάσει από 10% στο 100% σε λιγότερο από 6 ώρες. Με ταχυφορτιστή DC 100 (σε περίπτωση ενδιάμεσης στάσης σε ταξίδι) μπορεί να φθάσει στο 80% μέσα σε μισή ώρα, ενώ σε απλό Wallbox 7,4 kW χρειάζεται σχεδόν μία νύχτα για πλήρη φόρτιση (9 ώρες).

Η κίνηση στην περίπτωση της EQA 250 μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς (υπάρχουν και οι τετρακίνητες 300 και 350) με τους 190 ίππους του ηλεκτροκινητήρα (140 kW) να είναι αρκετοί ώστε να δημιουργήσουν εκρηκτικό μείγμα παρά το αμάξωμα των δύο τόνων. Τα 375 Nm ροπής σε κολλάνε στο κάθισμα (ειδικά στην επιλογή sport) μόλις πατήσεις το πεντάλ του γκαζιού και έχεις την αίσθηση πως το ηλεκτρικό SUV είναι ακόμη πιο σβέλτο από τα 8,9 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τα 100 χλμ/ώρα από στάση.

Βέβαια αν δε θες να βλέπεις την αυτονομία να πέφτει με τρελό ρυθμό θα πρέπει να… συνετιστείς πίσω από το τιμόνι της EQA. Αυτό παρεμπιπτόντως είναι εξαιρετικό σε ακρίβεια και αίσθηση αλλά και κοφτερό τόσο ώστε να ελιχθεί και στο πιο μικρό στενό της πόλης. Γενικά είναι ένα από τα πλέον ευκολοδήγητα ηλεκτρικά σε αυτή την κατηγορία που μπορεί να οδηγήσει κάποιος με εμφανώς σπορ χαρακτήρα.

Τα 500 κιλά της μπαταρίας κάνουν δύσκολο το έργο της ανάρτησης (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) που θα μπορούσε να αποσβένει καλύτερα -για τον premium χαρακτήρα της EQA- τις έντονες κακοτεχνίες. Εντούτοις δεν μπορεί κανείς να τα περιμένει όλα από το πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV της Mercedes-Benz, ας αφήσουμε και κάτι για την EQB ή για την EQC.

Θα λέγαμε πως καμία φορά μπαίνουμε «στο τρυπάκι» να κρίνουμε πολύ αυστηρά ένα μοντέλο της εταιρείας με σήμα το αστέρι, και είναι λογικό αφού το ίδιο πράττει και το αγοραστικό κοινό. Έστω και έτσι η EQA 250 παίρνει πολύ καλό βαθμό αφού σε κερδίζει χωρίς να φωνάζει από μακριά για το χαρακτήρα της. Έχει αξιοπρεπέστατη αυτονομία, γρήγορο φορτιστή και premium πακέτο εσωτερικά. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι εφάμιλλοι των διαστάσεων της και του ηλεκτρικού χαρακτήρα. Στο δρόμο το πάτημα της εμπνέει σιγουριά και ποιότητα με την πίσω ανάρτηση να δυσανασχετεί λίγο από το βάρος του αμαξώματος.

Ωραία όλα αυτά αλλά από τιμή πώς πάμε; H EQA 250 ξεκινά από 49.590 ευρώ (43.600 ευρώ με την επιδότηση), ποσό που τολμάμε να πούμε πως δεν είναι απαγορευτικό συγκρίνοντας την με τον λιγότερο premium ανταγωνισμό. Τα περισσότερα ηλεκτρικά SUV ζητούν ένα ποσό κοντά στα 40 χιλιάρικα και πάνω, ενώ σε περιπτώσεις αυξημένης αυτονομίας θα πρέπει να πλησιάσουμε προς τα 50.000 ευρώ.

Μας αρέσει που δεν είναι δαχτυλοδεικτούμενη και ξέρει να αρέσει χωρίς να προκαλεί. Αν έπρεπε αύριο το πρωί όλα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα να είναι οπωσδήποτε ηλεκτρικά, τότε πιθανότατα να βγάζαμε τα «κομπιουτεράκια» για το πως θα διαθέσουμε 43.600 ευρώ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES

Mercedes-Benz EQA 250 Edition – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 140 kW (190 PS), 375 Nm
Θέση Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 66,5 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 5,75 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 32 λεπτά 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 17,9 kWh/100 km, 21 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 426 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 66,5 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 320-330 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/55 R20-255/45/R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.463 × 1.834 × 1.620 mm
154 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585 / 1.584 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 340 – 1.320 lt
Απόβαρο 2.040 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 43.600 € (με την κρατική επιδότηση)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button