PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Niro 1.6 Hybrid [test drive]

Με την παγκόσμια αυτοκίνηση να δείχνει την τάση της για βίαιη μετάβαση στα πλήρως ηλεκτρικά και στη μανιώδη στροφή προς τα ογκώδη SUV, το Niro Hybrid δείχνει έναν άλλο δρόμο πιο προσιτό, χρήσιμο και καλοδεχούμενο για την περίοδο που διανύουμε. Σα να λέμε… η φωνή της λογικής μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο ακρότητες.

Κάθε ριζική αλλαγή οφείλει να έχει μία ομαλή μετάβαση. Έτσι και ο κόσμος της ηλεκτροκίνησης δεν μπορεί να εμφανιστεί μπροστά μας ως δια μαγείας, διαγράφοντας ότι δουλειά και μελέτη έχει γίνει στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας, ούτε ό,τι γνωρίζουμε εδώ και δεκαετίες σχετικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αυτό λοιπόν στην Kia το αντιλαμβάνονται πολύ καλά και, παρόλο που δεν έχασαν λεπτό στην εξέλιξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας (ίσα-ίσα που το ηλεκτρικό EV6 εισέπραξε αποθεωτικά σχόλια), παρατάσσουν μία γκάμα πληρέστατη για όλα τα γούστα. Αυτή η γκάμα έχει ως highlights τα μοντέλα με Crossover και SUV απόχρωση, όπως το Stonic, το XCeed και το Sportage, με μία ακόμη έλευση να αποτελεί την αιχμή του δόρατος.

Αυτό είναι το Niro, και αν το όνομα του σας είναι ήδη γνώριμο οφείλεται εν μέρει στο Niro πρώτης γενιάς που έκανε μια πρώτη εμφάνιση πριν από μία πενταετία και στο e-Niro που αποτέλεσε την πρώτη γνωριμία της κορεάτικης εταιρείας με την ηλεκτρική τεχνολογία. Αυτή τη φορά το Niro δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Ήρθε φορτισμένο με αυτοπεποίθηση, η οποία πηγάζει μεν από το σχεδιασμό του, αλλά οφείλεται στη γενικότερη αντεπίθεση της Kia (αν προτιμάτε το δίδυμο Kia-Hyundai) σε όλους τους τομείς.

To Niro λοιπόν, μέσα στο πλαίσιο πληρότητας της εταιρείας, διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, ως plug-in hybrid και ως full hybrid, περίπτωση στην οποία θα μας απασχολήσει στην παρούσα δοκιμή και δείχνει εκ πρώτης όψης γιατί πρόκειται και για τη λύση με τη μεγαλύτερη απήχηση. Το υβριδικό μοντέλο δεν είναι σε καμία περίπτωση αδιάφορο. Τα Kia άλλωστε έχουν πάψει προ πολλού να είναι άχρωμα και μάλιστα το Niro φροντίζει να επιβεβαιώνει με την πρώτη τη νέα τάξη πραγμάτων, που θέλει τους Κορεάτες να μαζεύουν το ένα βραβείο πίσω από το άλλο.

Είναι λοιπόν 10 εκατοστά κοντύτερο σε μήκος σε σχέση με το Sportage (4,42 μέτρα), και διαθέτει 28 εκατοστά παραπάνω σε σχέση με το Stonic, γεγονός που το κατατάσσει περίπου στο μέσο της SUV γκάμας για την Kia. Σχεδιαστικά, βέβαια, φέρει αρκετά γνωρίσματα σε σχέση με τη ναυαρχίδα της Kia (Sportage) και ουκ ολίγα σε σχέση με το πολυβραβευμένο EV6. Αυτό και μόνο λέει πολλά για το Niro, που σε κερδίζει με τη διχρωμία του αμαξώματος, τα LED φωτιστικά σώματα σε σχεδίαση μπούμερανγκ και τη λεπτή μαύρη λωρίδα στο επάνω τμήμα της μάσκας.

Το πίσω μέρος έχει και αυτό το δικό του ενδιαφέρον, με αντίστοιχες LED πινελιές και την κλίση του αμαξώματος να θυμίζει λιγότερο κάτι από το Hyundai Bayon και περισσότερο το Sportage. Το κομψό crossover διαθέτει όλα τα απαραίτητα για να μη χαρακτηριστεί σε καμία περίπτωση αδιάφορο, όπως τις όμορφες σπορ ζάντες αλουμινίου και τις ράγες οροφής, ενώ το LED στην άκρη του κάθε καθρέπτη δίνουν extra χρώμα κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Εξίσου τολμηρό αλλά πιο γνώριμο είναι το εσωτερικό του Niro, με τις ομοιότητες σε σχέση με τα Sportage και EV6 να δίνουν πολλούς πόντους στη νέα έλευση της Kia. Οι δύο ψηφιακές οθόνες (10,25 ιντσών η καθεμία) ενώνονται περίτεχνα σε σκούρο πλαίσιο, με αυτή του infotainment να ακολουθεί την καμπύλη του ταμπλό. Είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη και μεσολαβούν οι κομψοί αεραγωγοί ανάμεσα στην οθόνη και το έξυπνο σύστημα με φυσικούς διακόπτες και αφή, με το οποίο τα ίδια πλήκτρα μπορούν να ρυθμίσουν είτε τον κλιματισμό, είτε το ηχοσύστημα, με μια απλή μετάβαση.

Σε γενικές γραμμές, η αίσθηση ποιότητας πλησιάζει κατά πολύ το Sportage, με μικρές εξαιρέσεις στο εσωτερικό της κάθε πόρτας. Το σύνολο πάντως είναι αρκετά ικανοποιητικό και μάλιστα σε κερδίζει απόλυτα με την εργονομία και την πρακτικότητα του (ο επιλογέας αποτελείται από το στρογγυλό joystick των μεγαλύτερων SUV).

Από πλευράς χώρων, το Niro συνεχίζει να αφήνει θετικές εντυπώσεις, καθώς ναι μεν τα 2,72 μέτρα του μεταξονίου σε προϊδεάζουν για ευρυχωρία, δεν είναι όμως πάντα δεδομένη. Η σχεδίαση στο πάνω μέρος επιτρέπει αφενός αρκετό αέρα για τους πίσω επιβάτες, αφετέρου αποκαλύπτει ένα χώρο αποσκευών με μεγάλο ύψος και συνολικά 451 μέχρι και 1.445 λίτρα εφόσον πέσουν τα πίσω καθίσματα.

Αριθμοί ικανοί να πείσουν τον οικογενειάρχη με δύο παιδιά για το ότι δεν χρειάζεται να αναζητά κάτι μεγαλύτερο για να καλύψει τις κλασσικές μεταφορικές του ανάγκες. Οι εμπρός θέσεις, παρόλο που είναι αρκετά άνετες και καλοσχεδιασμένες, έχουν 30% μειωμένο φάρδος σε μία προσπάθεια για καλύτερη αξιοποίηση χώρων και άνεσης μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Είπαμε προηγουμένως πως το υβριδικό Niro είναι το κατάλληλο Niro για την περίοδο που διανύουμε. Και το στηρίζουμε στο γεγονός πως τόσο το αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και το PHEV ακόμα ζυμώνονται σαν λύσεις στη συνείδηση του μέσου οδηγού στη χώρα μας. Δεν θα το λέγαμε ωστόσο αν δεν ήταν το υβριδικό του σύστημα τόσο αποτελεσματικό.

Το Niro Hybrid είναι ουσιαστικά αυτοφορτιζόμενο, στα πρότυπα του συστήματος της Honda (HR-V) και της Toyota (C-HR). Διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (Smartstream) 1.600 κ.εκ. με απόδοση 106 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 44 ίππων, ο οποίος λειτουργεί είτε αποκλειστικά κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, είτε συνδυαστικά με τον βενζινοκινητήρα, με την μπαταρία λιθίου να έχει χωρητικότητα 1,32 kWh.

Μαζί αποδίδουν 141 ίππους και 256 Nm ροπής, ενώ το αυτόματο κιβώτιο DCT (διπλού συμπλέκτη) 6 σχέσεων (χωρίς όπισθεν, αφού όταν χρειαστεί αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας) παίζει το δικό του ρόλο στην πολύ καλή οδηγική εικόνα του Niro. Το προσθιοκίνητο μοντέλο μπορεί να δείχνει πανίσχυρο με τη γλώσσα των αριθμών, όμως επί της ουσίας είναι κομμένο και ραμμένο για οικονομία καυσίμου. Σκεφτείτε ότι στη λειτουργία Sport, όπου αλλάζει αμέσως η απόκριση και οι αλλαγές των σχέσεων, η λειτουργία του κινητήρα αρχίζει να γίνεται αντιληπτή με τραχύ τρόπο, κάτι που δε συμβαίνει σε καμία περίπτωση στο Eco.

Σα να σου στέλνει το μήνυμα ότι με την αμόλυβδη στα 2,10 ευρώ/λίτρο καλύτερα να μην προκαλείς την τύχη σου, παρά μόνο όταν πραγματικά το χρειαστείς. Στη λειτουργία Eco μπορείς να απολαύσεις τόσο την απόλυτη ηρεμία, όσο κυρίως την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθώς μέσα στην πόλη θα δεις έναν αριθμό κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ. και εκτός αυτής γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετικό σκορ για ένα Crossover 1.474 κιλών και μάλιστα χωρίς να πιεστείς ιδιαίτερα για να ρίξεις την κατανάλωση.

Δε λέμε ότι σε ένα προσπέρασμα ή σε μία ανηφορική διαδρομή θα απογοητευθείς. Τα 10,4 δευτερόλεπτα εξάλλου που απαιτούνται για τα 0-100 χλμ./ώρα μαρτυρούν την αλήθεια. Λέμε ότι το υβριδικό Niro μπορεί να αποδίδει 141 ίππους, να διαθέτει λειτουργία Sport και puddles πίσω από το τιμόνι, αλλά είναι ένα εργαλείο οικονομίας και άνεσης χωρίς να έχει ως πρώτο του μέλημα τις επιδόσεις.

Και μια και αναφερθήκαμε στην άνεση, η διάταξη (Μc Pherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) φέρει την προσπάθεια των μηχανικών για μειωμένες τριβές, κάτι που γίνεται αντιληπτό με χαρά από τους επιβάτες. Μονάχα στις ακραίες λακκούβες θα νιώσουν το «κοπάνημα», κάτι που οφείλεται πιθανότατα και στο χαμηλό (45άρι) προφίλ ελαστικών της έκδοσης δοκιμής μας. Η μαλακή ανάρτηση ενδεχομένως να έχει ως συνέπεια και ορισμένες κλίσεις σε απαιτητικές διαδρομές, όχι όμως σε σημείο να σε ενοχλήσει. Ίσα ίσα που τα καθίσματα έχουν καλή πλευρική στήριξη και μονάχα οι πίσω μπορεί να νιώσουν λίγο πιο ευάλωτοι.

Εν κατακλείδι, παρόλο που μπορούμε πολύ εύκολα να αρκεστούμε σε εκφράσεις όμως «μικρό Sportage» ή υβριδικό… EV6, δεν ισχύει τίποτα από τα δύο. Τα Niro έχει τη δική του ταυτότητα και μάλιστα ξεχωρίζει, όπως και τα υπόλοιπα ακριβότερα SUV της εταιρείας. Διατηρεί όλα τα θετικά που αφορούν τη σύγχρονη γκάμα και, μέσα από τον compact χαρακτήρα του, δίνει λύσεις στην πόλη. Η υβριδική του version αποτελεί το επιστέγασμα της φιλοσοφίας για οικονομία και αυτό που χρειάζεται ο κάθε ένας μας αυτή την περίοδο της ενεργειακής κρίσης.

Αυτό που δεν είναι στο χέρι μας είναι η ξέφρενη πορεία των τιμών, κάτι που δεν θα άφηνε ανεπηρέαστο και το νέο Niro που ξεκινά από 33.490 ευρώ. Με μερικά χρήματα επιπλέον μπορεί μάλιστα κανείς να πάει σε εκδόσεις με υπερπλήρη εξοπλισμό, εκεί όμως μπλέκουμε σε ανώτερα οικονομικά μονοπάτια με έντονο ανταγωνισμό. Όσο μένουμε πάντως κοντά στο φάσμα των 30+ χιλιάδων ευρώ, το Niro Hybrid αποτελεί μία εξαιρετική περίπτωση με πλήρη χαρακτήρα, χώρους και κυρίως super οικονομία στη χρήση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia Niro 1.6 Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.596 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 97 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 77 kW (106 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 147 Nm rpm / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Παράλληλο υβριδικό σύστημα με ηλεκτρικό μοτέρ 77 kW (106 PS) / 5.700 rpm, Ροπή: 170 Nm
Μπαταρίες Υβριδικό κύκλωμα ονομαστικής τάσης 240 V, με συσσωρευτή λιθίου- ιόντων 1,56 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Παράλληλο υβριδικό σύστημα 104 kW (141 PS)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη (WLTP) 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 737 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 100 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο DCT 6 σχέσεων (όπισθεν με ηλ/κινητήρα)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.420 x 1.825 x 1.585 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Απόσταση από το έδαφος

1.585 / 1.596 mm
160 mm

Μεταξόνιο 2.720 mm
Χώρος αποσκευών 451-1.445 lt
Απόβαρο 1.474 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 33.490€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button