BLOGNEAPINEDΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Στην Ελλάδα εργοστάσιο κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας [blog]

Σας αρέσει ο τίτλος; Όλοι θα θέλαμε να γίνει πραγματικότητα αλλά κάτι τέτοιο ακούγεται σαν όνειρο θερινής νυκτός. Υπάρχουν όμως πιθανότητες μία κινεζική εταιρία να χτίσει ένα εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων στη χώρα μας;

Αν εξαιρέσουμε την περίπτωση της Nissan-ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο, όπως και άλλες μεμονωμένες περιπτώσεις, στη χώρα μας δεν έχει υπάρξει ποτέ μία γραμμή ευρείας παραγωγής αυτοκινήτων. Μήπως τώρα που οι Κινέζοι έχουν ξεκινήσει την εισβολή τους στην Ευρώπη να υπάρχει αυτή η ευκαιρία;

Όλα δείχνουν πως οι κινεζικές εταιρίες θα μπουν δυνατά και θα καθιερωθούν στις αγορές της Ευρώπης. Και είναι θέμα χρόνου το πότε θα ξεκινήσουν να χτίζουν εργοστάσια παραγωγής και σε ευρωπαϊκές χώρες ώστε να αποφύγουν επιπλέον δασμούς, να μειώσουν τα logistics έξοδα και γενικότερα της όλης παραγωγικής και εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ναι, θεωρητικά, μία κινεζική εταιρία αυτοκινήτων θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στην Ελλάδα. Ωστόσο, αυτή η απόφαση θα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών, των νομικών και των πολιτικών συνθηκών.

Οι εταιρίες λαμβάνουν υπόψη τους διάφορους παράγοντες πριν αποφασίσουν να επενδύσουν σε ένα νέο εργοστάσιο. Οι περισσότεροι από αυτούς τους παράγοντες περιλαμβάνουν το κόστος εργασίας, τη φορολογική πολιτική, την υποδομή, την πρόσβαση σε αγορές και την επιχειρηματική περιβαλλοντική σταθερότητα.

Εάν η Ελλάδα παρέχει ελκυστικούς όρους για επενδύσεις, μία κινεζική εταιρία αυτοκινήτων θα μπορούσε να εξετάσει τη δυνατότητα να κατασκευάσει εργοστάσιο στη χώρα μας. Σημαντικός είναι και ο ρόλος της κυβέρνησης και η υποστήριξή της σε τέτοιες επενδύσεις.

Ήδη είχαν γίνει κάποιες κινήσεις με τη γερμανική Next.e.GO Mobile, οι οποίες αποδείχθηκαν άνθρακας. Ωστόσο, υπάρχει το εξής ερώτημα: Χρειάζεται πραγματικά η Ελλάδα ένα εθνικό αυτοκίνητο; Όπως έκανε η Τουρκία με το πανάκριβο TOGG;

Από την άλλη, η χώρα διαθέτει έναν μεγάλο πληθυσμό, αλλά συγκεντρωμένο σε λίγα αστικά κέντρα, με τα δίτροχα να αποτελούν σημαντικό ποσοστό της αγοράς. Μήπως λοιπόν, αντί για αυτοκίνητα, πρέπει να επικεντρωθούμε στις μοτοσικλέτες;

Η Ελλάδα, ως χώρα με έντονη εξάρτηση από τον τουρισμό και μια βαριά βιομηχανία σε αδράνεια, μπορεί να εξετάσει τη δημιουργία δικών της ηλεκτρικών μοτοσικλετών. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια πρακτική λύση, δεδομένου ότι η παραγωγή ενός ηλεκτρικού δικύκλου είναι απλούστερη και απαιτεί λιγότερη επένδυση σε σχέση με ένα αυτοκίνητο.

Η παραγωγή μικρών ηλεκτρικών μέσων μετακίνησης, από πατίνια έως ηλεκτρικά σκούτερ, μπορεί να αποτελέσει πρακτική ευκαιρία για την Ελλάδα. Με τα κατάλληλα κίνητρα, όπως φοροαπαλλακτικά μέτρα και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές, η χώρα μπορεί να υποστηρίξει την παραγωγή προϊόντων μικροκινητικότητας.

Αν και η πρόκληση είναι μεγάλη, η δημιουργία δικών της ηλεκτρικών μοτοσικλετών μπορεί να αποτελέσει μια πραγματική ευκαιρία για την Ελλάδα, ενισχύοντας παράλληλα τη μικροκινητικότητα και την ηλεκτροκινητικότητα στον τομέα των μετακινήσεων.

Όλα αυτά σε μία ελληνική πραγματικότητα που πριν από πολλές δεκαετίες έχασε το δρόμο της επιχειρηματικότητας και που θέλει να στηρίζεται σε όνειρα όπως αυτό του Chaos ή να ελπίζει σε νηπιακές προσπάθειες, όπως του Keraboss.

Αυτά τα έχετε διαβάσει;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Kε Μαρινόπουλε,
    επιτρέψτε μου να σας πώ ότι κανένα εργοστάσιο μεγάλο δεν θα γίνει ΠΟΤΕ στην Ελλάδα.
    Για τους παρακάτω λόγους τους οποίους τυχαίνει να γνωρίζω (οι λόγοι είναι κατά προτεραιότητα):
    α) Εξειδικευμένο και αφθονο ΤΕΧΝΙΚΟ εργατικό δυναμικό ==> Ελλάδα πολύ πίσω στην κατάταξη / δεν υπάρχει κατώτερο και μεσαίο τεχνικό δυναμικό ούτε για δείγμα στην χώρα (σε περίσσευμα).
    β) Εγγύτητα προμηθευτών συγγενών τεχνικών εξαρτημάτων για τις αποθήκες (lean warehouse management) / πολύ πίσω στην ελκυστικότητα
    γ) όλοι οι υπόλοιποι (αλλά μικρότερης σημασίας λόγοι) που μας λένε χρόνια (σταθερή φορολογία , γραφειοκρατία, σταθερό πολιτικό σύστημα, φορολογικές απαλλαγές κλπ)

    Οι δύο πρώτοι λόγοι είναι μέγιστης σημασίας για κάποιον που θέλει να φτιάξει εργοστάσιο, τα υπόλοιπα είναι δευτερεύοντα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!