MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS [test drive]

Ένα από τα πιο εμπορικά και αγαπημένα σουπερμίνι της ελληνικής αγοράς, αναβαθμίστηκε και επανασχεδιάστηκε (σχετικά πρόωρα), για να προλάβει τις εξελίξεις και να παραμείνει σύγχρονο και αρεστό.

Διαβάζοντας τις πρώτες γραμμές θα σκεφτεί κάποιος… «Μα καλά ποιο ακριβώς σουπερμίνι ξεπέρασε το i20 και έσπευσαν οι Κορεάτες να το αναβαθμίσουν;».

Η απάντηση δεν κρύβεται στον ανταγωνισμό αλλά στην ίδια τη Hyundai, που έχει πάρει φόρα και δε λέει να σταματήσει να αφήνει όλο τον κόσμο της αυτοκίνησης με το στόμα ανοιχτό. Και νέο Kona έχει το μενού, και Ioniq 5 και νωρίτερα το προικισμένο Tucson. Σιγά μην άφηναν το i20 να παραμένει στωικά τη σειρά του μετά από 1-2 επιπλέον χρόνια.

Οι άνθρωποι της εταιρείας έδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά και με όπλα την προίκα από την υπόλοιπη γκάμα έδωσαν νέα πρόσωπο και πνοή στο μήκους 4,065 μέτρων κορεατικό best seller.

Απέκτησε λοιπόν επανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα, με ριζικές παρεμβολές στους προφυλακτήρες, τη μάσκα και την προσθήκη των LED ημέρας, ενώ το σύνολο γίνεται ακόμη πιο… επιθετικό με τις νέες ζάντες 16 και 17 ιντσών.

Με μία μικρή δόση υπερβολής θα λέγαμε πως η αγριάδα του ανανεωμένου i20 έχει κάτι λίγο από την καυτή σειρά «N», σε μία προσπάθεια των Κορεατών να αναδείξουν τη σπορ πλευρά της τρίτης γενιάς για την αιχμή του δόρατος της Hyundai.

Παράλληλα, ο υποψήφιος αγοραστής έχει πλέον να επιλέξει ανάμεσα σε μία γκάμα οχτώ χρωμάτων, εκ των οποίων τα τρία είναι καινούργια και υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα διχρωμίας όπως στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας.

Το i20 λοιπόν οφείλει να αρέσει στην πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας τόσο όσον αφορά την εξωτερική αμφίεση, όσο και μέσα. Για αυτό και έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον ψηφιακό κόσμο του, με τις δύο έγχρωμες οθόνες (10,25 ίντσες στην περίπτωση της έκδοσης της δοκιμής μας) να συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον.

Πολλές πληροφορίες, ευκρίνεια και ευκολία εισαγωγής στα μενού είναι τα πρώτα στοιχεία που διακρίνει κανείς, με τους φυσικούς διακόπτες να παίζουν το ρόλο του λυτρωτή για εμάς τους πιο… παραδοσιακούς.

Το γεγονός ότι όλα είναι εκεί που τα περιμένεις αφήνει μια νότα οικειότητας και χαράς, ενώ παραδοσιακά οι χώροι είναι από τα δυνατά σημεία για το κορεατικό μικρό.

Θήκες για μικρά αντικείμενα, περισσότερες θύρες Type A και Type C και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 352 λίτρων είναι μερικά από τα highlights της ανανεωμένης εκδοχής του i20.

Το οποίο θα μεταφέρει μία μικρή οικογένεια ή μία τετραμελή οικογένεια με σχετική άνεση και αξιόλογο χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Οι αναβαθμίσεις λογισμικού «over the air» και το ηχοσύστημα Βose, έρχονται σαν επισφράγισμα μίας σοβαρής αναβάθμισης μοντέλου από άκρη σε άκρη.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Τα πράγματα κάτω από το καπό της έκδοσης δοκιμής μας είναι κάπως πιο γνώριμα, με τον τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα T-GDI απόδοσης 100 ίππων να εφοδιάζει και το ανανεωμένο αμάξωμα του i20.

Εκεί δεν υπήρχε κιόλας λόγος για αλλαγές, καθώς το ελαστικό μοτέρ με σύστημα CVVD (συνεχώς μεταβαλλόμενο άνοιγμα βαλβίδων) εξασφαλίζει «ροπάτη» λειτουργία και οικονομία καυσίμου.

Για το λόγο του αληθές το σουπερμίνι της Hyundai χρειάζεται 10,4 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα (μέγιστη ροπή 172 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ.), ενώ θα πρέπει να πιεστεί αρκετά για να χρειαστεί περισσότερα από 6,1 με 6,4 λίτρα/100 χλμ. εντός πόλης.

Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων αναπόφευκτα έχει κοντή κλιμάκωση, κάτι που βοηθά στη σβελτάδα μέσα στην πόλη, ενώ και η ελαστικότητα και προθυμία του κινητήρα σε κάνει να αποφεύγεις τα πολλά ανεβοκατεβάσματα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην επιλογή «sport» του drive mode η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση και η οδήγηση εμφανώς πιο ευχάριστη, αφού το τρίπτυχο τιμόνι/ επιλογέας/ μοτέρ, επιτρέπουν λίγη οδηγική ευχαρίστηση παραπάνω, ακόμη και αν δεις το οικονομόμετρο να «φλερτάρει» με τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Η ρύθμιση της ανάρτησης (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) θα λέγαμε πως είναι η προβλεπόμενη για την περίσταση, με τους ανθρώπους της εταιρείας να δείχνουν μία μικρή προτίμηση στο σπορ στοιχείο (σφιχτή ρύθμιση), χωρίς όμως να γίνονται ιδιαίτερες εκπτώσεις σε θέμα άνεσης.

Απλώς στα… δύσβατα μονοπάτια της πρωτεύουσας μπορείς να αισθανθείς λίγο παραπάνω τις λακκούβες, για χάρη της καλύτερης συμπεριφοράς σε διαδρομή με κλειστές στροφές.

Το ανανεωμένο i20 προικίστηκε επίσης με όλο το μπουκέτο των συστημάτων «smart sense» της Hyundai, που αφορούν στην ενεργητική ασφάλεια και την άνεση των επιβατών και του οδηγού.

Το σύστημα προειδοποίησης πρόσκρουσης μάλιστα (FCA) διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό και αντιλαμβάνεται μέσω κάμερας την κίνηση από πεζούς, οχήματα ή ακόμη και ζώα, έτσι ώστε να προειδοποιήσει εγκαίρως τον οδηγό για την πρόθεση τους να διασχίσουν το δρόμο.

Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως οι Κορεάτες εκ πρώτης όψεως φάνηκαν να βιάζονται με την αναβάθμιση/ανανέωση της τρίτης γενιάς i20, στην ουσία όμως έπραξαν πάρα πολύ καλά καθώς είχαν ήδη τις γνώσεις και τα εργαλεία στο συρτάρι τους.

Γιατί όχι λοιπόν, να μην εμπλουτίσουν το μοντέρνο σουπερμίνι με ότι χρειάζεται ένα μοντέλο για να παραμείνει πρωταγωνιστής στις πωλήσεις και να αρέσει όπως συμβαίνει και με την υπόλοιπη γκάμα της Hyundai.

Στο οικονομικό κομμάτι πάντως, το i20 δεν ξεφεύγει από το πνεύμα της εποχής, με το ζητούμενο για την έκδοση EXCLUSIVE 1.0 T-GDI να είναι 19.390 ευρώ, και τα 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων να κάνουν αρκετά πιο… εύπεπτο το παραπάνω ποσό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i20 T-GDTI 100 PS MT6 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 73,6 kW (100 PS) / 4.500-6.000 rpm
Ροπή 172 Nm (17,6 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,3 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,4 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 634 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος

4.065 x 1.775 x 1.450 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.551/1.557 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 365-1.165 lt
Απόβαρο 1.065 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.390€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!