Η κινεζική έφοδος στα ευρωπαϊκά εδάφη συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Αυτή τη φορά την τιμητική του έχει το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Leapmotor, που φέρει ωστόσο την υπογραφή του ομίλου Stellantis.
Στην πορεία των ταχύτατων και θηριωδών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που συναντάμε ολοένα και πιο συχνά, χάθηκε κάπου το αρχικό νόημα της μετακίνησης χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το αρχικό πλάνο δεν ήταν οι επιδόσεις και οι χώροι, ούτε η υπερφουτουριστική εμφάνιση, αλλά οι οικονομικές αστικές μετακινήσεις και η χρήση μίας τέτοιας κατασκευής ως δεύτερο όχημα για όλες τις δουλειές.
Εκεί εστίασε λοιπόν η Leapmotor και ο κολοσσός της Stellantis έβαλε το χεράκι του (αλλά και όλες τις απαραίτητες εγγυήσεις), ώστε να κυκλοφορήσει ανάμεσα μας το συμπαθέστατο T03.
Το μικρό πεντάθυρο ηλεκτρικό ξεπερνά μόλις τα 3,6 μέτρα σε μήκος (3,62 για την ακρίβεια) και θα μπορούσαμε να το κατατάξουμε κάπου ανάμεσα στο ηλεκτρικό 500αράκι, το Dacia Spring ή το Citroen e-C3.
Μόνο που το μοντέλο της δοκιμής μας είναι φθηνότερο από όλα τα παραπάνω (τουλάχιστον με την επιδότηση), έχει super εξοπλισμό και προσφέρει τη μεγαλύτερη αυτονομία (265 χιλιόμετρα σύμφωνα με το WLTP).
Αισθητικά το T03 μπορεί να μην είναι ένα «κόσμημα» όπως το Fiat 500e ή το Honda e, ωστόσο έχει τη δική του φιλοσοφία ουσίας, όπως συνηθίζουν άλλωστε οι κατασκευαστές από την Κίνα.
Απλές γραμμές χωρίς ρίσκα, όμορφα φωτιστικά σώματα, αρκετό ύψος για τα δεδομένα ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης, με τα δύο οριζόντια νεύρα και τη διχρωμία στους καθρέπτες να σπάνε κάπως τη μονοτονία.
Η θύρα φόρτισης πάντως στη μάσκα θυμίζει την ταυτότητα του T03 αλλά και τονίζει το κομμάτι της πρακτικότητας και της ευκολίας που λείπει από αρκετά ακριβότερους αντιπάλους του.
Το μικρό της Leapmotor δεν διεκδικεί λοιπόν τον τίτλο του ομορφότερου αυτοκινήτου στην αγορά, θα μπορούσε να είναι όμως εύκολα το πιο πλήρες από πλευράς εξοπλισμού σε αυτό το βαλάντιο (15.850 ευρώ με επιδότηση και προωθητική ενέργεια).
Μπαίνεις λοιπόν και αντικρίζεις πίνακα οργάνων μεγέθους 8 ιντσών με καλή ευκρίνεια και πληροφόρηση, οθόνη αφής 10,1 ιντσών με εξαιρετικά γραφικά, πανοραμική γυάλινη οροφή που σκουραίνει ψηφιακά, συστήματα υποβοήθησης και όλα τα καλούδια που συναντάμε συνήθως σε ηλεκτρικά κοντά στα 30 χιλιάρικα.
Η καλή συναρμογή, η χρήση λάκας αλλά και οι στενόμακροι όμορφοι αεραγωγοί δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον που, μαζί με τον ψηφιακό κόσμο και την στάνταρ οροφή, φτιάχνουν ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα που δεν συναρπάζει αλλά σίγουρα δεν απογοητεύει.
Ο επιλογέας κίνησης δεξιά από το τιμόνι, στα πρότυπα των Mercedes και Hyundai, αφήνει ελεύθερο έναν μεγάλο χώρο για τσάντες ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ χαμηλά στην κονσόλα υπάρχει μία βολική θήκη για smartphone και μία ποτηροθήκη με κλιπ για κάθε διάμετρο δοχείου.
Ωραία ιδέα, αλλά θα μπορούσε να υπάρχει και ακόμη μία ίδια για τον συνοδηγό ή για τους πίσω επιβάτες. Εκείνοι θα βολευτούν με αξιοπρέπεια (δύο στην πίσω σειρά καθισμάτων), δίχως μεγάλες ανέσεις αλλά και χωρίς πρόβλημα για όσο διαρκεί μία αστική μετακίνηση μάξιμουμ μίας ώρας.
Το ευχάριστο είναι ότι δεν νιώθουν σε καμία περίπτωση κλειστοφοβικά, και σίγουρα έχουν μεγαλύτερη άπλα από ότι σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, όπου οι απαιτήσεις είναι ανάλογες.
Στο ίδιο μήκος κύματος και τα 210 διαθέσιμα λίτρα για αποσκευές, θα φιλοξενήσουν τα απαραίτητα της ημέρας όπως ψώνια, σχολικές τσάντες ή δύο παιδικά πατίνια.
Ο πρώτος εκπρόσωπος της Leap στην ελληνική αγορά (θα ακολουθήσει το SUV C10), εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 95 ίππων και 158 Nm και μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 37,3 kWh.
Με όπλο το χαμηλό βάρος του (1.175 κιλά) είναι αρκετά σβέλτο χωρίς να εμφανίζει ξεσπάσματα και αλλόκοτη επιτάχυνση (που συνήθως δεν τη θέλουμε στην περίπτωση ενός νέου οδηγού ή για τις απλές μετακινήσεις), με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 12,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στο όριο των 130 χλμ./ώρα.
Η απόκριση όπως φαντάζεστε είναι άμεση και η ροπή σου δίνει την αίσθηση ότι το T03 είναι πολύ πιο γρήγορο, ενώ σε νορμάλ συνθήκες μπορείς πραγματικά να διανύσεις 240-250 χλμ. χωρίς ενδιάμεση φόρτιση (καταναλώνει περίπου 15 kWh/100 χλμ.).
Η φόρτιση πάντως είναι απλή και γρήγορη διαδικασία είτε σε ταχυφορτιστή DC 48 kW, είτε ακόμη και σε AC 6,6 kW, αφού μπορεί να ανακτήσει στην πρώτη περίπτωση 192 χλμ. μέσα σε 55 λεπτά της ώρας, και να φορτίσει πλήρως μέσα σε 6 ώρες και 45 λεπτά στη δεύτερη.
Με λίγα λόγια, με δύο φορτίσεις στο δεκαήμερο είσαι καλυμμένος για τις κλασσικές αστικές μετακινήσεις με τον πιο οικονομικό τρόπο που μπορείς να το κάνεις με ένα αυτοκίνητο.
Από κει και πέρα, οδηγικά δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα σε σχέση με τα μικρά ηλεκτρικά που αναφέραμε στην εισαγωγή και θεωρούνται ανταγωνιστικά. Ίσα ίσα που το τιμόνι του προσφέρει καλή πληροφόρηση και σχετική ακρίβεια (κοφτερό μέσα στην πόλη), ενώ η ανάρτηση τείνει προς το να χαρακτηριστεί σφιχτή, πλην όμως αποτελεσματική όταν περνάμε πάνω από κακοτεχνίες και σαμαράκια.
Το T03 προσφέρει τρείς επιλογές όσον αφορά το στυλ οδήγησης, τις Eco, Normal και Sport. Στην πρώτη η ανάκτηση ενέργειας βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, χωρίς ωστόσο να φθάνει σε επίπεδο «One Pedal» (δεν υπάρχει τέτοια επιλογή), ενώ στην επιλογή Sport μπορούμε να πούμε ότι τα πράγματα γίνονται πιο ευχάριστα οδηγικά εφόσον δεν υπάρχει το άγχος της αυτονομίας.
Να σημειώσουμε ότι οι Κινέζοι έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τα συστήματα και την ασφάλεια των πεζών, κάτι που φαίνεται και από τον συριγμό (τύπου τραμ) που κάνει το Leapmoto όταν κινείται με ταχύτητα ως 30 χλμ./ώρα.
Καλοδεχούμενος ο ήχος, ωστόσο περνά σε μεγάλο βαθμό και μέσα στην καμπίνα των επιβατών χωρίς να χρειάζεται με αποτέλεσμα να γίνεται αρκετά ενοχλητικός. Τουλάχιστον οι περαστικοί σε αντιλαμβάνονται καλύτερα σε σχέση με κάποιο ηλεκτρικό που κινείται απολύτως στο αθόρυβο και έτσι δε χρειάζεται να τους έχεις επιπλέον έγνοια.
Το ηλεκτρικό των 15.850 ευρώ λοιπόν προσφέρει υπερβολικά πολλά σε σχέση με αυτά που ζητά αυτή τη στιγμή για να αποκτηθεί. Μιλά ακριβώς στον παλμό της πόλης ως ένα οικονομικό πεντάθυρο ευέλικτο και σβέλτο αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς χώρους. Είναι οδηγικά ευχάριστο, και σύγχρονο όπως επιτάσσουν οι καιροί με όλα τα απαραίτητα στο βασικό κιόλας εξοπλισμό (μέχρι και δίσκους στους εμπρός πίσω τροχούς).
Τα 240 χλμ. που μπορεί να διανύσει χωρίς ενδιάμεση φόρτιση είναι ικανά για να καλύψουν όλες τις διαδρομές της ημέρας (μην ξεχνάτε ότι προορίζεται για δεύτερο αυτοκίνητο), ενώ το μικρό μέγεθος βοηθά ώστε να στριμωχτεί σε κάθε είδους πιλοτή ή γκαράζ για να συναντήσει μια πρίζα Σούκο.
Προσθέστε και 5ετή εγγύηση για μηχανικά μέρη και 8 έτη για τη μπαταρία και θα έχετε μία καλή απάντηση για το αν αξίζει ή όχι να μπει για τα καλά το T03 στο παιχνίδι της ελληνική αγοράς.
Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τα Leapmotor
Leapmotor T03 – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
Μέγιστη ισχύς, ροπή | 70 kW (118 PS), 158 Nm | |||
Θέση | Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια | |||
Μπαταρία | Λιθίου – ιόντων (li-on) 37,3 kWh, 6,6 kW (on-board charger), υγρόψυκτη | |||
Θέση | στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox AC: 6 ώρες και 45’ Μέγιστη φόρτιση DC: 45 kW σε 55 λεπτά |
|||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 130 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | 16,3 kWh/100 km, 16,0 kWh/100 km | |||
Εργοστασιακή αυτονομία | 265 km (WLTP) | |||
Χωρητικότητα μπαταρίας | 41,3 kWh (37,3 net) | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 240-250 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | – | |||
Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης (8 σε 1) | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental EcoContact 6, 165/65 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | 3.620 × 1.652 × 1.577 mm | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.455 × 1.875 × 1.615 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | -/ – mm | |||
Μεταξόνιο | 2.400 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 210 lt (880 αν ρίξεις τα καθίσματα πίσω) | |||
Απόβαρο | 1.175 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.850€ (τιμή δίχως την επιδότηση και τις προωθητικές ενέργειες: 20.900€ |