MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda e Advance 154 PS [test drive]

Δοκιμάζουμε το πιο μπάνικο, high-tech και ευέλικτο ηλεκτρικό citycar που μπορεί να έχει κανείς την σήμερον ημέρα.

Αν η πρώτη σου ερώτηση είναι «πόσο κάνει;» έχεις εξανεμίσει την όλη μαγεία που υπάρχει στο αυτοκίνητο που βλέπεις. Η σωστή ερώτηση θα ήταν: «είναι αυτό ένα Honda;». Ακόμη και αν ήδη γνωρίζεις την ταυτότητα του αυτοκινήτου συνεχίζεις να το αναρωτιέσαι με το νου σου να ταξιδεύει πίσω στη δεκαετία του 1980, όταν η Sega και η Nintendo απειλούσαν τα ουφάδικα της γειτονιάς με τις οικιακές κονσόλα.

Η Honda παρουσιάζει μια ανάλογη παιχνιδιάρικη gadget κονσόλα σε τέσσερις τροχούς. Κάπως έτσι βλέπω αυτό το ηλεκτρικό citycar που μπορεί να γίνει ο καλύτερος σου φίλος στην πόλη. Δεν θα σταθώ στην σχεδίαση του αμαξώματος μήκους 3,9 μέτρων, τα έχουμε πει από το οδηγικό στην Φρανκφούρτη αλλά και από τα συμφραζόμενα έχετε πιάσει το νόημα για το ρετρό στιλ.

Όσο για το high-tech αρχίζεις να ψυλλιάζεσαι τι σε περιμένεις όταν πλησιάζεις με το keyless και βλέπεις τις λαβές να εκτείνονται αυτόματα προς τα έξω. Ανοίγεις την πόρτα και αντικρίζεις ένα πραγματικά εντυπωσιακό ταμπλό που τρελαίνει κάθε gadget-άκια με τα πέντε του «μόνιτορ». Στην σειρά υπάρχουν τρεις οθόνες με πολύ όμορφα γραφικά και με ένα πολύ φιλικό interface που πολύ σωστά υποστηρίζει και ελληνικό μενού και φωνητική υποστήριξη εντολών.

Ακριβώς μπροστά από το καλαίσθητο στη λαβή του τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ πιο δεξιά δύο ακόμη οθόνες 12,3’’. Μία μοιρασμένη για τους δύο μπροστινούς επιβάτες και η τέρμα δεξιά για τον συνοδηγό(!). Τα υλικά είναι πολύ προσεγμένα και ειδικότερα η συνθετική απομίμηση ξύλου δημιουργεί μια lounge αύρα που έρχεται από το μέλλον. Στα συν και πολύ ορθά οι Ιάπωνες διατήρησαν τους βασικούς φυσικούς διακόπτες.

Εργονομικά δεν βρίσκω κάτι το μεμπτό σε αυτό το μεταμοντέρνο ταμπλό, πέρα από τις δύο ακριανές οθόνες για τους ψηφιακούς «καθρέπτες». Ο τρόπος που λειτουργούν είναι πολύ καλύτερος από εκείνον σε ένα Audi e-tron, βρίσκονται στην σωστή θέση και το μόνο που χρειάζονται είναι χρόνος εξοικείωσης (προσωπικά, θεωρώ πως μια χαρά είναι και οι κλασικοί με το κάτοπτρο).

Στο θέμα των χώρων οι δύο μπροστά επιβάτες θα κάτσουν με άνεση. Πίσω δεν μπορώ να πω το ίδιο για τους αυστηρά δύο που θα βρεθούν στο ενιαίο «πάγκο». Άλλωστε το Honda e είναι ένα αυτοκίνητο πρωτίστως για την πόλη. Όσο για το πορτμπαγκάζ χωρά 171 λίτρα. Κάτι που αφορά στους ψηλότερους οδηγούς είναι πως με το δεξί πόδι μπορεί αρκετές φορές να ενεργοποιηθεί ακούσια ο διακόπτης του θερμαινόμενου καθίσματος.

photos: ptritaris

Στο Honda e δεν χρειάζεται να πιέσεις κάποιο μπουτόν εκκίνησης. Όπως και στο VW ID.3, ο οδηγός πρέπει απλά να επιλέξει το D από το διακόπτη εκκίνησης και να αφήσει το φρένο. Από εκεί και πέρα μπορεί να απολαύσει ηλεκτρικές επιδόσεις από το μέγιστο των 154 ίππων που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας στο πίσω μέρος.

Στα προφίλ οδήγησης υπάρχει οι επιλογές Normal και Sport με δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας από τα paddles (όπως και στο Hyundai Kona Electric ή στην Mercedes EQC) και της χρήσιμης λειτουργίας Single Pedal (εδώ φρενάρεις με το άφημα του γκαζιού) με το πάτημα του διακόπτη.

Στους δρόμους της πόλης το ηλεκτρικό Honda είναι πολύ ευχάριστο, με πολύ καλά επίπεδα άνεσης (η ανάρτηση έχει τέσσερα γόνατα MacPherson) και προπάντων με μεγάλη ευελιξία. Χαρακτηριστικός είναι ο κύκλος στροφής με μόλις 8,6 μέτρα διευκολύνωντας αφάνταστα στους επιτόπιους ελιγμούς ή στο παρκάρισμα. Στον ανοιχτό δρόμο το Honda e σε κερδίζει με το ήσυχο εσωτερικό του και παρά τις αστικές του διαστάσεις η ποιότητα κύλισης μας παραπέμπει στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία του. Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα εξαιρετικά καλοστημένο ηλεκτρικό citycar που τα καταφέρνει μια χαρά και στον αυτοκινητόδρομο.

Αν και μιλάμε για ένα ηλεκτρικό citycar θα λύσουμε την περιέργεια μερικών για να πούμε πως από τις στροφές το Honda e περνά απροβλημάτιστα και δίχως να σου κάνει τόσο αισθητά τα 1.500+ κιλάκια του. Στις χαμηλές ταχύτητες και με τέρμα γκάζι τα ηλεκτρονικά καταπνίγουν οποιοδήποτε γλίστρημα του πίσω μέρους με εντυπωσιακή διαχείριση του traction control. Στις υψηλές ταχύτητες, μέχρι δηλαδή την τελική των 145 χλμ./ώρα, δεν παρατήρησα κάποιο σοβαρό αεροδυναμικό θόρυβο ενώ εντυπωσιακή είναι η σταθερότητα του αυτοκινήτου.

Φτάνοντας στο σημείο του αυτοκινητόδρομου θα έλεγα πως λίγες φορές θα χρειαστεί κανείς να κινηθεί μακριά από την εμβέλεια που προσφέρει η μπαταρία των 35,5 kWh. Για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου δεν την θεωρώ μικρή, αλλά λογική τόσο για τις διαστάσεις του όσο και για το προφίλ του οδηγού στον οποίο απευθύνεται.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο πόλης που σπάνια θα αναζητήσει μία πρίζα πάνω από τα 160-180 χιλιόμετρα της αυτονομίας διαπίστωσα με μια κατανάλωση περίπου στις 18-20 kWh/100 χλμ. (θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη). Θεωρώ πως όποιος επιλέξει ένα ηλεκτρικό σαν το Honda e σπάνια θα εξαντλεί ανά 2-3 ημέρες την αυτονομία του και θα το φορτίζει (η υποδοχή είναι στο καπό) στο 90% στο σπίτι του ή στο γραφείο του.

Μια αξιοσημείωτη λεπτομέρεια είναι πως το καλώδιο φόρτισης είναι τόσο σκληρό ώστε να καμπυλώνει και να μην ακουμπά πάνω στο αυτοκίνητο. Έξυπνο.

Σχετικά με την φόρτιση (ο on-board φορτιστής είναι στα 6,6 kW), με την χρήση ενός Wallbox 7,3 kW (32Α) η διαδικασία για το 100% διαρκεί λίγο πάνω από τις 4 ώρες, σε ταχυφόρτιση DC ισχύος 50 kW (και έως το 80%) απαιτείται μόλις μισή ώρα, ενώ στην έσχατη λύση και σε απλή οικιακή πρίζα φτάνει σχεδόν τις 19 ώρες. Κάτι που έχει μεγάλο ενδιαφέρον και που υποστηρίζεται σε όλο και περισσότερες χώρες αφορά στη χρήση ενός smart cable όπου πρακτικά ο χρήστης μπορεί να φορτίζει το αυτοκινήτου του σε οποιαδήποτε πρίζα (π.χ. σε μια κολόνα φωτισμού στην Βρετανία) με την μέτρηση να πραγματοποιείται επιτόπου και την χρέωση να περνά στο οικιακό του τιμολόγιο.

Από εκεί και πέρα δεν χρειάζεται να πούμε πως για το Honda e ισχύει ότι και για κάθε ηλεκτρικό. Είναι ακριβούτσικο και ξεκινάει από τις 30.186€  με την επιδότηση (35.990€ δίχως) για την έκδοση με τους 136 ίππους και από τις 34.274€ με την πριμοδότηση (38.990€ χωρίς) για την πλουσιότερη της δοκιμής μας. Σαν αυτοκίνητο, όμως, είναι εξαιρετικά καλοστημένο, μπάνικο και πλούσιο τεχνολογικά ικανοποιώντας στο έπακρο τον κάτοχο του. Επίσης, είναι και… Honda!

Έτσι, για όποιον το… αντέχει η τσέπη του και θέλει να ξεχωρίζει στους δρόμους της πόλης, τότε μπορεί να το κάνει πολύ περισσότερο με ένα Honda e και λιγότερο με ένα Peugeot e-208 / Opel e-Corsa που δεν διαφέρει στο μάτι από τις συμβατικές του εκδόσεις. Άλλωστε, με τις τιμές που διατίθενται σήμερα τα ηλεκτρικά εξυπηρετούν περισσότερο το φαίνεσθαι και λιγότερο την ουσία. Ωστόσο, με τον καιρό αυτό θα αλλάζει…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda e Advance 154 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 113 kW (154 PS), 315 Nm
Θέση Στον πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 35,5 kWh, 6,6 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε οικιακό δίκτυο: 18,8 ώρες
Σε Wallbox (7,4 kW): 4,1 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 22 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 31 λεπτά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3 sec
Τελική ταχύτητα 145 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 18,0 kWh/100 km, 19 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 222 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 35,5 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 170-190 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Γόνατα ΜacPherson
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 4, 205/45 R17 (πίσω: 225/45)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.895 × 1.750 × 1.512 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520 / 1.516 mm
Μεταξόνιο 2.530 mm
Χώρος αποσκευών 171 – 861 lt
Απόβαρο 1.527 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 38.990€ (35.990€ η έκδοση 136 PS, τιμές δίχως την επιδότηση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!