NEA

Toyota GT 86 [new model]

toyota_gt-86-9

Μερικές μέρες μετά την πρεμιέρα του συγγενούς Subaru η Toyota αποκαλύπτει το δικό της κουπέ…

  • Μετά από πλήθος φωτογραφιών σε πρωτότυπη μορφή (η πορεία του concept ξεκινά από το 2009) η Toyota δίνει στην δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου της κουπέ που σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρίας στην σπορ κατηγορία μετά από πολύ καιρό (από την εποχή των Celica και MR-2).
  • Τελικά, το αριθμητικό μένει ως έχει σε αντίθεση με τα δύο πρώτα γράμματα που αλλάζουν σε “GT” (από FT) προς τιμήν της Corolla GT (ΑΕ86, παράχθηκε την περίοδο 1983-87). Υπενθυμίζεται πως τα επερχόμενα coupe (διάταξης 2+2) των Subaru και Toyota αποτελούν προϊόν συμπαραγωγής εξού και οι ομοιότητες στο σχεδιαστικό toyota_gt-86-technical-specificationsπροφίλ με διαστάσεις 4,24 m σε μήκος, 1,77 σε πλάτος και 1,28 m σε ύψος ενώ το μεταξόνιο είναι 2,57 m . Αν και πρόωρο τολμώ να πω πως το GT 86  καταφέρνει να δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό (θα μπορούσε να πρωταγωνιστήσει στο Fast & Furious”) αν και περιμένουμε την έκδοση παραγωγής του BRZ.
  • Στο εσωτερικό ο κοντοπίθαρος εξάρης επιλογέας (υπάρχει έκδοση και με αυτόματο κιβώτιο και paddles στο τιμόνι) με την λαβή κοντά σε αυτή του χειρόφρενου ξυπνούν όμορφες αναμνήσεις από την προηγούμενη Celica (ιδανική θέση για σβέλτη οδήγηση σε φουρκέτες, ανάθεμα τα ηλεκτρονικά χειρόφρενα). Στο κέντρο του “ανάγλυφου” πίνακα οργάνων κυριαρχεί το στροφόμετρο με το λευκό φόντο ενώ το σαλόνι διακοσμούν οι κόκκινες ραφές. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια η διάμετρος του τιμονιού (365 mm) η οποία είναι η μικρότερη που έχει υπάρξει σε μοντέλο παραγωγής της Toyota, σύμφωνα με την ίδια την εταιρία.
  • Κάτω από το καπό υπάρχει boxer κινητήρας και δεν είναι η πρώτη φορά που η Toyota χρησιμοποιεί επίπεδης διάταξης μοτέρ σε μοντέλο παραγωγής -ήταν το κόμπακτ Sports 800, πρώτη εμφάνιση στο Τόκιο το 1962 με 2-κύλινδρο boxer 900 cc, κυκλοφόρησε την περίοδο 1965-69 στην Ιαπωνία. Επί του… παρόντος, αν και πολύ θα περίμεναν την ύπαρξη τούρμπο (η Toyota εμμένει στην ατμόφαιρα) ο δίλιτρος επίπεδης διάταξης κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού με σύστημα D-4S με απόδοση 200 PS/7.000 rpm και ροπή 205 Nm/6.600 rpm. Όπως συνηθίζει η Subaru, έτσι και η Toyota τονίζει το χαμηλό κέντρο βάρους (στην ανακοίνωση αναφέρεται πως βρίσκεται στον παράλληλο από το έδαφος άξονα ύψους 475 mm) που επιτρέπει ο κόμπακτ boxer ενώ η κατανομή βάρους είναι 53:47 εμπρός πίσω. Εδώ να πούμε πως η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
  • Στον εμπρός άξονα συναντάμε γόνατα McPherson ενώ στον πίσω διπλά ψαλίδια, αεριζόμενα δισκόφρενα επιβραδύνουν τους τέσσερις τροχούς, η εταιρία κάνει λόγο για “ρυθμίσιμο” ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP) προς όφελος της οδηγικής τέρψης ενώ η στάνταρ έκδοση έχει 17άρες ζάντες (18άρες η πιο hardcore έκδοση JDM). Το GT-86 θα πραγματοποιήσει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο κοινό στις 30 Νοεμβρίου στην έκθεση του Τόκιο ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά το περιμένουμε μέσα 2012 (στην βρετανική αγορά θα κοστίζει περίπου 32.000€).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλά οι γιαπωνέζοι ακόμη κοιμούνται; Πότε θα καταλάβουν πως το τούρμπο δεν είναι μόδα αλλά η εξέλιξη στους κινητίρες; Δίλιτρος μπόξερ, πουσαρισμένος να βγάζει 200 άλογα. Με τι κατανάλωση τι γίνεται; Τα μοτόρια της Σουμπαρού καίνει αρκετά γενικότερα, καλύτερα η Τουότα να έβαζε καμιά δικιά της μοτεράκλα. Αυτά για όσους νόμιζαν πως θα έβγαινε νέα Σούπρα. Αυτή ήταν μία και μοναδική, τέλος! Πανε αυτές οι εποχές

    1. Οι γιαπωνεζοι δεν κοιμουνται καθολου. Χρησιμοποιουν το τουρμπο, Impreza, GT-R, Evo κλπ κλπ. Οι ιαπωνες εχουν μια φιλοσοφια, οσο πιο απλος ειναι ο κινητηρας τοσο πιο αξιοπιστος ειναι… Οχι σαν τα TSI που τα παιρνεις στο χερι μετα απο ενα χρονο. Παρε toyota η nissan και μεχρι να πεθανεις θα το εχεις και δεν θα εχει παθει τιποτα. Η χρηση του τουρμπο γενικα σημαινει και μεγαλυτερη καταπονηση του κινητηρα, μπορει να κερδιζεις κατι τοις στην βενζινη (αν και υπαρχουν πολλα αξιολογα ατμοσφαιρικα που κανουν οικονομια) αλλα θα τα δωσεις σε συνεργειο και σε λαδια. Ψαξε λιγο να δεις ποσο λαδι καιει ενα golf TSI μεχρι το πρωτο service και ποσο μεχρι το επομενο και δεν ειναι μονο αυτο το προβλημα του, εχει αλλα τοσα σε θεματα αξιοπιστια. Ημουν και εγω φαν του tsi αλλα μολις μπηκα στη σχολη (τμημα οχηματων) μου και μιλησα και με αλλα ατομα που εχουν δουλεψει σε συνεργεια και ξερουν 5 πραγματα παραπανω, αλλαξε αμεσως η γνωμη μου και μαλιστα εγινα φαν των ιαπωνικων. Και πιστεψε με ειναι μεγαλυτερη μαγκια να μπορεσεις να βγαλεις 5-10-20-50 αλογα παραπανω στην ατμοσφαιρα παρα απο την ευκολη λυση του τουρμπο… Απο κει και περα αν καποιος θελει μπορει να βαλει μονος του.
      (οσο για τον απο κατω εμενα δν μου μοιαζει με rx-8, με hyundai coupe ισως, αλλα θυμιζει και λιγο 350Z)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!