ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Toyota, η άλλη όψη του GT86 [tech view]

toyota-gt86-technical-5

Μέχρι τα τέλη Ιουνίου το caroto.gr θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του GT86. Έως τότε ας… καροτίσουμε το τεχνολογικό DNA ενός από τα πιο ενδιαφέροντα κουπέ των τελευταίων ετών!

Όπως έχουμε γράψει σε προηγούμενο άρθρο το GT86 είναι ένα μοντέλο που έχουν εξελίξει από κοινού οι Toyota και Subaru (από το 2006). Μηχανολογικά τα δύο πισωκίνητα κουπέ διάταξης 2+2 είναι πανομοιότυπα εκτός από κάποιες μικρές διαφορές στην ρύθμιση της ανάρτησης (συγκεκριμένα στο συνδυασμό ελατηρίων/αμορτισέρ, πίσω υπάρχουν διπλά ψαλίδια) όπου το GT86 έχει πιο σφιχτή εμπρός διάταξη σε αντίθεση με το BRZ όπου ισχύει το αντίστροφο.

SMS==> upd: Οδηγήσαμε στην Βαρκελώνη το εκπληκτικό Toyota GT86!

toyota-gt86-d-4s1Ο επίπεδης διάταξης κινητήρας (boxer) είναι της Subaru (άλλωστε το εργοστάσιο παραγωγής είναι το Gunma Main Plant, το σπίτι της Subaru) αλλά το σύστημα ψεκασμού βασίζεται στο εξελιγμένο DS4 που έχει εξελίξει η Toyota (παρακολουθείστε το βίντεο για να δείτε τις φάσεις ψεκασμού). Είναι ένα σύστημα με δύο μπεκ ψεκασμού, ένα στην εισαγωγή για έμμεσο ψεκασμό και ένα στο καπάκι για άμεσο (παρόμοια διάταξη έχει ο νέος 1.8 TFSI. Στις χαμηλές rpm υπάρχει έμμεσος ψεκασμός, από τις μεσαίες και άνω άμεσος ενώ σε συνθήκες πλήρους φορτίου υπάρχει διπλός ψεκασμός. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερη απόδοση του κινητήρα.

toyota-gt86-technical-1Ο τετρακύλινδρος μπόξερ έχει χωρητικότητα 1.998 cc, είναι τετράγωνος (86×86) και ατμοσφαιρικός με σχέση συμπίεσης 12,5:1. Η ισχύς του φτάνει τους 200 PS/7.000 rpm (100 PS στο λίτρο) και η ροπή του τα 205 Nm/6.400-6.600 rpm. Υπάρχει μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων, τα πιστόνια είναι μικρότερα για βέλτιστη  γραμμική ταχύτητα καθώς ο κόφτης φτάνει τις 7.400 rpm (στο όριο αυτό ενεργοποιείται κόκκινη λυχνία στο πίνακα οργάνων ειδοποιώντας τον οδηγό).

toyota-gt86-technical-2Οι Ιάπωνες απέφυγαν την χρήση τούρμπο καθώς υποστηρίζουν πως η αμεσότητα και η γραμμική λειτουργία του ατμοσφαιρικού ταιριάζει στο χαρακτήρα του GT86 αλλά μην εκπλαγείτε αν αργότερα υπάρξει ισχυρότερη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση (όπως έχει συμβεί σε αντίστοιχα Subaru). Λέτε αυτό να είναι το πρώτο σύγχρονο τούρμπο Toyota; Πάντως, αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που μοντέλο της Toyota εξοπλίζεται με μπόξερ κινητήρα: το 1962 είχε παρουσιαστεί στο Τόκιο το Sports 800 με 2-κύλινδρο επίπεδο κινητήρα 790 cc. Είχε μήκος 3,580 m, ζύγιζε 680 kg και παράχθηκε στο διάστημα 1965-1969.

toyota-gt86-technical-9Την μετάδοση αναλαμβάνουν δύο κιβώτια ταχυτήτων με την υπογραφή της Aisin: ένα μηχανικό με έξι σχέσεις και ένα αυτόματο. Το μηχανικό έχει εξελιχθεί από τους μηχανικούς των δύο εταιριών για ακριβέστατες και τάχιστες αλλαγές (υπάρχει τριπλό συγχρονιζέ για τις 3 πρώτες σχέσεις). Το αυτόματο αποτελεί μία «κουτσουρεμένη» κατά δύο σχέσεις εκδοχή του κιβωτίου του Lexus IS-F και σύμφωνα με την Toyota διαθέτει τον πιο γρήγορο μετατροπέα ροπής στον κόσμο για γρήγορες αλλαγές (0,2 sec). Πάντως, το GT86 έχει τα 0-100 km/h σε 7,8 sec με μηχανικό κιβώτιο ενώ το αυτόματο χρειάζεται 0,6 sec περισσότερα κυρίως λόγω της πιο αραιής κλιμάκωσης των σχέσεων του (ενδεικτική είναι η overdrive 4η του αυτόματου όταν στο μηχανικό είναι στην 5η). Η ροπή στους πίσω τροχούς κατανέμεται μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού (περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen) με τελική σχέση 4,1 στο αυτόματο (3,73 με το μηχανικό κιβώτιο).

toyota-gt86-technical-3Το αμάξωμα έχει διαστάσεις 4240x1775x1285 mm ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.570 mm. To απόβαρο συγκρατείται στα 1.239 kg ενώ η εταιρία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο χαμηλό κέντρο βάρους (460 mm) κι στην ιδανική κατανομή βάρους με αναλογία 53/47 (εμπρός/πίσω). Μάλιστα, το GT86 είναι αυτή το Toyota παραγωγής με τη χαμηλότερη θέση οδήγησης που απέχει μόλις 400 mm από το έδαφος ενώ το άμεσο τιμόνι έχει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση με λόγο κρεμαγέρας 13:1.

toyota-gt86-technical-4Τους τέσσερις τροχούς επιβραδύνουν αεριζόμενα δισκόφρενα (εμπρός 294 mm, πίσω 290 mm), το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας VSC απενεργοποιείται πλήρως ενώ διαθέτει και ένα διακριτικό πρόγραμμα (Sport) για γρήγορη και ασφαλή οδήγηση υπό την επίβλεψη των ηλεκτρονικών. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε ένα νέο ηχοακυρωτικό σύστημα που ενισχύει τη χροιά του κινητήρα για «αγωνιστικό» ήχο ενώ οι τροχοί 17” «φορούν» ελαστικά της Michelin διάστασης 215/45 και είναι ίδιου τύπου με αυτά που τοποθετούνται στο Prius (εσείς για ποιο λόγο νομίζετε;). Αλλά αρκετά είπαμε… περισσότερα στην δοκιμή που θα ακολουθήσει σε περίπου ένα μήνα.

toyota-gt86-technical-specifications

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button