Το βρετανικό supercar ξεκίνησε την πορεία του πριν από περίπου ένα χρόνο με την McLaren να ανακοινώνει πρόσφατα την ανανεωμένη εκδοχή του…
Είναι διθέσιο, πισωκίνητο και με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο όπως αρμόζει σε ένα μοναδικό supercar που καλείται να αντιμετωπίσει εξίσου εξωτικά μοντέλα όπως είναι η Ferrari 458 Italia και η Lamborghini Gallardo LP560-4. Η τιμή είναι φυσικά ανάλογη του χαρακτήρα του αυτοκινήτου (περίπου στα 250.000€, ανάλογα με την αγορά) αλλά φυσικά αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο για τους «πολύ έχοντες».
Από αυτό το καλοκαίρι η McLaren προσφέρει διάφορες αναβαθμίσεις για κάθε νέα MP4-12C ενώ από το φθινόπωρο οι εν λόγω βελτιώσεις θα είναι διαθέσιμες και σε μοντέλα που κυκλοφορούν ήδη. Η βασικότερη βελτίωση αφορά στον αλουμινένιο 32βάλβιδο V8 κινητήρα των 3,8 lt (με διπλό τούρμπο) όπου η ισχύς του έχει αυξηθεί από 600 PS/7.000 rpm στους 625 PS/7.500 rpm με την μέγιστη ροπή των 600 Nm να αποδίδεται στις 3.000-7.000 rpm. Ο κινητήρας έχει εξελιχθεί μαζί με την Ricardo με όριο περιστροφής τις 8.500 rpm και ζυγίζει 199 kg.
Με τα προαιρετικά Pirelli P Zero Corsa η «νέα» McLaren με απόβαρο 1.336 kg (με κατανομή 42,5/57,5) επιταχύνει σε 3,1 sec για τα 0-100 km/h, σε 8,8 sec για τα 0-200 km/h και σε 26,5 sec για τα 0-300 km/h ενώ η τελική ταχύτητα 333 km/h. Την μετάδοση στους πίσω τροχούς αναλαμβάνει το επίσης αναβαθμισμένο κιβώτιο 7 σχέσεων (της Graziano) με διπλό συμπλέκτη ενώ χειροκίνητα οι σχέσεις μπορούν να αλλάξουν από τα paddles στο τιμόνι (δεν υπάρχει επιλογέας). Στην επιλογή «Pre-Cog» οι αλλαγές των σχέσεων είναι πολύ πιο γρήγορες ενώ υπάρχει ηχοακυρωτικό σύστημα (Intake Sound Generator, ISG) όπου ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον τόνο του ήχου από την πολλαπλή εισαγωγής.
Όπως στην Mercedes-Benz SLR McLaren έτσι και στην MP4-12C μήκους 4.509 mm οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω ενώ το εσωτερικό είναι εμπνευσμένο από την McLaren F1 (1993-1998, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με ανθρακονημάτινο πλαίσιο). To «μονοκόμματο» πλαίσιο (MonoCell) της MP4-12C (αποτελείται από επιμέρους έξι «συγκολημμένα» τμήματα) ζυγίζει 75 kg έχει κατασκευαστεί (σε συνεργασία με την αυστριακή Carbo Tech και την ιαπωνική Toray) με την ίδια τεχνική και κάθε κλωβός χρειάζεται 4 h για να ολοκληρωθεί. Τα πάνελ είναι από πλαστικό και αλουμίνιο.
Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα «Brake Steer» και «Proactive Chassis Control». Το πρώτο το είχε εισάγει η McLaren στην F1 στην 1997/98 MP4-12 και επιβράδυνε τον πίσω εσωτερικό τροχό στις στροφές βελτιώνοντας την τροχιά του αγωνιστικού. Σήμερα αυτό γίνεται ηλεκτρονικά και είναι γνωστό ως «torque vectoring». Το PCC αφορά στην ρυθμιζόμενη ανάρτηση (τρία προγράμματα: Normal, Sport, Track) που εδράζεται σε αλουμινένια υποπλαίσια.
Ουσιαστικά είναι ένα υδραυλικό κύκλωμα ενεργής ανάρτησης που μεταβάλλει τον βαθμό απόσβεσης και την πίεση σε κάθε αμορτισέρ. Αυτό γίνεται από μία αντλία η οποία ρυθμίζει την παροχή ανάλογα με τις δυναμικές πληροφορίες που της στέλνουν οι αισθητήρες. Βασικά αυτό που κάνει το σύστημα είναι να αυξάνει την σκληρότητα των αμορτισέρ στους εξωτερικούς τροχούς στη διάρκεια στροφής. Στην ευθεία και όταν το αμάξωμα δεν έχει κλίση, η πίεση στο κύκλωμα εξισορροπείται με την ανάρτηση να «μαλακώνει» για καλύτερη απόσβεση. Η McLaren απέφυγε να χρησιμοποιήσει αντιστρεπτικές ράβδους οι οποίες περιορίζουν την αντίδραση των αμορτισέρ, σύμφωνα με την εταιρία.