ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT 5d [test drive]

Der neue Volkswagen Golf

Δεν είναι απλά ένα από τα καλύτερα Golf όλων των εποχών αλλά -με δεδομένη την αύξηση του μεγέθους του- και το καλύτερο μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο που υπάρχει σήμερα…

Κάθε φορά που οδηγούμε ένα Golf (διαβάστε για την μικρότερη έκδοση 1.2 TSI) σκεφτόμαστε «πόσο καλύτερη μπορεί να είναι άραγε η επόμενη γενιά του;». Αυτήν τη φορά οι Γερμανοί ξεπέρασαν τον εαυτό τους. Όταν οδηγείς το Golf 1.4 ACT η συνολική εμπειρία μπορεί να συγκριθεί με εκείνη που λαμβάνεις όταν οδηγείς ένα Audi A4! Ποιότητα, άνεση και ηχομόνωση από τον κόσμο των λιμουζινών, σε ένα αυτοκίνητο με συνολική μήκος μόλις 4,25 m.

Δοκιμάζουμε το νέο Leon 1.6 TDI!

Μιλώντας για διαστάσεις, εντοπίζουμε το πρώτο «θαύμα» των ανθρώπων της VW. Και δεν αναφερόμαστε στην αύξηση των εξωτερικών (μήκος κατά 56 mm) και εσωτερικών (μεταξόνιο κατά 59 mm) διαστάσεων του Golf, αλλά στο γεγονός ότι αυτή συνδυάζεται με ΜΕΙΩΣΗ του βάρους κατά 100 kg, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Τι συνεπάγονται όλ’ αυτά; Μεγαλύτεροι χώροι για επιβάτες κι αποσκευές (κατά 30 lt), χαμηλότερη κατανάλωση (4,7 lt/100 km σε μικτές συνθήκες), λιγότεροι ρύποι (113 g/km) και φυσικά καλύτερες επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,4 sec).

Φυσικά η μείωση του βάρους είναι ένας μόνο από τους παράγοντες που συμβάλουν στην επίτευξη καλών επιδόσεων με λιγότερο καύσιμο. Αν κάποια από τις ομάδες της VW πρέπει να πάρει ένα βραβείο για το αποτέλεσμα που γνωρίσαμε με το Golf της δοκιμής μας, αυτή είναι δίχως αμφιβολία η ομάδα εξέλιξης των κινητήρων! Στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλάμε απλά για έναν καλό TSI, αλλά για το κορυφαίο κατά της άποψή μας μηχανικό σύνολο στα 1.400 cc.

VW, πόσο συμφέρει το shut-off;

Der neue Volkswagen GolfΟι Γερμανοί κατάφεραν να προσθέσουν ακόμη περισσότερη «μαγεία» (τεχνολογική καινοτομία) σε ένα μοτέρ που ήταν ήδη εξαιρετικό. Το εμπλούτισαν με το σύστημα ACT, το οποίο σβήνει τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδους όταν αυτοί δεν χρειάζονται (μεταξύ 1.500 rpm και 4.000 rpm και μόνο όταν απαιτείται ποσοστό έως 30% της ροπής). Και πώς το αντιλαμβάνεται αυτό ο οδηγός; Δεν το αντιλαμβάνεται!

Οι κύλινδροι σβήνουν κι ανάβουν αυτόματα εν κινήσει, χωρίς τον παραμικρό κραδασμό κι αν δεν προσέξεις τη διακριτική ένδειξη στο κέντρο του πίνακα οργάνων νομίζεις ότι οδηγείς πάντα και με τους τέσσερις κυλίνδρους. Το όφελος από αυτό το σύστημα ακούγεται σχετικά μικρό (0,5-1 lt/100 km), όμως αναλογιστείτε αυτόν τον αριθμό ως ποσοστό της συνολικά χαμηλής κατανάλωσης…

Στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών διαβάζουμε ότι η μέγιστη απόδοση του 1.4 TSI ACT είναι 140 PS στις 4.500-6.000 rpm και η ροπή 25,5 kgm στις 1.500-3.500 rpm. Αυτοί οι αριθμοί δίνουν μια μικρή γεύση για το πώς αισθάνεται κάποιος επιταχύνοντας με το συγκεκριμένο Golf…

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε αριστερά από τον επιλογέα ταχυτήτων ένα κουμπάκι με την ένδειξη “Mode”. Μέσα από τέσσερα μενού που εμφανίζονται στην οθόνη αφής (Normal, Sport, Eco, Individual) ο οδηγός παραμετροποιεί τον τρόπο λειτουργίας του τιμονιού και του air condition, καθώς και την αμεσότητα του κινητήρα. Στόχος είναι φυσικά η επίτευξη της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης σε διαφορετικές συνθήκες.

Δοκιμάζουμε το νέο Τoyota Auris 1.4 D!

Ένας άλλος τομέας στον οποίο οι άνθρωποι της VW έγιναν βασιλιάδες στη θέση του βασιλιά είναι η ανάρτηση. Θυμάστε που κάποτε λέγαμε για την περίφημη γαλλική ανάρτηση; Ε, πλέον θα παίρνουμε σαν σημείο αναφοράς την ανάρτηση του Golf! Με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και τέλειες ρυθμίσεις, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι εντυπωσιακά άνετο στην πόλη και στο ταξίδι και ταυτόχρονα στρίβει με επιδεξιότητα GTi, χωρίς υποστροφή και δεν γέρνει όπως άλλα μοντέλα που προσφέρουν άνεση ανάλογου επιπέδου.

Αν έπρεπε οπωσδήποτε να εντοπίσουμε κάποια αρνητικά σημεία στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αυτά θα ήταν οι “χαλαροί” περιστροφικοί διακόπτες του συστήματος κλιματισμού και ο απλά καλός σε αίσθηση επιλογέας ταχυτήτων (σε ένα αυτοκίνητο που δεν είναι απλά καλό, αλλά κάτι παραπάνω).

Με τιμή βασικής έκδοσης 21.250 ευρώ (για το 5θυρο αμάξωμα), το Golf είναι αντικειμενικά ένα πολύ ακριβό αυτοκίνητο… Όποιος όμως μπορεί να διαθέσει αυτό το ποσό, θα πρέπει να είναι σίγουρος ότι αγοράζει όχι απλά τεχνολογία αιχμής και πολύ πλούσιο εξοπλισμό, αλλά ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που διατίθενται στην ελληνική αγορά!

Δοκιμάζουμε το Ford Focus ST!

Volkswagen Golf 1.4 ACT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.398 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 4.500-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4 sec
Τελική ταχύτητα 212 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 4,7 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 685 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 113 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4255x1790x1452 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1549/1520 mm
Μεταξόνιο 2637 mm
Χώρος αποσκευών 380-1270 lt
Απόβαρο 1296 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.250€

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!