ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz A160 CDI [test drive]

SAMSUNG CSC

Ταξιδιάρικη και οικονομική. Μπορεί οι μόλις 90 ίπποι της να φαντάζουν λίγοι, μετά όμως από 1.500 χλμ. συμβίωσης με αυτή, δεν υπάρχουν πολλά να σκιάζουν τη θετική εντύπωση που αφήνει.

Για τη Mercedes A-Class δεν είναι η πρώτη φορά που γράφουμε. Κατά καιρούς στο caroto.gr έχουμε δοκιμάσει την -αμέσως μεγαλύτερη- A180 CDI, την Α180 BlueEfficiency, καθώς επίσης και ο,τι “υβρίδια” πατούν στο δάπεδό της, όπως οι CLA και GLA. Τώρα όμως ήρθε η σειρά τη “μικρής”, Α160 CDI, μίας Mercedes που, στα νούμερα τουλάχιστον, δεν δείχνει να εντυπωσιάζει. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Πριν δώσουμε μία απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, ας δούμε ορισμένα επιμέρους στοιχεία. Μιλώντας για το βασικό μοντέλο στην -πετρελαιοκίνητη- γκάμα της A-Class είναι ξεκάθαρό ότι για ένα και μόνο λόγο θα το προτιμούσε κανείς από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Για την οικονομία που προσφέρει, όχι μόνο στο κόστος κτήσης αλλά και στη χρήση του αυτοκινήτου. Σχετικά με το πρώτο σκέλος, ουδέν σχόλιο, αφού επαφίεται στην οικονομική δυνατότητα του καθενός να επενδύσει ή όχι 26.400 ευρώ για να αποκτήσει ένα καλό, premium μικρομεσαίο. Για το δεύτερο πάλι, μπήκαμε στο τρυπάκι να ταξιδέψουμε μαζί της για πάνω από 1.500 χιλιόμετρα, σε ένα ταξίδι μέχρι τη Χαλκιδική, οπότε έχουμε και λέμε:

Ένα από τα πρώτα πράγματα που προσέχει κανείς στην Α160 CDI είναι η λειτουργία του κινητήρα της. Όχι μόνο γιατί είναι ραφιναρισμένη και δεν ενοχλεί με κραδασμούς και θορύβους στο εσωτερικό αλλά γιατί το εν λόγω σύνολο είναι πραγματικά φειδωλό στις ενεργειακές του απαιτήσεις. Χάρη στον πολύ αναλυτικό υπολογιστή ταξιδίου του αυτοκινήτου παρακολουθούσαμε συνεχώς την κατανάλωση αλλά και το προφίλ οδήγησης, όπου με γραφήματα (μπάρες) βοηθά τον οδηγό να κινείται οικονομικά/ οικολογικά. Στην πράξη, όταν κινούμασταν μέσα στην πόλη, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνούσε τα 5,4 λίτρα/100 χλμ. Όσο για την εθνική, με ταχύτητες 120-140 χλμ./ώρα, δεν έφτασε ποτέ πάνω από 4,9 λίτρα/100 χλμ. Όταν μάλιστα έπεφτε ο ρυθμός, μειωνόταν σημαντικά και η κατανάλωση!

images – fraisis

Η έλλειψη ίππων δεν γίνεται αισθητή παρά μόνο εν επιχειρήσει κανείς να ξεκινήσει γρήγορα από στάση. Σε μεγάλο βαθμό το, καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση, κιβώτιο, με τα 240 Nm της ροπής, σώνουν την κατάσταση. Όσο για τις αναρτήσεις, δίνοντας έμφαση προς την άνεση, δεν ταλαιπωρούν τους επιβάτες, ακόμα και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι. Κάποιες κλίσεις στις στροφές υπάρχουν, τίποτα όμως που να κρίνεται ανησυχητικό.

Στο εσωτερικό της Α160 CDI τα πάντα δείχνουν γνώριμα. Η ποιότητα κατασκευής και ο σχεδιασμός κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Η εργονομία είναι καλή, με εξαίρεση το χειρισμό του κλιματισμού και την έλλειψη 1-2 πρακτικών θέσεων για μικροαντικείμενα, που θα θέλαμε να υπάρχουν παραπάνω. Όσο για τη θέση οδήγησης, ρυθμίζεται απόλυτα και θα ικανοποιήσει κάθε σωματότυπο. Η καμπίνα θα φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικες, με έναν πέμπτο να χωράει μεν, αλλά με κάποιες υποχωρήσεις. Αντίστοιχα το διαμέρισμα αποσκευών είναι ικανοποιητικό και με καλό χωροταξικό σχεδιασμό, έχει όμως σχετικά μικρό άνοιγμα, σε σχέση με άλλα.

Επικεντρώνοντας στα σημεία, κάτι που μας άρεσε ήταν το πολύ καλό σύστημα σύνδεσης του κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth, ίσως το καλύτερο της κατηγορίας. Το συγκεκριμένο όχι μόνο μετέφερε άμεσα τις επαφές και τις τελευταίες κλίσεις στην κεντρική οθόνη του ταμπλό, αλλά είχε εύκολο χειρισμό και πολύ καλό ήχο.

Επιστρέφοντας λοιπόν στο αρχικό ερώτημα, η απάντηση είναι ότι η “βασική” A-Class προσφέρει μία σημαντική οικονομία στη χρήση. Και άνεση, ποιότητα κύλισης, ταξιδιάρικο χαρακτήρα, ένα όμορφο εξωτερικό παρουσιαστικό και πολλά άλλα, τα οποία την καθιστούν μία ενδιαφέρουσα επιλογή. Ναι, υστερεί στις επιδόσεις αλλά μόνο για αυτούς που τις αποζητούν. Υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θα νιώσει κανείς ότι δεν έχει τη δύναμη να κινηθεί, τόσο στην πόλη, όσο και στην εθνική. Θετικό λοιπόν το πρόσημο, χωρίς πολλά να τη σκιάζουν…

Στην εν λόγω δοκιμή χρησιμοποιήθηκαν οι φωτογραφίες της A180 CDI, καθώς η κάρτα μνήμης της φωτογραφικής μας παρέδωσε το πνεύμα της

Mercedes-Benz A 160 CDI – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 80 kW (109 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,3 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 925 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact 205/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.292×1.780×1.433 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.553/1.552 mm
Μεταξόνιο 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 341-1.157 lt
Απόβαρο 1.395 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.400 € (από 24.970 με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!