To μέλλον είναι τα ηλεκτρικά – Πόσο κοντά είναι το μέλλον; [blog]

Με αφορμή τα όσα γράφονται (και τα όσα δεν γράφονται) για την πετρελαιοκίνηση και τους ντίζελ, ας ρίξουμε μια ρεαλιστική ματιά το τι ισχύει για την ηλεκτροκίνηση…

Ευθύς εξαρχής να ξεκαθαρίσω πως δεν είμαι ούτε υπέρμαχος της πετρελαιοκίνησης, μήτε πολέμιος της ηλεκτροκίνησης. Αλλά πέρα από την -κατευθυνόμενη;- φιλολογία που ανθεί στο διαδίκτυο το τελευταίο διάστημα και με αφορμή την μεγάλη απήχηση που είχε το άρθρο του συνάδελφου Μιχάλη –To diesel (δεν) πέθανε!-, μου δίνεται μία ακόμη ευκαιρία για να δούμε τα γεγονότα. Και λέω γεγονότα διότι ζούμε σε ένα πραγματικό κόσμο και αν δεν υπήρχαν αυτά, τότε με την συλλογιστική μερικών και με όσα γραφόντουσαν αρχές 2000 (μαζί και εγώ, δεν το κρύβω) σήμερα οι περισσότεροι από εμάς θα έπρεπε να κυκλοφορούμε με αυτοκίνητα με ενεργειακές κυψέλες (οσονούπω θα ακολουθήσει σχετική άποψη).

SMS==> Τέλος τα ντίζελ στην Αθήνα; Κλάιν-μάιν

Σε μία μετά-dieselgate εποχή η βενζίνη φαίνεται να ισορροπεί έναντι του ντίζελ (κάτι λογικό ειδικά μετά την ντιζελομανία στην χώρα μας) και να υπάρχει μία πλύση εγκεφάλου με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ως τεχνολογία είναι εξαιρετικά, είναι αθόρυβα, δεν εκπέμπουν ρύπους και ευκολοδήγητα. Και για να μην με κατηγορείτε πως λέω τα ίδια και τα ίδια, ας τα πάρει το ποτάμι τα μειονεκτήματα τους (όχι τόσο την αυτονομία, όσο τον εκνευριστικό χρόνο φόρτισης). Αλλά υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μην είναι τόσο ακριβά, αλλά δεν θα γίνουν αυτό που λέμε ΦΤΗΝΑ λίγο πριν οι πενηντάρηδες πάρουν σύνταξη :-).

SMS==> Downsizing & Upsizing: Aρχή & τέλος μίας νέας εποχής;

Σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει λεφτά, πόσο μάλλον στις κυβερνήσεις που βγάζουν πολλά από τα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας, για τους ρύπους κ.α. Ε, από τα ηλεκτρικά όχι μόνο δεν βγάζουν, αλλά κόβουν και από τα έσοδά τους λόγω των φοροαπαλλαγών που υπάρχουν. Και όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξάνονται, να ξέρετε πως αυτές οι πριμοδοτήσεις δεν θα υπάρχουν (στην Ελλάδα έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει κάτι τέτοιο) και τα EV αντί να φτηνύνουν θα παραμένουν ακριβά. Για αυτό το λόγο ή ακόμη πιο εύστοχα λόγω συμφεροντολόγων πετρελαιάδων στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση η πιθανή κατάργηση των οικονομικών ελαφρύνσεων που δίνει η πολιτεία με κίνδυνο το κοινό να αντιδράσει αρνητικά και μειωθεί το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προσέξτε, εδώ μιλάμε για την 2η μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη που βρίσκεται και λίγο πριν το κραχ λόγω της φούσκας που έχει δημιουργηθεί…

Έτος 2025 – προσωπική εκτίμηση για την ελλληνική αγορά: Αν δεν έχουν χειροτερέψει τα πράγματα, τα ντίζελ θα παίζουν στο 30%, τα βενζινοκίνητα και λοιπά ρυπογόνα θα συνεχίσουν κυριαρχούν, όταν τα ακριβότερα ηλεκτροϋβριδικά θα κυμαίνονται στο 1-2%. Ποιά είναι η δική σας άποψη;

Στην Πολιτεία της Georgia το 2014 υπήρξε ρεκόρ πωλήσεων στα υβριδικά λόγω της πριμοδότησης 5.000 δολαρίων για τα οχήματα μηδενικών ρύπων. Δείτε στο διπλανό γράφημα τι έγινε όταν η Πολιτεία κατήργησε την επόμενη χρονιά την πριμοδότηση. Εδώ να πούμε πως στο πρώτο τετράμηνο στις ΗΠΑ υπάρχει αύξηση κατά 74% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αιχμή του δόρατος την Tesla (χτες η μετοχή της έπεσε κατά 3,08%, αναμενόμενα σήμερα ανακάμπτει) και για το μήνα Μάρτιο τα EV με τα PHEV (plug-in υβριδικά) κατέχουν το 1,2% των πωλήσεων στην αγορά των ΗΠΑ.

SMS==> Ο αυτοκινητιστικός ρατσισμός προ των πυλών…

Αυτά για το Αμέρικα, τώρα όσον αφορά στην Ευρώπη πρόσφατα η Ford ανακοίνωσε διακόπτει την διάθεση του Focus EV στην Ευρώπη λόγω μειωμένης ζήτησης. Και όταν λέμε μειωμένης να πούμε πως το 2016 ολάκερη Ford κατάφερε να πουλήσει μόλις 61 ηλεκτροκίνητα Focus, δηλαδή 9 λιγότερα σε σχέση με το 2015. Φυσικά, αυτό μπορεί να μην λέει πολλά, αλλά σίγουρα κάτι έχει να δείξει. Και τι είναι αυτό; Πως πραγματικά γίνεται υπερβολικά μεγάλος ντόρος για κάτι που πολλοί ενδιαφέρονται και λίγοι για ήθελαν να αποκτήσουν αυτή την εποχή (δηλαδή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο). Για αυτό το λόγο πιστεύω περισσότερο στα ηλεκτροϋβριδικά και υβριδικά (και όχι στα «μπαταριοκίνητα») που θα αποσπάσουν σταδιακά ένα μικρό μερίδιο από βενζινοκίνητα και τα ντίζελ που ακόμη και αν πέσουν π.χ. στο 30% δεν θα πεθάνουν, όπως αναπαράγεται και γράφεται από ειδικούς και μη (sorry που σας χαλάμε το πάρτι). Εσείς τι λέτε;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Κε Μαρινόπουλε,
    εδω και ενα χρονο περιπου συμβαινει μια μικρη επανασταση στα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Η τεχνολογια μπαταριας προοδευει σιγα σιγα (βλεπε lgchem) και δεν ειναι τυχαιο που ταυτοχρονα οι αυτοκινητοβιομηχανιες αποφασισαν να αυξησουν κατα πολυ τις επενδυσεις τους στα ηλεκτρικα. Ειδαν οτι η μπαταρια μπαινει σε usable/saleable επιπεδο. Ολα αυτα συμβαινουν ξαφνικα εδω και 1,5 χρονο. Σε 8 χρονια απο σημερα, δηλαδη το 2025, το 10% των καινουργιων αυτοκινητων θα ειναι ηλεκτρικα, οι ιδιες οι αυτοκινητοβιομηχανιες το λενε. Αυτο σημαινει 2 εκατ. πωλησεις στην ευρωπη το 2025. Επισης οι παραχωρησιουχοι των εθνικων οδων (ολυμπια, ε65, μορεας , νεα οδος ) που στην ουσια ειναι οι μεγαλες τεχνικες εταιρειες γεκ τερνα & ελλακτωρ, ειναι ετοιμες, αν υπαρξει ζητηση να εγκαταστησουν σταθμους φορτισης στα rest & toilet areas που υπαρχουν καθε 5 km περιπου (εκει που εγινε το ατυχημα με την porsche) . Αυτο θα γινει σε 5 χρονια απο σημερα. Οπότε το συμπερασμα ειναι οτι τα ηλεκτρικα δεν ειναι πολυ μακρια απο σημερα, αλλα περιπου 6-8 χρονια για να ειναι πληρως ανταγωνιστικα με τα υπολοιπα. Φυσικα μιλαμε για το 10% της αγορας, το οποιο ειναι αυτοι που εχουν πυλωτες με παρκινγκ, και σε επομενη φαση, οταν ο χρονος φορτισης φτασει σε κατηγορια λεπτων, το μεριδιο θα αυξηθει μιας και θα μπορεις να το φορτιζεις στα βενζιναδικα.

  2. Ελλάδα, η χώρα της αρπαχτής, των συμφερόντων και της υπερβολής.
    Βάλθηκαν όλα τα γνωστά αυτοκινητιστικά websites να χτυπήσουν με τα άρθρα τους και την «ενημέρωσή» τους όλους τους κατόχους πετρελαιοκίνητων, ακόμη και αυτών που έχουν diesel με προδιαγραφές Euro 6b. Απίστευτα πράγματα… Η αλήθεια όπως πάντα βρίσκεται κάπου στη μέση.
    Τα ηλεκτροκίνητα κάποια στιγμή θα επικρατήσουν, αυτό επιβάλλουν οι ρύποι (δε σχολιάζω τη διαδικασία και τα υλικά που απαιτούνται για την κατασκευή των μπαταριών), η τεχνολογία και οι τάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.
    Όντως παλαιάς τεχνολογίας diesel, ασυντήρητα, με δυσλειτουργικά φίλτρα dpf ή με βγαλμένα dpf, επιβαρύνουν άμεσα το περιβάλλον. Αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν κάνουν το ίδιο, άμεσα ή έμμεσα, τα βενζινοκίνητα και τα ηλεκτροκίνητα.
    Τα τελευταία χρόνια, εκτός αυτών που έκαναν αγορά diesel γιατί αυτό «έδειχνε» η τάση και τα γνωστά αυτοκινητιστικά και websites, από μόδα, υπήρχαν και αυτοί που, βάσει της νέας νομοθεσίας περί κυκλοφορίας των diesel και στα μεγάλα αστικά κέντρα, έκαναν μια «επένδυση», γιατί τα έβαλαν όλα κάτω με χαρτί και με μολύβι. Δεν μπορεί μέσα σε 3 χρόνια να έρχονται τα ίδια συμφέροντα και να εκμηδενίζουν αυτήν την κίνηση. Δεν τεκμηριώνεται από πουθενά αυτός ο πόλεμος εναντίον των νέων diesel.
    Για τα ασυντήρητα diesel, ιδιωτών, ταξί, λεωφορείων και φορτηγών, με βγαλμένα dpf που καπνίζουν σωματίδια και προκαλούν καρκίνο σε όλους μας, μαζί σας, πάμε να τους μαζέψουμε και να δικαστούν. Μαζί και αυτούς που δεν αλλάζουν καταλύτες βενζινοκίνητων και τα αφήνουν εξίσου ασυντήρητα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close