BLOGNEASMSΝίκος Ι. ΜαρινόπουλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

To μέλλον είναι τα ηλεκτρικά – Πόσο κοντά είναι το μέλλον; [blog]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Με αφορμή τα όσα γράφονται (και τα όσα δεν γράφονται) για την πετρελαιοκίνηση και τους ντίζελ, ας ρίξουμε μια ρεαλιστική ματιά το τι ισχύει για την ηλεκτροκίνηση…

Ευθύς εξαρχής να ξεκαθαρίσω πως δεν είμαι ούτε υπέρμαχος της πετρελαιοκίνησης, μήτε πολέμιος της ηλεκτροκίνησης. Αλλά πέρα από την -κατευθυνόμενη;- φιλολογία που ανθεί στο διαδίκτυο το τελευταίο διάστημα και με αφορμή την μεγάλη απήχηση που είχε το άρθρο του συνάδελφου Μιχάλη –To diesel (δεν) πέθανε!-, μου δίνεται μία ακόμη ευκαιρία για να δούμε τα γεγονότα. Και λέω γεγονότα διότι ζούμε σε ένα πραγματικό κόσμο και αν δεν υπήρχαν αυτά, τότε με την συλλογιστική μερικών και με όσα γραφόντουσαν αρχές 2000 (μαζί και εγώ, δεν το κρύβω) σήμερα οι περισσότεροι από εμάς θα έπρεπε να κυκλοφορούμε με αυτοκίνητα με ενεργειακές κυψέλες (οσονούπω θα ακολουθήσει σχετική άποψη).

SMS==> Τέλος τα ντίζελ στην Αθήνα; Κλάιν-μάιν

Σε μία μετά-dieselgate εποχή η βενζίνη φαίνεται να ισορροπεί έναντι του ντίζελ (κάτι λογικό ειδικά μετά την ντιζελομανία στην χώρα μας) και να υπάρχει μία πλύση εγκεφάλου με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ως τεχνολογία είναι εξαιρετικά, είναι αθόρυβα, δεν εκπέμπουν ρύπους και ευκολοδήγητα. Και για να μην με κατηγορείτε πως λέω τα ίδια και τα ίδια, ας τα πάρει το ποτάμι τα μειονεκτήματα τους (όχι τόσο την αυτονομία, όσο τον εκνευριστικό χρόνο φόρτισης). Αλλά υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μην είναι τόσο ακριβά, αλλά δεν θα γίνουν αυτό που λέμε ΦΤΗΝΑ λίγο πριν οι πενηντάρηδες πάρουν σύνταξη :-).

SMS==> Downsizing & Upsizing: Aρχή & τέλος μίας νέας εποχής;

Σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει λεφτά, πόσο μάλλον στις κυβερνήσεις που βγάζουν πολλά από τα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας, για τους ρύπους κ.α. Ε, από τα ηλεκτρικά όχι μόνο δεν βγάζουν, αλλά κόβουν και από τα έσοδά τους λόγω των φοροαπαλλαγών που υπάρχουν. Και όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξάνονται, να ξέρετε πως αυτές οι πριμοδοτήσεις δεν θα υπάρχουν (στην Ελλάδα έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει κάτι τέτοιο) και τα EV αντί να φτηνύνουν θα παραμένουν ακριβά. Για αυτό το λόγο ή ακόμη πιο εύστοχα λόγω συμφεροντολόγων πετρελαιάδων στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση η πιθανή κατάργηση των οικονομικών ελαφρύνσεων που δίνει η πολιτεία με κίνδυνο το κοινό να αντιδράσει αρνητικά και μειωθεί το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προσέξτε, εδώ μιλάμε για την 2η μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη που βρίσκεται και λίγο πριν το κραχ λόγω της φούσκας που έχει δημιουργηθεί…

Έτος 2025 – προσωπική εκτίμηση για την ελλληνική αγορά: Αν δεν έχουν χειροτερέψει τα πράγματα, τα ντίζελ θα παίζουν στο 30%, τα βενζινοκίνητα και λοιπά ρυπογόνα θα συνεχίσουν κυριαρχούν, όταν τα ακριβότερα ηλεκτροϋβριδικά θα κυμαίνονται στο 1-2%. Ποιά είναι η δική σας άποψη;

Στην Πολιτεία της Georgia το 2014 υπήρξε ρεκόρ πωλήσεων στα υβριδικά λόγω της πριμοδότησης 5.000 δολαρίων για τα οχήματα μηδενικών ρύπων. Δείτε στο διπλανό γράφημα τι έγινε όταν η Πολιτεία κατήργησε την επόμενη χρονιά την πριμοδότηση. Εδώ να πούμε πως στο πρώτο τετράμηνο στις ΗΠΑ υπάρχει αύξηση κατά 74% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αιχμή του δόρατος την Tesla (χτες η μετοχή της έπεσε κατά 3,08%, αναμενόμενα σήμερα ανακάμπτει) και για το μήνα Μάρτιο τα EV με τα PHEV (plug-in υβριδικά) κατέχουν το 1,2% των πωλήσεων στην αγορά των ΗΠΑ.

SMS==> Ο αυτοκινητιστικός ρατσισμός προ των πυλών…

Αυτά για το Αμέρικα, τώρα όσον αφορά στην Ευρώπη πρόσφατα η Ford ανακοίνωσε διακόπτει την διάθεση του Focus EV στην Ευρώπη λόγω μειωμένης ζήτησης. Και όταν λέμε μειωμένης να πούμε πως το 2016 ολάκερη Ford κατάφερε να πουλήσει μόλις 61 ηλεκτροκίνητα Focus, δηλαδή 9 λιγότερα σε σχέση με το 2015. Φυσικά, αυτό μπορεί να μην λέει πολλά, αλλά σίγουρα κάτι έχει να δείξει. Και τι είναι αυτό; Πως πραγματικά γίνεται υπερβολικά μεγάλος ντόρος για κάτι που πολλοί ενδιαφέρονται και λίγοι για ήθελαν να αποκτήσουν αυτή την εποχή (δηλαδή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο). Για αυτό το λόγο πιστεύω περισσότερο στα ηλεκτροϋβριδικά και υβριδικά (και όχι στα «μπαταριοκίνητα») που θα αποσπάσουν σταδιακά ένα μικρό μερίδιο από βενζινοκίνητα και τα ντίζελ που ακόμη και αν πέσουν π.χ. στο 30% δεν θα πεθάνουν, όπως αναπαράγεται και γράφεται από ειδικούς και μη (sorry που σας χαλάμε το πάρτι). Εσείς τι λέτε;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button