ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μέγα-συμφωνίες για την εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης

Τα επόμενα χρόνια, όντως, θα μπορούμε να καθόμαστε αναπαυτικά και το αυτοκίνητό μας να οδηγεί μόνο του. Ποιοι όμως δουλεύουν σήμερα προς αυτή την κατεύθυνση;

Αντικειμενικά, το να καταστήσει κανείς διακοσμητικό τον οδηγό πίσω από το τιμόνι, είναι ένα τεράστιο βήμα για την ίδια την αυτοκίνηση. Ίσως το μεγαλύτερο που έγινε ποτέ. Και αυτό, βεβαίως, δεν είναι κάτι φτηνό. Αντιθέτως, το κόστος εξέλιξης αυτής της τεχνολογίας είναι τόσο μεγάλο που κανένας παίκτης δεν μπορεί να το επωμισθεί μόνος του. Γι’ αυτό ακριβώς και όλοι προχωρούν σε κοινοπραξίες, με την ελπίδα να είναι αυτοί που θα οδηγούν τις εξελίξεις, τα επόμενα χρόνια.

Η BMW, για παράδειγμα, έχει συνάψει συμφωνία με την Intel, που έχει σοβαρό know how σε ηλεκτρονικά συστήματα, την Mobileye, την Continental, καθώς και το μεγάλο υποκατασκευαστή Delphi, με απώτερο σκοπό την κυκλοφορία του iNext ηλεκτρικού crossover, το 2021.

Σχετικά πρόσφατα η Daimler συμφώνησε με τη Bosch για τη δημιουργία ενός στόλου αυτόνομων ταξί. Παράλληλα, η Bosch σκοπεύει να επενδύσει 336 εκ. δολάρια μέσα στα επόμενα 5 χρόνια για να εξελίξει την τεχνητή νοημοσύνη των αυτόνομων οχημάτων, συνεργάζεται ήδη με τη Sony, ενώ ετοιμάζεται να συμμαχήσει και με την Nvidia για να κατασκευάζουν ειδικούς επεξεργαστές για αυτοκίνητα.

Με την Nvidia συνεργάζεται και η Toyota, η οποία εξελίσσει τη δική της αυτόνομη τεχνολογία. Γενικά, η Nvidia είναι υπολογίσιμος τεχνολογικός εταίρος, αφού σε αυτόν βασίζονται επίσης η Audi, η Mercedes-Benz, η Tesla και προσφάτως ενίσχυσε τη συνεργασία της με αυτή και η Volvo. Η τελευταία έχει δημιουργήσει μία κοινοπραξία με τις Nvidia και Autoliv, για αυτό το σκοπό.

Φυσικά η λίστα δεν τελειώνει εδώ. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που σέβονται τον εαυτό τους, όπως οι Renault-Nissan, Honda κ.λπ. εξελίσσουν αυτή τη στιγμή αυτόνομα οχήματα, βασισμένες σε μικρές ή μεγαλύτερες συνεργασίες. Ο στόχος αυτή τη στιγμή, κατά κανόνα, είναι η σχεδίαση οχημάτων επιπέδου 3, με απώτερο σκοπό να φτάσουν το τελείως αυτόνομο επίπεδο 5, κατά ACEA.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button