BLOGΝίκος Ι. ΜαρινόπουλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Φέρτε τις παλιές και πάρτε ανακατασκευασμένες [blog]

H Nissan ανακοίνωσε την έναρξη ενός προγράμματος ανταλλαγής στην Ιαπωνία που προβλέπει την αντικατάσταση των παλιών μπαταριών με ανακατασκευασμένες…

Τα ευχάριστα νέα είναι πως τα ηλεκτρικά Leaf 1ης γενιάς που κυκλοφορούν στην Ιαπωνία και που έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα (ή αν προτιμάτε πολλούς κύκλους φόρτισης) θα έχουν την δυνατότητα να αναβαθμιστούν με νέες μπαταρίες. Οι ανακατασκευασμένες μπαταρίες (προφανώς είναι οι παλιές με αντικατάσταση των πεσμένων στοιχείων από νέα) 24kWh για τα παλιά Leaf κοστίζουν περίπου 2.850 δολάρια, όταν οι αντίστοιχες καινούργιες έχουν τιμή τιμοκαταλόγου 6.200 δολάρια.

Η Nissan σε συνεργασία με την 4R Energy Corp. θα ξεκινήσουν την διάθεση των ανακατασκευασμένων μπαταριών από τον Μάιο, όταν θα υπάρχουν και μεγαλύτερες 40 kWh έναντι 7.800 δολαρίων. Η Nissan εγγυάται πως οι μπαταρίες για το Leaf 1ης γενιάς θα διατηρούν κοντά στο 70% της ενεργειακής τους απόδοσης για 8 έτη ή 160.000 χιλιόμετρα. Αξιοσημείωτο είναι το project με την ονομασία The reborn Light όπου οι παλιές ανακυκλωμένες μπαταρίες του Leaf θα συμμετέχουν στον φωτισμό των δρόμων.

Και πάμε στα άσχημα νέα. Έρευνα έδειξε πως οι μπαταρίες του 1ης γενιάς Nissan Leaf έχουν χάσει το 20% της απόδοσης τους μέσα σε 5 χρόνια. Μάλιστα οι μεγαλύτερες σε πυκνότητα μπαταρίες έχουν μεγαλύτερη πτώση σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Και εδώ εγείρει το εξής συμπέρασμα, από χρηστικής πλευράς…

Τα «καθαρά» ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μηδενικούς ρύπους (θεωρητικά), χαμηλότερο κόστος χρήσης και συντήρησης. Αντίθετα, τα συμβατικά «βρωμιάρικα» καταναλώνουν υδρογονάνθρακες και μολύνουν το περιβάλλον.

Στα απόκρυφα μιας μπαταρίας!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά, αν και σε μερικά χρόνια θα γίνουν πιο προσιτά λόγω ανταγωνισμού και παραγωγικότητας. Κάποια στιγμή όμως και αφού το πάρκο των EV θα μεγαλώνει δεν θα υπάρχουν οι επιδοτήσεις και οι φοροαπαλλαγές. Σε κανένα κράτος δεν αρέσει να χάνει χρήμα.

Αντίθετα τα συμβατικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν όσο περίπου και σήμερα, θα χαλάνε ίσως πιο συχνά και τα λοιπά μειονεκτήματα. Ωστόσο, θα συνεχίσουν να γεμίζουν/φορτίζουν πιο γρήγορα και να ταξιδεύουν πάντα μακρύτερα όντας λιγότερο εξαρτημένα από την ίδια τους την τεχνολογία.

Και ερχόμαστε στο σημαντικότερο. Ένα συμβατικό αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο για να αντέχει πολλά χρόνια. Συγκεκριμένα ένας βενζινοκινητήρας μπορεί να αντέξει για 300.000-400.000 χιλιόμετρα και με σωστή συντήρηση ίσως και παραπάνω. Οι diesel πολύ παραπάνω.

Και πάμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Απλούστερα κατασκευαστικά με τρία βασικά στοιχεία. Τον ηλεκτροκινητήρα, το κύκλωμα ισχύος/μεταφοράς και τις μπαταρίες. Για τις τελευταίες δεν θα μιλήσω ούτε για το χρόνο φόρτισης , μήτε για την αυτονομία (διότι τελευταία ακούμε για πολλά χιλιόμετρα αλλά αξίζει να προσέξετε πόσο μεγάλες σε kWh και πόσο βαριές σε κιλά είναι).

Προσοχή, λεξικό υψηλής τάσης!

Μονάχα θα επισημάνω την σταδιακή πτώση της απόδοσής τους με τον καιρό που συνεπάγεται σε πιο συχνές φορτίσεις και μικρότερες διαδρομές (με μία φόρτιση). Και όταν κάποια στιγμή θα χρειαστεί η αντικατάσταση τους, μιλάμε για ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που ίσως και να ξεπερνά την συνολική συντήρηση ενός συμβατικού οχήματος για μια ολόκληρη δεκαετίας. Συνήγορος των συμβατικών αυτοκινήτων δεν είμαι, μήτε πολέμιος της ηλεκτροκίνησης.

Απλά σε μια εποχή που διάφοροι σχετικοί/άσχετοι αμολάνε διάφορες μπαρούφες με υψηλή περιεκτικότητα σε μεθάνιο (για να μην πω άλλη λέξη) έχω πολλές απορίες που θα ήθελα την άποψη σας. Τελικά, θα αγοράζατε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το μεθεπόμενο μουντιάλ;

Σαν πολύ δεν ασχολούμαστε με την Tesla; [blog]

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Επιτέλους ένα χρήσιμο σε πληροφορίες άρθρο και με την απαραίτητη ορθολογική σκέψη.
    Καμία πόλη πουθενά, δεν νομίζω να απαγορέψει την είσοδο αυτοκινήτων που πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές ρύπων (είτε πρόκειται για diesel ή βενζίνης)…το κοινωνικό κόστος θα είναι πολύ μεγάλο για τον εκάστοτε δήμαρχο και ανούσιο από την στιγμή που το αυτοκίνητο τηρώντας τις προδιαγραφές Euro θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
    Προσωπικά , αν είχα τα χρήματα, θα έψαχνα να βρω ένα υβριδικό κινητήρα diesel, για να συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση και στον αυτοκινητόδρομο, κάτι το οποίο δεν ισχύει με τα υβριδικά βενζίνης που κυκλοφορούν τώρα. Παλιότερα είχε το group PSA ενώ τώρα, αν δεν κάνω λάθος, ετοιμάζεται να βγάλει και η Mercedes για την Ε & S-Class…νομίζω.
    Δεν μας κάνετε κάποια head to head σύγκριση ανάμεσα σε υβριδικό diesel & υβριδικό βενζίνης….?? |Θα ήταν πολύ χρήσιμο και πολύ πολύ ενδιαφέρον !!!
    Η προκλιτή ζήτηση της ηλεκτροκίνησης έχει αρχίσει να με ενοχλεί λιγουλάκι….

    1. Χαίρομαι που συμφωνούμε. Για το head to head θα το έχουμε υπόψη. Όσο για την ηλεκτροκίνηση τα πράγματα δεν θα τραβήξουν όσο δίνεται η εντύπωση από πολλούς που γράφουν με υπερβολές για περισσότερα likes και hits. Εμείς γράφουμε αναλύσεις, εκτιμήσεις και απόψεις ως πραγματιστές και όχι ως κάτοικοι π.χ. της Νορβηγίας.

      https://www.caroto.gr/2018/04/02/dieter-zetsche-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%B5%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close