H ηλεκτροκίνηση δεν ταιριάζει στα SUV [blog]

Αυτή την περίοδο τα SUV και η κατηγορία τους βρίσκονται σε κατάσταση limit-up με αναλογία πωλήσεων στην Ευρώπη πολύ κοντά στο 1/3.

Σημεία των καιρών ή όχι; Πριν από μια και βάλει δεκαετία τα γνωστά MPV ήταν πολύ της μόδας. Προσέφεραν ευέλικτους χώρους και έξυπνες λύσεις και παρόλο που δεν ήταν και τόσο φτηνά ήταν μπάνικα και διέφεραν από τις λιμουζίνες και τα hatchback. Αργότερα εμφανίστηκαν και τα μικρότερα MPV με χαμηλότερη τιμή πώλησης.

Σήμερα συμβαίνει κάτι ανάλογο. Η τελευταία λέξη της μόδας θέλει τους οδηγούς να προτιμούν τα υπερυψωμένα SUV και τα crossover. Και επειδή μιλάμε για μόδα και σημεία των καιρών η άποψη μου είναι πως στις αρχές της επόμενης δεκαετίας το σκηνικό θα αρχίσει να αλλάζει ξανά.

Η SUV-ομανια δύσκολα θα συμβαδίσει με την ηλεκτροκίνηση. Τουλάχιστον για την πλειονότητα αφού τα μεγάλα SUV τύπου Mercedes EQC, Audi E-Tron, Jaguar i-Pace κ.α. στοιχίζουν όσο ένας πενταετής προϋπολογισμός ενός μέσου νοικοκυριού. Η μαζικότητα της ηλεκτροκίνησης θα έρθει μόνο από μικρότερα σε όγκο αυτοκίνητα και συμπερασματικά φτηνότερα.

Μικρότερος όγκος συνεπάγεται λιγότερα κιλά βελτιώνοντας ταυτόχρονα την αυτονομία που προσφέρουν οι μπαταρίες. Από την άλλη το χαμηλότερο ύψος θα εξασφαλίζει καλύτερη αεροδυναμική που θα προσθέτει εξίσου περισσότερα χιλιόμετρα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πρόσφατα είχαμε γράψει για διάφορες τεχνολογίες, όπως οι κάμερες αντί για καθρέφτες ή τα φωτοβολταϊκά οροφής και καπό.

Αυτές και άλλες τεχνολογίες αναμφίβολα θα έχουν μεγαλύτερη σημαντικότητα σε ελαφρύτερα και πιο αεροδυναμικά σχήματα που με έξυπνη εσωτερική σχεδίαση θα μπορούν να προσφέρουν παρόμοιους χώρους με ενός SUV. Τότε γιατί οι κατασκευαστές ξεκίνησαν να λανσάρουν μεγάλα ηλεκτρικά SUV; Πολύ απλά για να χωρέσουν οι ογκώδεις και βαριές μπαταρίες.

Η νέα φουρνιά ηλεκτρικών θα είναι διαφορετική και θα περιλαμβάνει κυρίως μικρά αυτοκίνητα (π.χ. όπως τα επερχόμενα e-up!, e-mii, e-Citigo) μέχρι τα supermini (όπως τα e-Corsa, 208 EV) και τα hatch (π.χ. τα EQA, I.D. Hatchback, Leon EV).

Σε σχέση με ένα SUV ένα συμβατικό και ελαφρύτερο αυτοκίνητο στο μέγεθος ενός Fiesta θα μπορούσε να έχει 50-80 χιλιόμετρα μεγαλύτερη αυτονομία. Κάτι πολύ σημαντικό μιας και το μεγάλο άλμα στις μπαταρίες δεν θα γίνει νωρίτερα από το 2030.

Πρόσφατα ο Herbert Diess, ο επικεφαλής του VW Group, ανακοίνωσε πως έχει προγραμματίσει μακροπρόθεσμα τη παραγωγή 50 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πως ήδη έχει διασφαλίσει τις απαραίτητες μπαταρίες από τους προμηθευτές του που είναι οι CATL, LG και Samsung καθώς και προσφάτως η SK Innovation (SKI). Κάπως έτσι θα μπορέσει να μειωθεί το παραγωγικό κόστος κοντά σε βάθος δεκαετίας και να οδηγήσουν σε συμπίεση έως 30-40% των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων.

Όλα αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βασίζονται στο μεταβλητό πλαίσιο MEB, που έχει εξελιχθεί ειδικά για την αυτοκίνηση και που ο γερμανικός όμιλος εξετάζει την περίπτωση να το παραχωρήσει, με το αζημίωτο και σε άλλους κατασκευαστές. Μεταξύ αυτών και στη Ford όπου όλα δείχνουν πως θα αποτελέσει την επόμενη μεγάλη συμμαχία στην αυτοκινητοβιομηχανία.

H ηλεκτροκίνηση προχωρά αργά αλλά σταθερά και οι κατασκευαστές ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης. Θέλουν δεν θέλουν υπό την πίεση της Ε.Ε. Και μαζί με αυτούς όπως δείχνουν τα πράγματα θα προσαρμοστεί και ο μελλοντικός αγοραστής κάνοντας τους όποιους συμβιβασμούς σε επίπεδο χρηστικότητας…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close