ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 116d Auto [test drive]

Κίνηση μπροστά ή πίσω; Για την Σειρά 1 δεν έχει καμία απολύτως σημασία αφού επιστρέφει πιο ολοκληρωμένη, πιο ευρύχωρη και πιο ώριμη από κάθε άλλη φορά.

Η Σειρά 1 και η πίσω κίνηση ήταν δύο ταυτόσημες έννοιες για πολλά χρόνια. Ποιος όμως δίνει τόση σημασία σχετικά σε ποιον άξονα μεταφέρεται η ισχύς; Ειδικά στις μικρότερες εκδόσεις που οι επιβαίνοντες θα θυσίαζαν κάποιες δόσεις οδηγικής απόλαυσης για μερικά εκατοστά ή λίτρα περισσότερης άνεσης; Διότι κακά τα ψέματα η Σειρά 1 δεν ήταν ποτέ ευρύχωρη, τουλάχιστον απέναντι στο Audi A3 και στη νεότερη A-Class της Mercedes. Και από την στιγμή που η X1 έγινε κατά βάση προσθιοκίνητη δεν υπήρχε κανένας λόγος η Σειρά 1 να μείνει πισωκίνητη.

Κάπως έτσι ο «άσσος» της BMW προσφέρει σημαντικά πιο άνετους χώρους από το μοντέλο που αντικαθιστά με ενδεικτικό το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων μαζί με το χώρο που κρύβεται κάτω από το έξυπνα αναδιπλούμενο δάπεδο. Ωστόσο, αυτό δεν αφαιρείται (ή τουλάχιστον δεν το κατάφερα εγώ να βρω το πως). H A-Class έχει μικρότερο πορτμπαγκάζ (360 λίτρα) αλλά πιο άνετους χώρους αφού είναι και κατά 10 εκατοστά μακρύτερη. Στα πίσω καθίσματα μπορεί να καθίσει με άνεση ένας ψηλόσωμος επιβάτης με αρκετό αέρα για τα γόνατά και το κεφάλι του, αλλά τα κάπως στενά παράθυρα δημιουργούν μια στενόχωρη αίσθηση.

Όπως και να έχει η νέα Σειρά 1 είναι ένα πολύ πιο άνετο hatch από αυτό που αντικαθιστά και σίγουρα καλύπτει τις απαιτήσεις μιας μικρής οικογένειας. Στο γεγονός αυτό συμβάλλει το αυξημένο κατά 3,4 εκατοστά πλάτος του αμαξώματος όταν το μήκος έχει παραμείνει σχεδόν ίδιο (στα 4,319 μέτρα. Φυσικά, το αυξημένο κατά 20 εκατοστά μεταξόνιο αποτελεί καταλυτικό χωροταξικό παράγοντα, ενώ βοηθούν και τα 1,3 εκατοστά του μεγαλύτερου ύψους.

Αισθητικά η Σειρά 1 είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο με στοιχεία που έχει υιοθετήσει από την X2. Ειδικά στο μοντέλο της δοκιμής μας με το έντονο μπλε και το M-Pack το σύνολο γίνεται ακόμη πιο εμφατικό, λογικό για ένα φουλ εξοπλισμένο άσσο που ξεπερνά τα 50 χιλιάρικα(!).

Περνώντας στο εσωτερικό το ταμπλό ακολουθεί την πανομοιότυπη άποψη των μεγαλύτερων BMW (όπως στη Σειρά 3) με την οθόνη αφής 10,25’’ (η βασική έκδοση έχει 8,8’’) και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ να δημιουργούν μια high-tech εικόνα. Και παρόλο που δεν υπάρχει το εύρος εξατομίκευσης του MBUX της Mercedes (επίσης οι φωνητικές εντολές είναι πιο «έξυπνες»), το σύστημα της BMW είναι αρκετά βολικό. Πάντως, οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού δεν αποτελούν πρότυπο εργονομίας, ενώ για να απενεργοποιήσει κάποιος το A/C θα πρέπει να μπει σε ξεχωριστό μενού.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η «αμαρτωλή» ντίζελ 116d. «Αμαρτωλή» για όσους ασπάζονται την δαιμονοποίηση του diesel, άγια για όσους απολαμβάνουν την χαμηλή κατανάλωση και τιμή πετρελαίου. Ενδεικτικά στο ταξίδι η κατανάλωση πέφτει χαλαρά πολύ κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. (ειδικά με το πρόγραμμα Eco) δίχως ιδιαίτερη προσπάθεια και στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί κάτω από τα 8.

Αξιοσημείωτο είναι πως το μοντέλο της δοκιμής μας είχε 18άρες ζάντες με Pirelli P Zero διάστασης 225/40. Εννοείται όχι ο καλύτερος συνδυασμός όχι για τόσο για την κατανάλωση αλλά κυρίως για την ποιότητα κύλισης στα μέτριας ποιότητας οδοστρώματα παράγοντας ένα τραχύ για premium θόρυβο κύλισης. Επίσης, ο συγκεκριμένος συνδυασμός φυσικά και επισκιάζει ως ένα μεγάλο βαθμό την προσφερόμενη άνεση (η ανάρτηση δεν “κοπανάει”, απλά είναι σφιχτή) και το πλεονέκτημα της πίσω διάταξης με πολλαπλούς συνδέσμους (ο ανταγωνισμός στα μικρά κυβικά έχει ημιάκαμπτο).

photos: nmarinopoulos

Φυσικά, η Σειρά 1 με το M-Pack, την πιο σφιχτή και χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά ανάρτηση και τους 18άρηδες τροχούς στρίβει σαν τρένο (εδώ βοηθά και το torque vectoring του ARB που μαζεύει την υποστροφή) και στην ευθεία κινείται σταθερά σαν βέλος. Οι κλίσεις είναι λογικές, το τιμόνι έχει καλή ακρίβεια και βάρος, αναδεικνύοντας με το παραπάνω τα μόλις 116 άλογα του τρικύλινδρου 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα. Ένα εξαιρετικό μοτέρ που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις για τα κυβικά του, το οποίο συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με σοφή κλιμάκωση. Και ειδικά στην 118d αυτός ο συνδυασμός δουλεύει τόσο γραμμικά και ήσυχα όπως σε μία έκδοση βενζίνης.

Μετά το μοντέλο της δοκιμής μας που κοστίζει περίπου τα διπλάσια από την βασική έκδοση των 26.240€ με τις σιδερένιες ζάντες, έφτασε η ώρα της «προσγείωσης». Ακόμη και έτσι η τιμή της 116d είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική απέναντι στον ανταγωνισμό (Mercedes A 180d, Audi A3 30 TDI, Mazda 3 1.8 D κ.α.), έστω και αν έχει απωλέσει το tag του μοναδικού πισωκίνητου. Συγκεκριμένα, η αυτόματη 116d με το πακέτο εξοπλισμού Exclusive διατίθεται έναντι 27.824€ (όσο για το μοντέλο της δοκιμής μας, υπολογίστε περίπου τα διπλά!).

Έτσι, με μία λογική τιμή περίπου στα 30 χιλιάρικα μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα premium-hatch. Ή ένα πιο low-profile φουλ εξοπλισμένο και φτηνότερο hatch, όπως είναι τα Ford Focus, Honda Civic, VW Golf, Toyota Corolla κ.α. Δίχως να ξεχνάμε και ειδικές περιπτώσεις, όπως το Kia Xceed ή το Ford Focus Active. Αν υπάρχουν τα λεφτά, επιλογές υπάρχουν, και πολλές μάλιστα…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 116d Auto  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.496 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 2.250-4.000 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-4.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική – / 4,6 / – lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 600 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 WLTP: 121 g/km, NEDC: 100 g/km)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 225/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.319 x 1.799 x 1.434 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.565 / 1.565 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Απόβαρο 1.460 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 26.300€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!