ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo XC40 1.5 T3 Geartronic [test drive]

H entry level έκδοση του XC40 αποκτά ένα αυτόματο κιβώτιο που αναδεικνύει ακόμη περισσότερο το premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Από ένα σημείο και πάνω υπάρχουν αρκετά στοιχεία που κάνουν την διαφορά. Ειδικά στην περίπτωση ενός SUV με premium χαρακτήρα δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που θα ήθελαν την άνεση και την χαλαρότητα που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο. Τα πρώτα XC40 τα είχαμε γνωρίσει πέρυσι στις εκδόσεις Geartronic, αλλά το ενδιαφέρον ήταν πάντα στραμμένο στην βασική έκδοση Τ3 με τον βενζινοκινητήρα των 1.500 κ.εκ.

Χρειάστηκε περίπου ένας χρόνος ώστε το βασικό XC40 να πλαισιωθεί από την αυτόματη του έκδοση και όποιος είχε το περιθώριο να περιμένει άξιζε την αναμονή. Μάλιστα υπάρχει και μια διακριτική αύξηση της ισχύος στους 163 ίππους και απλά το αυτόματο XC40 ολοκληρώνεται ως το καλύτερο SUV κάτω από τα 35.000 ευρώ. Καλύτερο από την BMW X1 και το Audi Q3.

Δεν είναι μόνο το σύνολο που σε πείθει αλλά και η διαφορετικότητα αυτής της κυβιστικής αλλά πολύ ενδιαφέρουσας σχεδίασης του αμαξώματος. Με την γνωστή μάσκα και τα LED με σχήμα σαν το σφυρί του Θόρ, όπως λέει και η Volvo. Πίσω το σχήμα και οι καμπύλες των φώτων συμπληρώνουν το πολύ ελκυστικό και όμορφο αμάξωμα.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι όπως και στα πιο πρόσφατα XC40 που έχουμε δοκιμάσει. Κυρίαρχο στοιχείο στην κεντρική κονσόλα παραμένει η αλά tablet οθόνη αφής με το πολύ εύχρηστο μενού, όπως θα διαπιστώσεις και αφού το μάθεις. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός αλλά θα ήθελα να έχει μεγαλύτερο εύρος παραμετροποίησης. Τηρουμένων των αναλογιών οι χώροι είναι πολύ καλοί για τους επιβάτες (όπως και οι μικροθήκες, μου άρεσε αυτή για το smartphone μπροστά από τον επιλογέα που ανοίγει σαν τασάκι), ενώ για τις αποσκευές μπορείς να εκμεταλλευτείς και τον υποδαπέδιο.

photos: nmarinopoulos

Και πάμε στο πιο ενδιαφέρον σημείο που δεν είναι άλλος από τον συνδυασμό κινητήρα/ κιβωτίου. Όπως έχω ξαναγράψει ο τρικύλινδρος 1.500άρης βενζινοκινητήρας της Volvo είναι απλά εξαιρετικός και ένας από τους καλύτερους στα «μικρά» κυβικά. Είναι εξαιρετικά γραμμικός, στρωτός και με μια διακριτική χροιά που δεν ενοχλεί. Κινεί αγόγγυστα το XC40 και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις με μία μέση κατανάλωση στα περίπου 8,5 λίτρα/100 χλμ. με τα περισσότερα να τα έχω «γράψει» στην πόλη.

Το κιβώτιο είναι το γνωστό 8άρι με μετατροπέα ροπής που κατασκευάζει η γιαπωνέζικη Aisin. Είναι ένα πολύ καλό και ισορροπημένο κιβώτιο που αλλάζει ομαλά και σβέλτα τις σχέσεις. Μπορεί να μην έχει την αστραπιαία λειτουργία ενός διπλόδισκου, αλλά δεν έχει και το απότομο ξεκίνημα που έχει το τελευταίο.

Η λειτουργία του είναι τύπου διακόπτη “on-off” (δηλ. μπροστά-πίσω, δεν έχει θέσεις όπως άλλοι αυτόματοι επιλογείς) και για αυτό από την θέση “R” για την “D” περνά πάντα από το “N” (ουσιαστικά από όπισθεν σε κίνηση προς τα εμπρός απαιτούνται δύο κλικς και το αντίστροφο). Μία κίνηση προς τα πίσω από την θέση “D” μπαίνει η χειροκίνητη “M” λειτουργία με δεξιά αριστερά τα ανεβοκατεβάσματα των σχέσεων (δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι).

Στο πρόγραμμα Dynamic οι αλλαγές είναι πιο άμεσες όπως και η απόκριση του γκαζιού. Προσωπικά το βρήκα κάπως απότομο και προτιμώ το Comfort ή το Eco για οικονομία καυσίμου. Όσο για το Off-Road, μην ξεγελιέστε, αυτό το XC40 δεν είναι τετρακίνητο. Ωστόσο, τα 21,2 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος σας επιτρέπουν να περάσετε ή να ξεπεράσετε πολλά εμπόδια όπου άλλα SUV θα «έβρισκαν».

Συνοψίζοντας το XC40 T3 Geartronic είναι ένα πολύ καλό SUV, με κορυφαία ποιότητα κύλισης στο ταξίδι και την ανάρτησή του να «σιδερώνει» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης. Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα SUV που τιμά και το τελευταίο ευρώ που θα καταβάλλει όποιος το επιλέξει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo XC40 1.5 T3 Auto Geartronic – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.477 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 265 Nm (27,0 kgm) / 1.850-3.850 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική – / 6,6 / – lt/100 km (WLTP: 7,2)
Ρεζερβουάρ 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 627 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6.2
Εκπομπή CO2 149 g/km (WLTP: 162)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Off road γωνίες
Απόσταση από το έδαφος
1.601/1.626 mm
Πρόσβασης: 21,7, Διαφυγής: 30,4, Ράμπας: 21,9 μοίρες
211 mm
Μεταξόνιο 2.702 mm
Χώρος αποσκευών 460-1.336 lt
Απόβαρο 1.871 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 34.456€ (31.935€ με το χειροκίνητο κιβώτιο)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button