NEA

Made in Greece: Το Chaos είναι ένα ελληνικό hypercar που θα φτάνει τα 3.000 άλογα!

Ακούγεται κάτι μαγικό, κάτι ονειρεμένο. Ας ελπίσουμε πως το φιλόδοξο πρότζεκτ θα γίνει πραγματικότητα και κάποια στιγμή να το δούμε στους δρόμους ως το πρώτο Ελληνικό αυτοκίνητο. Έστω και ως hypercar.

Κανείς ίσως να μην περίμενε μέσα σε αυτό το χάος που έχει φέρει η πανδημία του κορωνοϊού πως ο ειδικός τύπος θα έγραφε για ένα “made in Greece” υπεραυτοκίνητο. Και γιατί όχι; Η Κροατία έχει την Rimac, η Σουηδία την Koenigsegg, η Ιταλία ένα σωρό (όπως το FM Evantra), το Μεξικό το Vuhl 05RR, η Αυστρία το Milan Red, η Δανία το Zenvo, η Σλοβενία το Tushek, το Μαρόκο το Laraki κ.α. Μέχρι την W Motors με το Lykan που κατάφερε να πρωταγωνιστήσει στο Fast&Furious και το Devel που κατάφερε να γίνει viral στο διαδίκτυο.

Ο Gordon Murray, ο άνθρωπος που δημιούργησε το μύθο της McLaren F1, προσπαθεί χρόνια τώρα να κατασκευάσει το T.50 με έναν δικό του V12 και την συμμετοχή της Cosworth. Ατμοσφαιρικό με 650 άλογα και όριο στις 12.100 σ.α.λ. H σχεδίαση και η παραγωγή ενός κινητήρα δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και απαιτεί πολύ χρήμα. Και πέρα από την απόδοση της ισχύος υπάρχει πάντοτε και το θέμα της αξιόπιστης λειτουργίας.

Χαρακτηριστικό είναι πως η Aston Martin θα κατασκευάσει το πρώτο της in-house κινητήρα μετά από 52 χρόνια. Μία λύση που επιλέγουν κατασκευαστές όπως η Pagani είναι να προμηθεύονται κινητήρες από άλλες εταιρίες. Σε μια περίοδο όπως η σημερινή βλέπουμε πως αρκετοί κατασκευαστές προσανατολίζονται στην κατασκευή ηλεκτρικών supercars με επίσης δανεική τεχνολογία (π.χ. από τη Rimac).

Πέρα από όλα αυτά και τις προσομοιώσεις με υπολογιστικά software υπάρχουν και οι πραγματικές δοκιμές σε αεροδυναμικά τούνελ ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής συμπεριφορά στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Αλλά και για τις χαμηλότερες απαιτούνται εκατοντάδες ώρες στις πίστες δοκιμών και στους εργαστηριακούς πάγκους. Όλα τα παραπάνω απαιτούν πολύ μεγάλη τεχνογνωσία και φυσικά αρκετά εκατομμύρια ευρώ…

Όπως και να ΄χει, το Chaos του Σπύρου Πανόπουλου ακούγεται πολύ εντυπωσιακό με ασύλληπτη ειδική ισχύς όταν π.χ. το Rimac C-Two αποδίδει 1.900+ άλογα. Όταν μάλιστα υπάρχει υβριδική υποβοήθηση. Επίσης, στο Chaos ο V10 είναι ένας ολοκαίνουργιος και θα ξεπερνά κατά πολύ την ισχύ εκείνου της Audi/ Lamborghini. Τα 2.000 άλογα της βασικής έκδοσης του «ελληνικού» V10 μας παραπέμπουn σε… λιγότερα εξωτικά μέρη όπως της Mercedes-AMG Project One με τον 1.600άρη V6 που αποδίδει… μόλις 670 άλογα. Μάλιστα και με άρωμα από F1…

Ακόμη και αν σε μια χώρα που δεν κατασκευάζει ούτε drone δεν λέει κανείς πως δεν έχει το δικαίωμα να φτιάξει ένα διαστημόπλοιο. Και αν το δούμε πιο πατριωτικά το πείσμα και το μεράκι ενός Έλληνα μπορεί να είναι αρκετό για να καταφέρει αυτό που ελάχιστοι πιστεύουν πως μπορεί να γίνει πραγματικότητα και να το δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους. Μακάρι!

Τι ξέρουμε μέχρι τώρα για το Chaos του Σπύρου Πανόπουλου και της εταιρίας Spyros Panopoulos Automotive;

Όπως γράφει ο Π.Τ., φαίνεται το πρότζεκτ ξεκινά να υλοποιείται σταδιακά ώστε να είναι έτοιμο στην έκθεση της Γενεύης το 2021. Μέχρι σήμερα υπήρχαν κάποιες εικόνες και μερικές αναφορές, κάτω όμως από ένα λευκό σεντόνι του καμουφλάζ. Τώρα έχουμε και μερικές πραγματικές φωτογραφίες από την τελική υλοποίηση του μοντέλου. Για την ακρίβεια έχουμε δύο εικόνες από το πίσω μέρος και το εντυπωσιακό τελικό της εξάτμισης.

Από εκεί και πέρα οι πληροφορίες που έχουμε καλύπτονται από ένα πέπλο μυστηρίου, με κάποιες διαρροές να κάνουν λόγο για έναν κινητήρα V10 χωρητικότητας 4 λίτρων, που χάρη σε δύο τούρμπο αλλά και σε σημαντικές εξελίξεις στην τροφοδοσία θα φθάνει να αποδίδει έως και 3.000 ίππους.

Για να γίνει αυτό, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θα υπάρχουν ειδικά επεξεργασμένα εξαρτήματα μέσα στον κινητήρα και χρήση τιτανίου για τα περισσότερα κινούμενα μέρη, όπως ο στρόφαλος, οι εκκεντροφόροι, οι μπιέλες κ.λπ.

Η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται και στους τέσσερις τροχούς με ένα διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ άκρως εξελιγμένα θα είναι και τα φρένα, όπου και πάλι το τιτάνιο θα κάνει την εμφάνισή του. Όσο για τις επιδόσεις, οι φήμες θέλουν το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα και η τελική του να αγγίζει τα 500 χλμ./ώρα.

Όλα τα εξαρτήματα κατασκευάζονται σε 3D εκτυπωτές ενώ σύμφωνα με τις υπάρχουσες προδιαγραφές θα γίνεται εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών όπως το carbon fiber και το αλουμίνιο για το πλαίσιο, έτσι ώστε το βάρος να κρατηθεί έως το πολύ τα 1.150 κιλά και η αναλογία κιλών ανά ίππο να είναι 2 προς 1. Πολύ καλό για να είναι ελληνικό, ευχόμαστε να γίνει και πραγματικό!

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close