NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

INNengine: Ένας επαναστατικός κινητήρας από την Ισπανία [video]

Μια ισπανική εταιρεία με την ονομασία INNengine έχει εξελίξει έναν πρωτότυπο μονόχρονο κινητήρα 500 κυβικών εκατοστών, ο οποίος έχει αρκετό ενδιαφέρον για την εντυπωσιακή του ισχύ σε σχέση με το μικρό του μέγεθος – Θα μπορούσε να είναι ο αντίπαλος του Wankel της Mazda σε ρόλο range extender.

Με βάρος μόλις 85 κιλά, αυτός ο κινητήρας αποδίδει 120 ίππους, χάρη στον καινοτόμο σχεδιασμό του που εξαλείφει τα παραδοσιακά εξαρτήματα όπως η κυλινδροκεφαλή, ο στροφαλοφόρος άξονας, ο εκκεντροφόρος άξονας και οι βαλβίδες.

Ο INNengine διαθέτει μια διάταξη με τέσσερις σειρές κυλίνδρων και οκτώ αντικριστά έμβολα, χρησιμοποιώντας μια διάταξη με αντίθετα έμβολα, όπου η διαδρομή συμπίεσης κάθε εμβόλου πραγματοποιείται έναντι ενός δεύτερου εμβόλου στην ίδια σειρά κυλίνδρων. Παρά τα οκτώ έμβολα, ο κινητήρας διαθέτει μόνο τέσσερις θαλάμους καύσης, με αποτέλεσμα ο ήχος να είναι παρόμοιος με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα.

Σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες, ο κινητήρας INN engine αντικαθιστά τις μπιέλες με έμβολα που κάθονται σε κυλίνδρους που κινούνται πάνω σε μια λοβωτή κυκλική πλάκα. Η ρύθμιση της πλάκας επηρεάζει τον χρονισμό και την αναλογία συμπίεσης του κινητήρα. Το καύσιμο εγχέεται απευθείας στον κύλινδρο καθώς το έμβολο φτάνει στο ανώτερο νεκρό σημείο και ένα μπουζί αναφλέγει το μείγμα αέρα-καυσίμου.

Η μηχανική διαμόρφωση του κινητήρα παρέχει καλύτερη ισορροπία, μειώνοντας το θόρυβο και τους κραδασμούς που συνήθως υπάρχουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μετά την καύση, το έμβολο ωθείται πίσω στην πλάκα, προκαλώντας την περιστροφή της. Η κίνηση συγχρονίζεται μεταξύ των δύο μισών του κινητήρα μέσω ενός κοινού άξονα, εξαλείφοντας την ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα χρονισμού.

Κατά τη διάρκεια της καθοδικής διαδρομής του εμβόλου, οι θύρες εισαγωγής και εξαγωγής ανοίγουν σε διαφορετικούς χρονισμούς, επιτρέποντας την εισαγωγή. Το ένα έμβολο φτάνει στο κατώτατο σημείο λίγο πριν από το άλλο, δημιουργώντας κενό για τη διαφυγή των καυσαερίων, ενώ φρέσκος αέρας εισέρχεται από τη θύρα εισαγωγής. Αυτό εξαλείφει την ανάγκη για βαλβίδες, αντιμετωπίζοντας κοινά προβλήματα όπως η συσσώρευση υπολειμμάτων στις βαλβίδες που συναντάται στους συμβατικούς κινητήρες.

Ο κινητήρας INNengine μπορεί να παράγει ισχύ και από τα δύο άκρα, επιτρέποντας τη σύνδεση ενός κιβωτίου ταχυτήτων σε ένα από τα δύο ή και στα δύο άκρα για τη μεταφορά ισχύος στους τροχούς ενός οχήματος.

Αν και ο κινητήρας είναι τεχνικά ένας δίχρονος κύκλος με διαδρομή συμπίεσης και διαδρομή εξαγωγής, η INNengine υιοθέτησε τον όρο “μονόχρονος” για να τον διακρίνει από τους συμβατικούς δίχρονους κινητήρες που απαιτούν μίγμα καυσίμου και λαδιού.

Ενώ η INNengine στόχευε αρχικά στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, τώρα βλέπει δυνατότητες στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) ως range extender για την επέκταση της αυτονομίας, ευθυγραμμιζόμενη με τη μελλοντική κατεύθυνση της βιομηχανίας προς τον εξηλεκτρισμό.

Αυτά τα έχετε διαβάσει;





Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Ο κινητήρας με την ομοιότητα λειτουργίας του με δίχρονο κινητήρα πιθανά να απαιτεί μίξη λιπαντικού λαδιού με καύσιμο. Αν συμβαίνει αυτό, τότε ο κινητήρας κατατάσσεται στους ρυπογόνους και μόνον σαν κινητήρας ειδικών αποστολών μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!