Small block… όχι και τόσο small!

corvette-c7-small-block-lti1-77

Πόσο small είναι ο νέος V8 της Corvette για τον οποίο οι αμερικανοί περηφανεύονται λες και επινόησαν ξανά τον τροχό;

  • power-density-lt1Την ώρα που η BMW ετοιμάζει ένα τρικύλινδρο με ειδική ισχύ 75 PS/lt, όταν η Ford διαθέτει τον 1.0 Ecoboost, όταν η Renault λανσάρει το επίσης τρικύλινδρο νέο Clio, όταν η Fiat παίζει με δύο κυλίνδρους, όταν η Mercedes Α45 AMG θα αποδίδει περισσότερους από 330 PS από τετρακύλινδρο, όταν η Audi μελετά μέχρι και ηλεκτρικό τούρμπο, η General Motors ανακοινώνει με περηφάνια ένα κόμπακτ V8 χωρητικότητας 6,2 lt για την επόμενη Corvette. Παρά το γεγονός πως έχουμε να κάνουμε με ένα κινητήρα όπου οι ωστικές ράβδοι (push rods) των βαλβίδων μας πάνε αρκετά πίσω (πλέον οι εκκεντροφόροι τοποθετούνται επικεφαλής -και όχι στα πλάγια- ώστε να περιορίζεται ο αριθμός των μηχανικών μερών) οι αμερικάνοι δεν πτοούνται και τολμούν να συγκρίνουν το μοτέρ τους με τον 4.4 V8 Twin Power της BMW ως πιο κόμπακτ. Είναι και αυτό μία άποψη αν κρίνει κανείς πως αυτό το μοτέρ αποτελεί την ατραξιόν του αμερικανικού engineering…
  • Πριν σκεφτείτε οτιδήποτε θα πρέπει να συμφωνήσετε πως ορισμένα πράγματα δεν αλλάζουν στην χώρα του Big Mac… Όταν για τους «εδώ αδαείς» οι V6 μπορεί να θυμίζουν την εποχή του downsizing περισσότερο ένα… πακέτο τσίχλες παρά ένα μοτέρ, για τους «εκεί ειδήμων» οι V8 αποτελούν μέρος μιας νόσταλγης κουλτούρας που δεν λέει να σβήσει. Σύμφωνοι, ίσως να ακούγεται ολίγον οξύμωρο να διαβάζεις το δελτίο Τύπου της GM με πομπώδεις αναφορές «στο νέο αλουμινένιο small block των 6,2 lt και τους αμερικανούς να τονίζουν τον άμεσο ψεκασμό, τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων» και διάφορα άλλα λες και επινόησαν ξανά τον τροχό (σ.σ. αξιοσημείωτο είναι πως οι μηχανικοί ξόδεψαν περισσότερες από 10 εκατομμύρια ώρες στην εξέλιξη του νέου V8!).
  • lt1-direct-injection-systemΚαι όμως, ο κινητήρας LT1 της Corvette C7 που θα μπει στην παραγωγή το 2014 είναι ότι πιο επαναστατικό έχει κυκλοφορήσει στην 60-χρονη ιστορία των κινητήρων small block. Να ξεκαθαρίσουμε πως οι -τρόπος του λέγειν- small block είναι μία σειρά κινητήρων V8 διάταξης της Chevrolet που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 1954 με ένα μοτέρ χωρητικότητας 4,3 lt. Χαρακτηριστικό των κινητήρων ήταν η απλοϊκή τους κατασκευή που μπορούσε να βάλει χέρι όποιος γνώριζε τα βασικά, το εύκολο πείραγμά τους και η αξιόπιστη λειτουργία τους. Από τότε υπάρχουν παραλλαγές στο ίδιο θέμα με μόλις δύο γενιές κινητήρων να έχουν δεχτεί τόσο ριζικές αλλαγές (ήταν η Gen 1 που λανσαρίστηκε το 1970 και η Gen 2 το 1997, αυτή είναι η Gen 5).
  • Με ειδική ισχύ 72,6 άλογα στο λίτρο ο V8 δεν μπορεί στα χαρτιά να ανταγωνιστεί ούτε τον μικρότερο 1.400άρη TSI. Παρόλα αυτά και τι δεν θα έδινε κάποιος για να κουμαντάρει με το δεξί του πόδι τα 610 Nm ροπής ακούγοντας το μπάσο των 450 PS… και ας ακούγονται κάπως τραβηγμένα από τα μαλλιά τα 4 sec για τα 0-100 km/h που δίνει η αμερικανική εταιρία. Ευπρόσδεκτο το downsizing, ποιος δεν γλυκαίνεται από τα τουρμπάκια… αλλά τα πολλά απελευθερωμένα ατμοσφαιρικά κυβικά είναι άλλο πράμα… και αναρωτιέμαι/νοσταλγώ… no replacement for displacement… εσείς τι λέτε;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Πολύ σωστά γράφουν οι αμερικάνοι…απευθύνονται σε αλλο αγοραστικό κοινό και όχι σε γκολφάκιδες προφανός! Δεν παύει με την απλότητα τους να κερδίζουν με αυτο το αμάξι (σχέση κόστους-επιδόσεων) πολλά άλλα…
    και σχετικά με τους tsi που αναφέρατε, είναι ίσως απο τους χειρότερους μεκ….
    επίσης πρέπει να λέμε οτι εκτός των δικύλινδρων, τρικύλινδρων, turbo,και γενικά τις ecoβομβες…που διαφημίζουν για να αγοράζουμε…είναι και το κόστος συντήρησης που έχει ξεφύγει απο τα κλασικά λαδια,φιλτρα κτλ και πάει προς προβληματικά αμάξια, και με συνεχή αγορά ανταλλακτικών….
    οπώτε απλότητα και πάλι απλότητα…
    ευχαριστώ.

    1. Επιδόσεις; για μοτέρ 6,2 λιτρων μιλαμε. Προτεινω να γυρισουμε πισω στα 8βαλβιδα, να καταργηθει ο αμεσος ψεσκαμος και το κυκλωμα ψηλης, ουτε μεταβλητο να μην εχουμε, αντε να το κρατησουμε το ιτζεκτιον. οσο πιο απλο τοσο πιο καλα. να αρχισουμε να αγοραζουμε ολοι διλιτρα και πανω για να εχουμε λιγο γκαζι και να καταργηθει το τουρμπο στους ντιζελ. οσο πιο απλο τοσο πιο καλο.
      Κοσταπιτ αστειευομαι και διχως καμια δοση εμπαθειας μου αρεσουν τα πιο περιπλοκα γι αυτό παρα τους ενδιασμους για τη μαρκα εχω ενα ρενο κλιο 1,2 τούρμπο (του 2009) και παει μια χαρα μεσα-εξω. Α εχω και σμαρτφον

  2. Ραπανάκια, δεν λεω να βαλεις κανενα deutz απο φορτωτη…αλλα αντι να εχεις αμεσο ψεκασμο, turbo κτλ…
    παρε ενα εμμεσο ψεκασμο ας πουμε ατμοσφαιρα….βεβαια αναλογα για τι το θες…
    κανονας για τα μεκ, λεει μεγαλη μεση πιεση=μικρη διαρκεια ζωης…
    οσο και να θες δεν αλλαζει, π.χ. ενα civic δεκαετιας θα βγει πολυ φθηνοτερο απο το clio σου…χλμ/ευρω(με κοστος κτισεις-συντηρησης-απροσμενο)
    και ειδικα τα νεα αμαξια δεν εχουν αξιοπιστα ανταλλακτικα, ειδικα τα ευρωπαικα σαν το δικο σου…
    και το κουφο-κοροιδια ειναι οτι τα ανταλλακτικα τους εχουν ομοιοτητες ή ακομα ειναι και ιδια με πολυ μεγαλυτερο κοστος σε σχεση με παλια ανταλλακτικα
    και κατι τελευταιο τα ντιζελ ειδικα των τελευταιων 5 ετων ειναι χαλια , ιδικα ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, διοτι στο πετρελαιο που κυκλοφορει εχει πολυ biodiesel, τα συνεργεια ειναι γεματα απο αυτα…
    γενικα ολα τα καινουργια αυτοκινητα δεν ειναι για τους ελληνικους μισθους-δρομους…και οι εταιριες τα κανουν ωστε να θελεις σερβις οπωτε λενε αυτοι…και βεβαια δεν ειναι για τα ελληνικα μαστορια, ακομα και των αντιπροσωπων….
    γενικα πιστευω οτι μας εχουνε κανει να θελουμε παντα κατι καινουριο…και εκτρεπουμε του στοχου-αναγκη μας.
    συγνωμει για το μεγαλο ποστ…ειναι και εκτος θεματος…

  3. Πέραν του ότι στις περισσότερες πολιτείες στην Αμερική η βενζίνη είναι όχι απλά φθηνή, αλλά φθηνότερη κι από το diesel (περίπου 3 δολ/γαλόνι), οι Αμερικάνοι είναι λαός vulgar, με την έννοια ότι γουστάρουν ό,τι τεράστιο, θορυβώδες και απλό στην κατασκευή. Είναι αν μη τι άλλο ιεροσυλία να συγκρίνουμε το επίπεδο τεχνολογίας και έρευνας της GM με αυτά των BMW, Audi και Mercedes. Η BMW πχ. προ 15ετίας χρησιμοποιούσε στη diesel σειρά 5 μηχανές Opel, ενώ φέτος παρουσίασε τον κινητήρα diesel με 3 turbo ο οποίος έχει αφήσει με ανοιχτό στόμα όλη την Ευρώπη! Επομένως, η πρώτη εναλλακτική του μεγάλου ατμοσφαιρικού ΔΕΝ είναι το…Golfάκι! Δεν υπάρχει λάθος και σωστός τρόπος κατ’ εμέ. Απλά το κριτήριο είναι “τι χρειάζεται, τι ψάχνει και σε τι αρέσκεται” κάποιος όσον αφορά το αυτοκίνητό του. Και εκ των πραγμάτων, οι 3 Γερμανικές είναι αρκετά μπροστά στο R&D από τη GM.

  4. Σε καταλυτικο αν σου βαλουν 6 λιτρα πετρελαιο κ εισαι στη ρεζερβα(honda) 91 μοντελο . εκτος απο τον
    καταλυτη αλλες βλαβες?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close