NEA

Πως θα κινηθεί στα επόμενα χρόνια η Audi;

Audi-A3_e-tron_Concept_2013_1000

Η γερμανική εταιρία στοχεύει στην εξέλιξη νέων βενζινοκίνητων ηλεκτροϋβριδικών εκδόσεων κουνώντας σταδιακά το μαντίλι στους ντίζελ για τις μικρές κατηγορίες…

RS5_eturbo Fahrzeugvortsellung in Neuburg an der Donau, Audi TesΗ Audi έχει ταυτίσει την πορεία της με διάφορες τεχνολογίες και στα επόμενα χρόνια θα δούμε νέας γενιάς κινητήρες, νέου τύπου ανάρτηση με χαρακτηριστικά ανάκτησης ενέργειας, περισσότερα στοιχεία αυτόνομης οδήγησης κ.α. Μία σημαντικά είδηση είναι πως -στην σκιά του σκανδάλου- οι Γερμανοί σταδιακά θα αντικαθιστούν τις ντίζελ εκδόσεις των μικρότερων μοντέλων τους (A1, A2 και A4) με ηλεκτροϋβριδικές εκδόσεις, όπως αναφέρει το βρετανικό Autocar. Και αυτό ώστε να εξελιχθεί περισσότερο η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, αφού όπως είχαμε γράψει το τοπίο για τους ντίζελ είναι θολό. Βλέπετε, από την μια έχουμε την γαλλική κυβέρνηση που ουσιαστικά καταδικάζει τους ντίζελ, ενώ η όλη υπόθεση με τον όμιλο Volkswagen δίνει ακόμη ένα κίνητρο για την απομάκρυνση από την εν λόγω τεχνολογία.

Έτσι, σε πρώτη φάση θα υιοθετηθεί η χρήση ISG (Integrated Starter Generators) με την χρήση ενός μεγάλου ηλεκτροκινητήρα που δεν θα παίζει τον ρόλο ενός απλού start/stop, αλλά θα υποβοηθά τον κινητήρα (μέσω ιμάντα θα συνδράμει στον στρόφαλο) και θα συνδυάζεται με μια μεγαλύτερη μπαταρία λιθίου. To εξελιγμένο ISG θα ωφελήσει τόσο την κατανάλωση καυσίμου, όσο και τις επιδόσεις, ενώ τέλη 2017 θα παρουσιαστεί και μια ισχυρότερη εκδοχή για δίκτυο 48V (με ισχυρότερο μοτεράκι, από τα 2 έως 16 άλογα και με δυνατότητα coasting για περίπου 30 sec).

Το κλειδί για την Audi (και γενικότερα για τον όμιλο VW ώστε να «αποδεσμευθεί» από τους μικρούς TDI) είναι το δίκτυο των 48V που θα μπορεί να υποστηρίξει ηλεκτρικούς «κομπρέσορες», όπως έχουμε δει από πρώτο χέρι στα πρωτότυπα RS5 που είχαμε οδηγήσει. Επίσης, το δίκτυο 48V θα προσφέρει ισχύ για της νέου τύπου ενεργητικές και ημι-ενεργητικές (με ηλεκτρομηχανικά αμορτισέρ eROT που θα παράγουν ενέργεια) αναρτήσεις που θα συνδυάζονται και με ενεργητικές αντιστρεπτικές ράβδους (ένα μικρό σέρβο θα συνδυάζεται με ένα πλανητικό για να σφίγγει/ξεσφίγγει την αντιστρεπτική). Επίσης, οι ειδικοί της Audi θεωρούν πως τα ηλεκτροϋβριδικά και η εξέλιξή τους θα ωθήσει και θα συνδυαστεί με την αυτόνομη κίνηση, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο προς αυτή την κατεύθυνση. Ενδιαφέρον ακούγονται όλα τα παραπάνω, για να δούμε…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button