Έρχονται απολύσεις και περικοπές θέσεων

Η BMW, η Jaguar Land Rover, η Nissan και άλλοι κατασκευαστές θα προχωρήσουν σε σημαντικές μειώσεις και περικοπές.

Όπως είχαμε γράψει πριν από καιρό η ηλεκτροκίνηση θα φέρει μεγάλες και σημαντικές ανακατατάξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Από την μία υπάρχει η βίαιη προσαρμογή στο νέο κύκλο WLTP. Από την άλλη, θα δούμε μεγάλα κύματα απολύσεων και μειώσεων εξόδων ώστε να δημιουργηθούν κονδύλια για την εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων.

Η Μέρκελ είχε εστιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης πάνω στην στήριξη και τις θυσίες που πρέπει να κάνει η ατμομηχανή (δηλ. η αυτοκινητοβιομηχανία) της χώρας. Πρόσφατα, το έγκριτο γερμανικό περιοδικό Manager Magazin ανακοίνωσε πρόσφατα πως η BMW θα προχωρήσει έως το 2022 σε απολύσεις 6.000 υπαλλήλων της στην Γερμανία. Στόχος είναι το νοικοκύρεμα και η εξοικονόμηση πόρων για την παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων με την ανταγωνιστική Mercedes να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα.

Η Nissan θα προχωρήσει στην πώληση μια θυγατρική της (της Nissan Trading Co.) ώστε να αναδιαρθρώσει την δομή της. Επίσης θα υπάρξουν απολύσεις 12.500 υπαλλήλων σε όλο τον κόσμο ελέω της πτώσης των πωλήσεων της με μείωση κερδών στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς κατά 94,5%.

Η Jaguar Land Rover έχει εδώ και καιρό πολλά προβλήματα έχοντας ανακοινώσει 4.500 απολύσεις. Μιλάμε για ένα μεγάλο νούμερο για το μέγεθος μιας τέτοιας εταιρίας. Οι φήμες λένε πως η Tata «ξεφορτώνει» την JLR για να την πουλήσει «ελαφρύτερη» στην BMW.

Σε δυσμενή θέση από πολλές απόψεις βρίσκεται και η Fiat-Chrysler που αναζητά διακαώς μνηστήρα. Μην σας προκαλέσει έκπληξη, πάντως, αν ο όμιλος δεν είναι ποτέ ο ίδιος αφού ήδη υπάρχουν διαπραγματεύσεις για εξαγορά των Alfa Romeo και Maserati από τους Κινέζους της Geely.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Η μείωση της παραγωγής οχημάτων και η περικοπή θέσεων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην παρανοϊκή
    αλλαγή σε μικρά χρονικά διαστήματα πάσης φύσεως χαρακτηριστικών στουςκινητήρες, στα αμαξώματα, και στα χαρακτηριστικά των κατασκευαζόμενων οχημάτων. Αυτές οι αλλαγές είναι σε μεγάλο ποσοστό άχρηστες, ταυτόχρονα απαιτούν επενδύσεις μεγάλου εύρους, το κόστος των οποίων δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το αγοραστικό κοινό. Βέβαια έχουμε και το παράδειγμα, αργών αλλαγών και μακροχρόνιας παραμονής στην παραγωγή, όπως το πάμφθηνο LADA 4X4 (Πρώην NIVA) το οποίο παράγεται απαράλλακτο εδώ και 40 χρόνια χωρίς να μειώνονται οι πωλήσεις του. Αυτές οι περιπτώσεις έχουν και τα μειονεκτήματα τους, αλλά μας δίνουν μια εικόνα της κατάστασης. Ούτε και η παραγωγή και διάθεση στην αγορά από τους «Ευρωπαίους» κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα δώσει λύση στην κατάσταση. Αυτοί θα συνεχίσουν την «Αριστοκρατική» πολιτική τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων τους με αποτέλεσμα την μειωμένη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και την περαιτέρω επιδείνωση
    της κατάστασης για αυτούς. Αντίθετα ο απόλυτος τρόμος είναι η Κίνα. Και λέμε «τρόμος» όχι για τίποτα άλλο, αλλά για την συγκέντρωση της παραγωγής σημαντικών κατασκευών οχημάτων σε ένα σημείο του
    πλανήτη. Ταυτόχρονα με την απίστευτη επιβολή δασμών εισαγωγής οχημάτων από τη Κίνα οι επιλογές αγοράς έστω και φθηνού ηλεκτρικού οχήματος είναι απαγορευτική. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παρακμάζει με ταχύτατα βήματα.

    Και είναι μόνο η αρχή του κακού

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close