Skoda Scala 1.0 TSI 115 PS [test drive]

Με το Scala η τσέχικη εταιρία ανεβαίνει ένα ακόμη «σκαλί» σε μία ακόμη κατηγορία επιστρέφοντας με ένα εξαιρετικό οικογενειακό hatchback.

Οι Τσέχοι συνεχίζουν να κάνουν αυτό που ξέρουν πολύ καλά. Να φτιάχνουν κάθε φορά συνεχώς καλύτερα αυτοκίνητα, με ποιότητα και τεχνολογία που δεν τους απομακρύνει σημαντικά από την γνωστή καλή σχέση «τιμής/αξίας». Βέβαια, κάθε σύγχρονο Skoda έχει ανέβει τόσο σε προδιαγραφές, όσο και στην τιμή. Ωστόσο, αν βάλεις το Rapid (το προηγούμενο μοντέλο) δίπλα στο νέο Scala θα διαπιστώσεις πως η διαφορά στην τιμή αντισταθμίζεται με το παραπάνω από την σαφώς ανώτερη ποιοτικά κατασκευή και τον πλουσιότερο τεχνολογικό εξοπλισμό (προφανώς και δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα).

Ευθύς εξαρχής θα έλεγα πως το Scala έχει όλα όσα χρειάζεται ένας οικογενειάρχης (και όχι μόνο) για ένα μοντέλο που πλέον τοποθετείται ξεκάθαρα στην κατηγορία των Golf, Focus, Corolla, Megane κ.α. Αυτό που με εντυπωσιάζει περισσότερο πίσω από το τιμόνι του Scala είναι το πόσο ευκολοδήγητο και άνετο είναι με την ανάρτηση να «σιδερώνει» τα μέτρια ποιοτικά οδοστρώματα και παρά τις 17άρες ζάντες. Μάλιστα η ρύθμιση της ανάρτησης θυμίζει κάτι από Karoq, ενώ την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνει ο ακριβής στα κουμπώματα του 6άρης επιλογέας με το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι να προσφέρει την πληροφόρηση που θέλεις.

Ακόμη πιο ευχάριστες κάνει τις μετακινήσεις ο ψυχωμένος τρικύλινδρος 1.0 TSI που με τα 116 άλογα του και για τα τουρμπισμένα κυβικά του προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Στα συν η γραμμική, στρωτή και οικονομική λειτουργία του (περίπου 7-7,5 λίτρα/100 χλμ.), ενώ αυτό που θα ήθελα είναι λίγο καλύτερη απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές σ.α.λ. To Scala μπορεί να είναι ένα κλικ κάτω από το οδηγοκεντρικό Focus ή το Ceed, αλλά είναι ευχάριστο και πολύ άνετο στον δρόμο. Στις στροφές το αμάξωμα παίρνει λογικές κλίσεις, ενώ στην ευθεία η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ενώ τα πίσω ταμπούρα θα μπορούσαν να είναι δίσκοι.

Το hatchback της Skoda είναι ίσως το πιο πρακτικό μοντέλο της κατηγορίας του προσφέροντας μεγάλους και άνετους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Μπορεί να μην έχει το -υβριδικό- τεχνολογικό ταπεραμέντο και το βάθος μιας Corolla αλλά προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους και παρόλο που οι διαστάσεις των δύο αυτοκινήτων είναι στα ίδια επίπεδα (μήκος Scala στα 4,362 μέτρα, πλάτος στα 1,793 και ύψος στα 1,470). Το μεταξόνιο των 2,649 μέτρων πραγματικά διασφαλίζει πολύ μεγάλο χώρο για τα πόδια των επιβατών, καθώς και τα κεφάλια τους, με τους  πίσω να κάθονται σαν πασάδες.

Αξιοσημείωτο είναι πως τα νέα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή άνεση και πλευρική στήριξη. Οι θήκες για μικροαντικείμενα φτάνουν και περισσεύουν με την Skoda να αναφέρει πως ο συνολικός τους χώρος φτάνει τα 26 λίτρα. Και όπως συνηθίζουν οι Τσέχοι, έτσι και στο Scala διατείνονται για το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας στα 467 λίτρα και που εκτοξεύεται στα 1.410 όταν πέσουν τα πίσω αναδιπλούμενα σε αναλογία 60/40 καθίσματα. Πέρα από τα νούμερα θα ήθελα να τονίσω πως το σχήμα του πορτμπαγκάζ είναι και πρακτικό αφού χαμηλά έχει και δύο βαθουλώματα για να χωρούν μακριά αντικείμενα (π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης).

photos: nmarinopoulos

Πέρα από τους χώρους το Scala συνεχίζει την πολύ καλή ποιοτική σύγχρονη προίκα που ξεκίνησε με το Karoq. Έτσι, στο ποιοτικό διάκοσμο την προσοχή τραβά η νέα οθόνη αφής (από 6,5 έως 9,2 ίντσες) που βρίσκεται «ελεύθερη» στο μέσο του ταμπλό. Πολύ καλά γραφικά και εξαιρετική απόκριση στην αφή. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε την κορυφαία εκδοχή της, αλλά όχι και τον προαιρετικό φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,2’’. Πάντως, για όσους δεν θέλουν να μπουν σε παραπάνω έξοδα, ακόμη και ο ταπεινός αναλογικός με την οθόνη 3,5’’ ανάμεσα στα δύο όργανα, δεν με «χάλασε» καθόλου.

Στην πλούσια έκδοση που οδηγήσαμε ακόμη και τα πάνελ στις πόρτες και φυσικά το πάνω μέρος του ταμπλό έχουν μαλακό πλαστικό. Ο ανέπαφος έλεγχος και οι έξυπνες φωνητικές εντολές είναι στοιχεία που εντυπωσιάζουν, υπάρχουν όλες οι επιλογές συνδεσιμότητας και θύρες USB-C (γιατί μόνο τέτοιου τύπου;). Γενικά είναι έκδηλη η προσπάθεια των ανθρώπων της Skoda να δημιουργήσουν αυτή τη φορά ένα ποιοτικό hatch (και όχι ένα φτωχό συγγενή του Golf), κάτι που το καταφέρνουν επιτυχώς και σε ότι αφορά στην σχεδίαση του αυτοκινήτου.

Το Scala μπορεί να μην «στραβοκεφαλιάζει» στο πέρασμά ου, αλλά είναι αρκετά ελκυστικό, με μπάνικο μπροστινό μέρος, με τα φλας ενσωματωμένα στους προβολείς και την μάσκα να χαμηλώνει ως ένα πιο δυναμικό στοιχείο. Και το πίσω μέρος δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να το πεις αδιάφορο με τα όμορφα σχηματικά LED (στις πλουσιότερες εκδόσεις τα φλας έχουν προοδευτική δυναμική λειτουργία) να ολοκληρώνουν ένα hatch με πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (στο 0,29). Επίσης, αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε την ονομασία της Skoda ολογράφως αντί του σήματος.

Εν κατακλείδι το Scala μου άρεσε και πολύ μάλιστα. Είναι ένα ήσυχο, ποιοτικό και άνετο hatchback που καλύπτει και με το παραπάνω τις οικογενειακές απαιτήσεις και που προσφέρεται σε λογικές τιμές πώλησης. Θεωρώ πως η έκδοση εξοπλισμού Ambition είναι η πιο συμφέρουσα, αλλά η Style είναι αυτή που θα καλύψει όσους θέλουν ένα πιο μπάνικο στο μάτι Scala. Συγκρίνοντας, τις Ambition με τους 95 ίππους (στα 16.380€) και τους 116 ίππους (στα 17.380€) η διαφορά των 1.000 ευρώ θεωρώ πως δεν είναι σπουδαία για να σας αποτρέψει από την επιλογή του πιο δυνατού 1.000άρη με τις καλύτερες επιδόσεις. Από την άλλη, για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχουν οι στάνταρ αυτόματες εκδόσεις ντίζελ 1.6 TDI (με 116 ίππους, από 21.480€) ή η ισχυρότερη 1.5 TSI (με 150 ίππους, από 20.480€). Ξεχωριστό ενδιαφέρον θα έχει η αναμενόμενη έκδοση φυσικού αερίου 1.0 G-TEC.

Η Skoda έχει δώσει πολύ μεγάλη σημασία στον εξοπλισμό του Scala περιλαμβάνοντας από τον βασικό εξοπλισμό διάφορα συστήματα υποβοήθησης όπως τα στάνταρ Front Assist (Εμπρός Υποβοήθηση), που περιλαμβάνει τις λειτουργίες City Emergency Brake (Αυτόματη Πέδηση) και Pedestrian Protection (Προστασία Πεζών), το Lane Assist (Διατήρηση Λωρίδας) ή τα προαιρετικά Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση), Adaptive Cruise Control (ACC, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας), το Park Assist (αυτόματη στάθμευση) κ.α. είναι προαιρετικά. Επίσης υπάρχουν διάφορα Simply Clever στοιχεία όπως το σύστημα keyless, η ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ, ο εκτεινόμενος κοτσαδόρος κ.α.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (17,8 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,3 / 5,5 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 684 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 113 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.362 × 1.793 × 1.471 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.531/1.516 mm
Μεταξόνιο 2.649 mm
Χώρος αποσκευών 467-1.410 lt
Απόβαρο 1.240 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.380€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close