ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Corsa 1.2T [test drive]

Με ενδιαφέρουσα εμφάνιση, καλές τιμές πώλησης και γαλλικά… συστατικά, η νέα συνταγή του Corsa έχει πετύχει περισσότερο από κάθε προηγούμενη.

Παρότι η νέα γενιά Corsa συνέπεσε με το πέρασμα από την General Motors στην Peugeot-Citroen οι μηχανικοί κατάφεραν σε περίπου δυόμιση χρόνια να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να προλάβουν ακόμη και την ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου. Άλλωστε είναι η βαριά η φανέλα που κουβαλά από το 1982 το Corsa έχοντας ξεπεράσει τα 13,6 εκατομμύρια πωλήσεων αποτελώντας ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα και της ελληνικής αγοράς. Στην οποία ξεκινά πριν αλλάξει ο χρόνος και έχοντας απέναντι του τα πιο φρέσκα της κατηγορίας, το αδερφό Peugeot 208 και το δημοφιλέστερο supermini της Ευρώπης, το νέο Renault Clio.

Η Opel δεν είναι από τις εταιρίες που θα ακροβατήσει με ακρότητες. Προτιμά να συνδυάζει ένα αρκετά σύγχρονο μοτίβο με όσο το δυνατό κομψή σχεδίαση που να βαστά στο χρόνο. Δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα κάνεις wow, αλλά έχει τον τρόπο του να δείχνει ελκυστικό. Σε σχέση με το προηγούμενο Corsa το νέο έχει μακρύνει κατά 4 εκατοστά (με συνολικό μήκος στα 4,060 μέτρα) και έχει κοντύνει κατά 4,8 εκατοστά. Παράλληλα έχει φαρδύνει κατά 1,8 εκατοστά. Πολύ καλός για την κατηγορία είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής με 0,29.

Οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι άνετοι, με το τιμόνι… στο σωστό ύψος και την πλάτη του καθίσματος να ρυθμίζεται έτσι όπως μου αρέσει. Προοδευτικά με χειριστήριο «ροδέλα» και όχι κλιμακωτά, όπως π.χ. στο Clio. Η ποιότητα των υλικών, στην έκδοση της δοκιμής μας GS Line με την διχρωμία στο ταμπλό και στα σπορ καθίσματα, είναι πολύ προσεγμένη και τα πλαστικά μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί, όπως και οι απαραίτητες ποτηροθήκες, ενώ εντύπωση προκαλεί το βαθύ ντουλαπάκι του συνοδηγού. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο είναι προαιρετικό, αλλά προσωπικά προτιμώ το κλασικό.

Η οθόνη αφής 7 ιντσών  (οι βασικές είναι στις 5) είναι πολύ καλή σε γραφικά και απόκριση, πολύ βολικό είναι το κλασικό on/off μπουτόν στο μέσο για την ένταση, ενώ μία μικρή κλίση της κονσόλας ενισχύει μια οδηγοκεντρική αίσθηση. Σχετικά με τον πίνακα οργάνων, πέρα από τον κλασικό αναλογικό, θα υπάρξει επιλογή και για ψηφιακό στα Corsa που θα έρθουν την άνοιξη. Πάντως, η άποψή μου είναι πως κάποια σημεία (π.χ. οι διακόπτες κλιματισμού, ο περιστροφικός διακόπτης στο βραχίονα για το trip computer ή ο πίνακας οργάνων) θα έπρεπε να μην θυμίζουν τόσο την GM εποχή της μάρκας, σηματοδοτώντας το νέο πέρασμα.

Καθήμενος στην πίσω θέση και με το κάθισμα οδηγού στα μέτρα μου (1,87 μπόι, να μην με ματιάσω) τα πράγματα είναι πολύ οριακά και σίγουρα είναι μικρότεροι από τους αντίστοιχους ενός VW Polo ή ενός Seat Ibiza. Ωστόσο, τα πολύ λεπτά καθίσματα σου επιτρέπουν να βουλιάξεις τα γόνατα σου προς τα μέσα και να κάθεσαι πιο άνετα από το Peugeot 208. Όσο για το πορτμπαγκάζ αυτό έχει μεγαλώσει κατά 24 λίτρα προσφέροντας συνολικά 304.

photos: nmarinopoulos

Πίσω από το εντελώς διαφορετικό «φαίνεσθαι» οι ομοιότητες με το Peugeot 208 είναι κάτι παραπάνω από πολλές. Απλά αναφέρω πως μόλις πήρα από το γαλλικό supermini την φόρμα για τα τεχνικά χαρακτηριστικά πολύ λίγα ήταν τα στοιχεία που άλλαξα. Λογικό αφού και τα δύο μοντέλα έχουν ακριβώς το ίδιο DNA και βασίζονται στην πλατφόρμα CMP της PSA. Σε αυτή δηλαδή που βασίζεται το νέο 208 και θα βασιστεί το επόμενο Citroen C3 (ίσως και το νέο Fiat Punto). Η CMP μαζί με όλο το πακέτο έρχεται προς όφελος του Corsa που χρησιμοποιούσε τεχνολογία της GM.

Αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό και στον δρόμο είναι τα λιγότερα κιλά και η πιο ποιοτική κύλιση του αυτοκινήτου. Και αν αναρωτιέστε πόσο μεγάλη είναι η διαφορά με το Peugeot 208, είναι αρκετή. Το Corsa έχει μια πιο ανάλαφρη αίσθηση με την ανάρτηση να λειτουργεί λίγο πιο «ρηχά», αλλά δίχως να επηρεάζει τα πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Μάλιστα, στην GS Line παρόλο που ο συνδυασμός της ανάρτησης είναι λίγο πιο σφιχτός τα επίπεδα άνεσης είναι πολύ καλά.

Στις στροφές το Corsa στρίβει εντυπωσιακά και οποιαδήποτε απόκλιση την διορθώνουν τα ηλεκτρονικά. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, ανάλογα με το πως θα μπεις θα εμφανισθεί υποστροφή, ενώ το πίσω μέρος δύσκολα αποσταθεροποιείται. Ο εξάρης επιλογέας κουμπώνει μια χαρά και δεν σκαλώνει, ενώ το μόνο που θα ήθελα είναι λιγότερο τεχνητή αίσθηση του τιμονιού. Για αυτό στο GS Line υπάρχει ο διακόπτης Sport και πιέζοντας τον το τιμόνι αποκτά το σωστό «βάρος» σε αίσθηση, η απόκριση του γκαζιού γίνεται λίγο πιο άμεση, ενώ το τρικύλινδρο μοτέρ παράγει ένα πιο μπάσο ήχο (ευτυχώς όχι τόσο έντονο και τεχνητό όπως στο Peugeot 308). Πάντως, το Ford Fiesta είναι αυτό που εξακολουθεί να έχει το tag του πιο οδηγοκεντρικού της κατηγορίας.

Στον ανοιχτό δρόμο το Corsa ταξιδεύει σταθερά και ήσυχα με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Όσο για τον 1.200άρη turbo κινητήρα έχει αποδείξει χρόνια τώρα την αξία του κινώντας πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Είναι ένα διαμαντένιο μοτέρ που λειτουργεί ροπάτα από χαμηλά, στρωτά και είναι αρκετά οικονομικό. Με το σχεδόν ολοκαίνουργιο Corsa που το παραλάβαμε με περίπου 300 χιλιόμετρα στο κοντέρ του, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 8 λίτρα/100 χλμ. με τα περισσότερα να έχουν γίνει στην πόλη. Επίσης, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω την πολύ καλή ορατότητα που προσφέρουν το βράδυ οι πλήρως eco LED προβολείς με προσαρμοζόμενη δέσμη.

Στα όπλα του νέου Corsa συγκαταλέγεται η δελεαστική τιμή πώλησης και ο πλούσιος τεχνολογικός εξοπλισμός. Σημειώστε πως η έκδοση GS Line της δοκιμής μας είχε επιπλέον πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος εμπρός/ πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες, προειδοποίηση τυφλού σημείου και Sight & Light Pack.

Τώρα, η έκδοση κινητήρα της δοκιμής μας θα αποτελέσει λογικά την δημοφιλέστερη επιλογή της γκάμας ξεκινώντας από τις 14.380€ και με την έκδοση GS Line (με αλουμινένια πεντάλ, σπορ τιμόνι, αεροτομή, να φτάνει στα 15.780€. Μια τιμή που είναι ανταγωνιστική απέναντι στο Renault Clio και χαμηλότερη από του Peugeot 208. Εν κατακλείδι, το νέο Corsa είναι το καλύτερο που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα, ένα από τα καλύτερα Opel, ενώ ακόμη και αν δεν μπορεί να θεωρηθεί ο ηγέτης στην κατηγορία του το σίγουρο είναι πως θα βρεθεί πολύ ψηλά στην επιλογή των Ελλήνων οδηγών και στον πίνακα πωλήσεων της κατηγορίας. Όπως συνέβαινε με σχεδόν κάθε Corsa…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Corsa 1.2T – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (101 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 194 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,2-4,1 lt/100 km (WLTP: 5,9-5,4)
Ρεζερβουάρ 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 550 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 95-93 g/km (134-122 g/km WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.060 x 1.765 x 1.435 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.501/1.500 mm
Μεταξόνιο 2.538 mm
Χώρος αποσκευών 309 lt
Απόβαρο 1.165 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 14.380€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!