Renault Clio 1.0 TCe 100 [test drive]

Στη νέα του γενιά το Clio δεν έχει να κρύψει τίποτε λιγότερο από όσα θα περίμενες από ένα όμορφο, καλοστημένο και σύγχρονο supermini.

Το πρώτο Clio είχε παρουσιαστεί πριν από κοντά τρεις δεκαετίες και έκτοτε αποτελεί το best seller της Renault καθώς και το δημοφιλέστερο supermini στην Ευρώπη έχοντας ξεπεράσει τα 15 εκατομμύρια πωλήσεις. Το εντυπωσιακό με το Clio ήταν πως ακόμη και προς την δύση της καριέρας του κατάφερνε να σημειώνει αύξηση των πωλήσεων επιβεβαιώνοντας πόσο μεγάλο ρόλο έχει η σχεδίαση ακόμη και στις μικρές κατηγορίες.

Αναμφίβολα το κομψό και συνάμα δυναμικό στιλ του αμαξώματος ήταν και είναι ένα από τα ισχυρά χαρτιά του Clio έναντι του ανταγωνισμού. Ο οποίος εντείνεται με την αύξηση των νέων Peugeot 208 και Opel Corsa. Ωστόσο, οι Γάλλοι ξέρουν πολύ καλά πως παίζεται το παιχνίδι και όπως λένε ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Κάτι που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα ο επικεφαλής στο τμήμα σχεδίασης Laurens van den Acker.

Έτσι, κληροδότησαν το πολύ πετυχημένο ντιζάιν του απερχόμενου μοντέλου στο νέο, ενώ το εκμοντέρνισαν έχοντας ως βάση την μάσκα και τους προβολείς του Megane. Ταυτόχρονα διατήρησαν στοιχεία αναγνωρισιμότητας όπως οι «κρυφές» πίσω λαβές. Και όπως μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον κολακευτικό με το στιλ του Clio να αποτελεί ένα αβαντάζ και κίνητρο που δελεάζει.

Από την άλλη, ορθά οι Γάλλοι διατήρησαν τις διαστάσεις σε περίπου ίδια επίπεδα. Συγκεκριμένα, το μήκος είναι στα 4.050 χιλιοστά (μόλις 12 χιλιοστά κοντύτερο), με το μεταξόνιο μαζεμένο κατά 6 χιλιοστά (στα 2,583 μέτρα) και το ύψος χαμηλότερο κατά 30 χιλιοστά.

Παρόλο που τα παραπάνω νούμερα είναι πιο μαζεμένα το νέο Clio προσφέρει καλύτερους χώρους από τον προκάτοχό του. Δεν έχει τόσο μεγάλους όσο ένα Seat Ibiza, Hyundai i20 ή ένα VW Polo, αλλά έχω την εντύπωση πως υπερτερεί ελαφρώς από εκείνους του Ford Fiesta ή του νέου Peugeot 208. Παράλληλα οι Γάλλοι μιλούν για χώρο αποσκευών στα 391 λίτρα (αν και το νούμερο είναι στα 340 κατά VDA, το πορτμπαγκάζ είναι όντως από τα μεγαλύτερα), ενώ σημαντικά περισσότεροι και πιο πρακτικοί είναι οι αποθηκευτικοί χώροι, οι οποίοι στην κεντρική κονσόλα έχουν αυξηθεί από τα 22 στα 26 λίτρα (επιτέλους με βαθιές ποτηροθήκες!) και στις πόρτες από τα 4 στα 6,6 λίτρα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού υπάρχει μεγάλο εύρος εξατομίκευσης και στην κορυφαία ηχοσύστημα της Bose με 9 ηχεία.

photos: gkaragiorgakis

Η πρώτη μας οδηγική επαφή είχε γίνει τον Μάιο στην Πορτογαλία έχοντας σχηματίσει μια πρώτη άποψη από τις top εκδόσεις εξοπλισμού με την μεγάλη οθόνη αλά tablet με διαγώνιο 9,3’’, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, την σειρά αεραγωγών που θυμίζει κάτι από Audi και τα ποιοτικά μαλακά πλαστικά στις πόρτες και στο ταμπλό. Τώρα, οι οδηγικές μας εντυπώσεις έρχονται από την πανελλαδική παρουσίαση του αυτοκινήτου στην περιοχή της Βραυρώνας και την έναρξη λανσαρίσματος του νέου Clio στην ελληνική αγορά. Το οποίο διατίθεται σε πέντε εκδόσεις  εξοπλισμού και κινητήρων.

Τα πρώτα Clio που ήταν στην διάθεσή μας ήταν έκδοσης 1.0 TCe, η οποία θεωρώ πως θα είναι και η πιο εμπορική σε ότι αφορά στον κινητήρα. Πρόκειται για το νέο τρικύλινδρο με τους 100 ίππους με χωρητικότητα 999 κ.εκ., με υπερτροφοδότηση, με χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Το νέο μοτέρ είναι τόσο καλό στη λειτουργία του που σε κάνε γρήγορα να ξεχνάς τον παλιό 900άρι. Και δεν θα ήταν υπερβολή να πω πως είναι ένα από τα καλύτερα 1.000άρια της αγοράς, όπως το είχαμε γνωρίσει και από το Nissan Micra. Και αυτό διότι τo μοτέρ είναι στρωτό στη λειτουργία του με μία διακριτική τρικύλινδρη χροιά. Είναι γεμάτο από χαμηλά και ανεβάζει ελαστικά στροφές κινώντας αγόγγυστα το αμάξωμα των περίπου 1,2 τόνων.

Το βασικό συστατικό του καλοστημένου σασί του νέου Clio δεν είναι άλλο από τη νέα πλατφόρμα CMF-B με νέα στοιχεία σε ποσοστό 85% από την προηγούμενη. Πέρα από το μικρότερο απόβαρο (έως 50 κιλά) διασφαλίζει βέλτιστη αεροδυναμική και ηχομόνωση. Πράγματι, το νέο Clio σου δίνει την αίσθηση μιας πιο απελευθερωμένης κίνησης με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά.

Στο όριο τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ ψηλά με αποτέλεσμα τα ηλεκτρονικά να αργούν να κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ η ελαφρώς σφιχτή ανάρτηση διατηρεί το οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα η ανάρτηση έχει το σωστό «βάθος» για να απορροφά τις ανωμαλίες και να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης. Αυτό που θα ήθελα θα ήταν είναι μια λιγότερο ελαφριά αίσθηση του τιμονιού όταν ο 5άρης επιλογέας κουμπώνει υποδειγματικά με την απουσία της 6ης σχέσης να καλύπτει σε μεγάλο βαθμό η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου.

Από εκεί και πέρα η έκδοση που οδήγησα ήταν η Expression με σκληρά αλλά πολύ προσεγμένα στο φινίρισμά τους πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες και την οθόνη 7 ιντσών με αναλογικό πίνακα οργάνων και μια μικρότερη οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου. Η μεγαλύτερη touch-screen μπορεί να είναι εντυπωσιακή, αλλά προσωπικά δεν με «χάλασε» καθόλου και η μικρότερη. Επίσης ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και ευδιάκριτος. Πολύ βολικά και άνετα βρήκα τα καθίσματα, θα ήθελα όμως η ρύθμιση της πλάτης να είναι προοδευτική (τύπου ροδέλα και όχι κλιμακωτή) και λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη, σημειώστε δε πως στις πίσω πόρτες δεν υπάρχουν ηλεκτρικά παράθυρα. Έτσι, θεωρώ πως η πιο συμφέρουσα επιλογή στο νέο Clio θα είναι με το 100άρι κινητήρα και στην έκδοση Dynamic. Φυσικά θα ακολουθήσουν και αναλυτικότερες δοκιμές με τις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων.

Συνοψίζοντας το νέο Renault Clio είναι αυτό που λέμε πως το καλό έγινε καλύτερο. Με δεδομένη την πλήρη υποστήριξη συνδεσιμότητας smartphone και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού άνεσης και ασφάλειας, η νέα μούσα εξέλιξε την ελκυστική του εμφάνιση, ανανέωση πλήρως το ταμπλό του, διατήρησε την ευελιξία του με μεγαλύτερους χώρους, βελτίωσε τα περαιτέρω οδηγικά του χαρακτηριστικά και το πολύ σημαντικό είναι πως απέκτησε πολύ καλύτερους κινητήρες. Ειδικότερα αυτός της δοκιμής μας…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Clio 1.0 TCe 100 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 × 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (101 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 160 Nm (16,3 kgm) / 2.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0-7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,3 / 5,0-5,1 / 4,1-4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 600-560 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή  Euro 6
Εκπομπή CO2 (WLTP) 112-117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact 6, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.050 × 1.798 × 1.440 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.509/1.494 mm
Μεταξόνιο 2.583 mm
Χώρος αποσκευών 340-1.096 lt
Απόβαρο 1.178 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.690€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close