MUST_READΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Yaris 1.5 Petrol vs 1.5 Hybrid [test drive]

Δοκιμάζουμε τις δύο εκδόσεις του νέου Yaris στα 1.500 κ.εκ., την απλή βενζίνης με το χειροκίνητο κιβώτιο και την πάντα αυτόματη υβριδική.

Το νέο Yaris πάτησε στην ελληνική άσφαλτο και μην σας ξενίζουν οι βέλγικες πινακίδες των αυτοκινήτων που μας διέθεσε η ελληνική αντιπροσωπεία για την σχετική μας δοκιμή. Η οποία προφανώς και ενδιαφέρει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οδηγών αφού δεν μιλάμε για ένα ακόμη νέο μοντέλο αλλά για το επί σειρά ετών best-seller της εγχώριας αγοράς.

Αυτή την φορά, όμως, το Yaris έρχεται να ταράξει λίγο περισσότερο τα νερά, όπως το άλλοτε σχέδιο του αρχέτυπου μοντέλου που εμπνεύστηκε ο Έλληνας Σωτήρης Κωβός. Και η νέα τέταρτη γενιά μοιάζει σαν ένα τολμηρό sequel που ξεκίνησε το C-HR και από τη νέα Corolla μεταλαμπαδεύτηκε στο νέο Yaris. To οποίο προφανώς και είναι καταδικασμένο να πρωταγωνιστήσει και πάλι στην κατηγορία.

Καταρχήν, είναι όμορφο. Ειδικά το πίσω μέρος ξεχωρίζει από το ελκυστικό του ανάγλυφο και από τα πλάι τα πρησμένα φτερά του, ενώ το ελκυστικό αμάξωμα έχει τον τρόπο του για να ξεχωρίζει και να δείχνει Toyota. Οι πρόβολοι έχουν μικρύνει σημαντικά όταν τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει. Απόρροια της νέας πλατφόρμας GA-B (μια σορταρισμένη εκδοχή της TNGA) είναι το αυξημένο κατά περίπου 5 εκ. πλάτος όταν το μήκος έχει παραμείνει σχεδόν ίδιο (-5 χλστ.). Πάντα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο έχει χαμηλώσει κατά 4 εκ. με τον οδηγό να βρίσκεται επίσης χαμηλότερα κατά 2,1 εκ.

Το ταμπλό ακολουθεί τη νεανική σχεδίαση του απέξω και έχει μοντέρνο ντιζάιν, όπως ο πίνακας οργάνων με τα δύο ανεξάρτητα ψηφιακά όργανα και ανάμεσά τους μια οθόνη πολλαπλών πληροφοριών. Στην μέση του ταμπλό υπάρχει μια «ελεύθερη» οθόνη αφής 7” η οποία πολύ σωστά περιβάλλεται από τους βασικούς διακόπτες. Οι οποίοι θα μπορούσε να είναι κάπως πιο σικ, ενώ και η ποιότητα των γραφικών θα μπορούσε να είναι καλύτερη (στο υβριδικό υπάρχει και το αντίστοιχο μενού πληροφοριών).

Ακριβώς από κάτω βρίσκονται «κρυμμένοι» οι αεραγωγοί και μια πολύ βολική θέση για μικροαντικείμενα. Γενικά οι θήκες είναι βολικές αφού μέχρι και οι λαβές στις πόρτες είναι έτσι διαμορφωμένες ώστε να υποδέχονται π.χ. Από πλευράς ποιότητας στις πλούσιες εκδόσεις της δοκιμής μας υπάρχουν μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και σκληρά τα οποία έχουν σχετικά καλό φινίρισμα. Επίσης, έχουν πολύ καλή συναρμολόγηση και να είναι γεροδεμένα. Το κεντρικό υποβραχιόνιο είναι σχετικά μικρό μιας και υπάρχει ο καινοτόμος αερόσακος (αχρείαστος να είναι) ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα, ενώ ο τεχνολογικός εξοπλισμός είναι υπερπλήρης από το σύστημα αποφυγής πρόσθιας σύγκρουσης μέχρι το head-up display και την ασύρματη φόρτιση.

Σχετικά με τους χώρους θα έλεγα πως είναι καλοί τηρουμένων των αναλογιών. Οι μπροστά κάθονται πολύ άνετα με καλή στήριξη. Όσο για τους πίσω η απόσταση για τα γόνατα είναι μικρότεροι από ενός VW Polo ή ενός Renault Clio, αλλά σαφώς καλύτεροι από ενός Peugeot 208. Θα έλεγα πως είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με ενός Fiesta. Και ενώ ο αέρας πάνω από τα κεφάλια των πίσω είναι μεγάλος, αυτό που δεν θα τους αρέσει είναι ελαφρώς περιορισμένη θεά μιας και το κρύσταλλο μειώνεται προς τα πίσω. Το πορτμπαγκάζ με 286 λίτρα κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και προσφέρει διπλό πάτωμα με το σχετικό κάλυμμα.

photos: nmarinopoulos

Στον δρόμο το νέο Yaris μοιάζει σαν μια μικρογραφία της Corolla με άμεσα αντιληπτά τα οφέλη της νέας πλατφόρμας. Η ανάρτηση μπορεί να μην έχει το ίδιο βάθος, αλλά είναι πολύ καλά ρυθμισμένη για να προσφέρει τα επιθυμητά επίπεδα άνεσης, ακόμη και με τα 45άρια σε προφίλ λάστιχα των αυτοκινήτων της δοκιμής μας. Πολύ καλή είναι η ποιότητα κύλισης, το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι είναι πολύ πιο ακριβές σε πληροφόρηση, ενώ γενικότερα το setup του νέου Yaris είναι ισορροπημένο και του ταιριάζειο γάντι στην ελληνική άσφαλτο.

Αν και μας έχει γλυκάνει το turbo o νέος ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος 1.500άρης έχει δύναμη και ανεβάζει στρωτά στροφές δίχως να κρεμάει χαμηλά. Επίσης, κάνει πολύ λιγότερο θόρυβο απ’ ότι το προηγούμενο μοτέρ. Πάντως, οι 125 ίπποι προσφέρουν καλές επιδόσεις (είπαμε όχι τόσο γλυκές όσο οι turbo) με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο να έχει καλή κλιμάκωση και να βοηθά το μοτέρ. Εξαιρετικός στα κουμπώματά του είναι ο επιλογέας.

Στο υβριδικό, κόκκινο, Yaris το ίδιο μοτέρ (αλλά με άλλη αλά Atkinson χαρτογράφηση που ρίχνει την ισχύ στους 91 ίππους) συνδυάζεται με το εξελιγμένο hybrid σύστημα της Toyota (με ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων) για μια συνδυασμένη ισχύ στα 116 άλογα. Η λειτουργία του e-CVT είναι βελτιωμένη και σε συνδυασμό με την καλύτερη ηχομόνωση ο θόρυβος που μπαίνει στην καμπίνα κατά την απότομη επιτάχυνση είναι αισθητά λιγότερος (πάντα σε σχέση με το προηγούμενο Yaris). Όταν κινείσαι νορμάλ τα ντεσιμπέλ πέφτουν πολύ χαμηλά, όπως και η κατανάλωση που με λίγη προσοχή πέφτει πολύ εύκολα κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. Ειδικά στο πρόγραμμα Eco ( υπάρχει το EV και το Power) μπορείς να κινείσαι γύρω από τα 4.

Στις στροφές το νέο Yaris δεν περνά με την ευχέρεια ενός Ford Fiesta ή ενός Renault Clio, αλλά στρίβει πολύ σταθερά και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Και για να μην παρεξηγηθώ, όταν μιλώ για ευχέρεια εννοώ με την κάπως πιο σπορ αίσθηση των ανταγωνιστικών μοντέλων. Παρά ταύτα, το νέο Yaris παίρνει μικρότερες κλίσεις, το τιμόνι του έχει αποβάλλει την τεχνητή του κρυάδα και τα φαρδιά μετατρόχια το βοηθούν να στρίβει ουδέτερα και με ευχάριστα. Το τελευταίο ισχύει περισσότερο για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο αφού το eCVT ευνοεί περισσότερη την ήπια και οικονομική οδήγηση. Πολύ καλά σε αίσθηση τα φρένα, τα πίσω ταμπούρα στο απλό VVTi δεν πρέπει να προβληματίζουν. Στον αυτοκινητόδρομο το Yaris είναι πολύ σταθερό και στις υψηλές ταχύτητες παρουσιάζει κάποιο μικρό θόρυβο (αεροδυναμικός και από το μοτέρ) που ωστόσο δεν κουράζει στο ταξίδι.

photos: nmarinopoulos

Συμπερασματικά το νέο Yaris είναι ένα πολύ καλύτερο και πολύ πιο ενδιαφέρον μοντέλο από αυτό που αντικαθιστά. Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με τα μηχανικά τους σύνολα να είναι προσανατολισμένα στην μείωση της κατανάλωσης προσφέροντας απλά ικανοποιητικές επιδόσεις. Με εξαίρεση το μέσο πορτμπαγκάζ οι χώροι είναι πολύ καλοί και πολύ προσεγμένοι εργονομικά και ποιοτικά. Και όπως μπορώ να αντιληφθώ δεν βλέπω κανένα λόγο γιατί το νέο Yaris να μην συνεχίσει ως πρωταθλητής στις πωλήσεις της κατηγορίας του στην ελληνική αγορά.

Τώρα, αν είχα να επιλέξω ανάμεσα στα δύο 1.500άρια προφανώς και θα κατέληγα στην υβριδική αφού με μια λογική διαφορά απολαμβάνεις αυτόματες ξεκούραστες μετακινήσεις και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Πάντως, με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από τα 15.550€ για το 1.5 VVTi και από 17.330€ για το Hybrid το Yaris δεν το λες και φτηνό, αν και προσφέρεται με πλήρη εξοπλισμό. Από εκεί και πέρα υπάρχει και η έκδοση 1.0 VVTi με τους 72 ίππους -και με τις αναμενόμενα απλά επαρκείς επιδόσεις- που ξεκινά από τις 13.770€.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Toyota 1.5 Petrol Toyota 1.5 Hybrid
Κυβισμός 1.490 cc 1.490 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 97,6 mm 80,5 x 97,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 6.600 rpm 67 kW (91 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 153 Nm (15,6 kgm) / 4.800-5.000 rpm 120 Nm (12,2 kgm) / 3.600-4.800 rpm
Υβριδικό σύστημα Συνδυασμένη ισχύς: 85 kW (116 PS)
Ηλεκτροκινητήρας (σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη): 59 kW (85 PS)
Μπαταρία λιθίου: 0,94 kWh
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, ατμοσφαιρικός Άμεσος ψεκασμός, ατμοσφαιρικός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0 sec 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km 5,0 lt/100 km
Μέση τυποποιημένη WLTP 5,2 lt/100 km 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt 36 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 617 km 720 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km (WLTP) 85 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Αυτόματο e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι /ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia EP150, 205/45 R17 Bridgestone Ecopia EP150, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.940×1.745×1.470 mm 3.940×1.745×1.500 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.531/ 1.524 mm 1.531/ 1.528 mm
Μεταξόνιο 2.560 mm 2.560 mm
Χώρος αποσκευών 286 lt 286 lt
Απόβαρο 1.040 kg 1.085 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 15.550€

από 17.330€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!