NEA

Mazda 2 EV με επαυξητικό κινητήρα Wankel!

2013_Mazda2_RE

Αυτή την περίοδο στην Ιαπωνία 100 ειδικοί δοκιμάζουν μία range extender εκδοχή του Demio (του δικού μας 2) με βάνκελ κινητήρα…

Με τους κινητήρες SkyActiv οι ειδικοί της Mazda αναμένεται να είναι οι τελευταίοι αν και εφόσον υιοθετήσουν την υπερτροφοδότηση μιας και η Honda ανακοίνωσε ήδη τους TURBO VTEC, η Toyota/Lexus παρουσίασε τον πρώτο δίλιτρο με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο twin-scroll ενώ η Nissan θα κάνει την μεγάλη είσοδο με το επερχόμενο μικρομεσαίο (και με τις ευλογίες της Renault). Πάντως, οι μηχανικοί της Mazda δεν θέλουν να αφήσουν με τίποτα στο συρτάρι τον Wankel που θα δούμε στο νέο RX-8 (ακούγεται πως θα έχει ανάφλεξη με λέιζερ) και μία ιδέα είναι σε ρόλο επικουρικό ως ηλεκτροϋβριδικό E-REV.

Η Mazda μελετά την προσθήκη μιας range extender έκδοσης καθώς η το καθαρά ηλεκτροκίνητο Mazda Demio -κυκλοφορεί στην Ιαπωνία με απόδοση 102 PS και θεωρητική αυτονομία περίπου στα 200 km- είναι αγχωτική σύμφωνα με έρευνα που έγινε με το 70% να μην συμπαθεί την ιδέα να ξεμείνει από ρεύμα ή να φορτίζει κάθε βράδυ το EV του.

Για αυτό οι μηχανικοί της Mazda προχώρησαν στο επόμενο στάδιο, που δεν είναι άλλο από αυτό του επαυξητικού κινητήρα (range extender) που σε ρόλο γεννήτριας φορτίζει τους συσσωρευτές εν κινήσει αυξάνοντας δραματικά την αυτονομία και βάζοντας τέλος στα όποια θέματα ανεφοδιασμού που ταλανίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ιαπωνική εταιρεία για το δικό της range extender δεν χρησιμοποίησε οποιονδήποτε κινητήρα, αλλά αυτόν στον οποίο έχει να επιδείξει μακροχρόνια παράδοση: τον Wankel.

Έτσι, λοιπόν, εξέλιξε ένα νέο περιστροφικό κινητήρα με έναν ρότορα και 330 cc, ο οποίος αποδίδει 30 PS στις 4.500 rpm και κινεί μια γεννήτρια 20 kW. Μιας και αυτή είναι η ενεργειακή κατανάλωση του ηλεκτροκινητήρα αυτός δεν θα μείνει ποτέ από «καύσιμο» όσο στο ρεζερβουάρ των 9 lt υπάρχει αμόλυβδη. Το ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση δεν είναι μόνο τα γραμμικά χαρακτηριστικά απόδοσης του Wankel αλλά και οι μικρές του διαστάσεις, που επέτρεψαν στο σύνολο κινητήρα, γεννήτριας και ρεζερβουάρ 9 λίτρων κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, αφήνοντας τους χώρους πρακτικά ανεπηρέαστους.

Βέβαια, το ίδιο concept με κινητήρα Wankel ο έχουμε δει νωρίτερα από την Audi στο πρωτότυπο A1 eTron ενώ η BMW χρησιμοποιεί 2κύλινδρο μοτέρ 600 cc από μοτοσικλέτα για την range extender εκδοχή του BMW i3.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button