Οι φήμες που κυκλοφορούσαν εδώ και καιρό επιβεβαιώθηκαν και ο περιστροφικός κινητήρας θα επιστρέψει σε ρόλο επαυξητικού range-extender…
Στο πλαίσιο της παρουσίασης των νέων κινητήρων και του νέου SkyActiv-X μπήκε η τελική επιβεβαίωση για την επιστροφή του Wankel στα μελλοντικά ηλεκτροϋβριδικά μοντέλα της Mazda. Ωστόσο, ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα θα είναι επικουρικός μιας και θα λειτουργεί ως γεννήτρια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για τις μπαταρίες ως range-extender (σε plug-in υβριδικά με διάταξη σε σειρά, γνωστά και ως e-REV όπως η έκδοση REX του BMW i3).
H παρουσίαση του e-Rev (Extended-Range Electric Vehicle) της Mazda θα γίνει το 2020 μαζί με μια αμιγώς ηλεκτρική EV έκδοση. Οι εν λόγω εκδόσεις θα βοηθήσουν στην μείωση των εκπομπών CO2 όπως προβλέπει η Ε.Ε. από το 2021.
Ο νέος περιστροφικός κινητήρας θα έχει έναν ρότορα, θα είναι ιδιαίτερα κόμπακτ (στο μέγεθος ενός κουτιού παπουτσιών) ενώ χάρη στην αρχιτεκτονική του περιστροφικού κινητήρα δεν έχουν κραδασμούς και έτσι δεν αλλάζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των ηλεκτρικών μοντέλων.
Παντως ο λογος που αυτος ο τυπος κινητηρα δεν φθουρησε παραμενει κι ειναι οι φθορες μεταξυ ροτωρα και στατωρα, που μειωνουν κατα πολυ το χρονο ζωης του. Αντ αυτου, υπαρχουν κι αλλοι περιστροφικοι κινητηρες. Τι θα λεγατε για τον τοροειδη? Τσεκαρετε αυτο: https://youtu.be/cfecW3bGiEs
Αυτός και αν θα έχει φθορές. Στην θεωρια ολα καλα, άπειρα τα project. Κατι σαν αυτο
https://www.caroto.gr/2009/06/29/tc-engine-turbocombustion/
https://www.youtube.com/embed/8WCa59aWF0o
Κι αυτο καλο ειναι, οπως και οι περιστροφικοι κινητηρες των Doyle, MIT’s Mighty Engine, κλπ. Εδω ομως ειναι αλλο το ζητημα: ηρθαν πολυ αργα και οι οττο και ντηζελ κινητηρες, αν ειναι να πεθανουν, θα τους σκοτωσουν οι ηλεκτροκινητηρες και αυτο που παιζεται ακομα ειναι, αν οι νεκροθαφτες τους θα ειναι οι κυψελες υδρογονου, ή οι μπαταριες μαζι με την αυτονομη οδηγηση. Γενικα, πρεπει να γινει μια μεγαλη συζητηση: Πως φανταζομαστε πως θα εξελιχθει ο αιωνας μας? Ως ο αιωνας του φυσικου αεριου, οποτε οι ΜΕΚ εχουν αλλα 100,ισως κι αλλα 200 χρονια ζωης, ή ως ο αιωνας της ηλεκτροκινησης, ειτε με μπαταριες, ειτε με υδρογονο και κυψελες? Αν ισχυσει το πρωτο, τοτε ισως να εχουν ελπιδα κι οι εναλλακτικες μορφες θερμικων κινητηρων, οπως οι παραπανω, αν και οι καθιερωμενες παλινδρομικες ΜΕΚ κουβαλανε 140 χρονων εξελιξης ο Οττο και 120 ο ντηζελ, οποτε θα ειναι δυσκολο να εκθρονιστουν