Ένα σύντομο ταξίδι στο χρόνο μας θυμίζει την πρόοδο των σημαντικότερων συστημάτων του αυοτοκινήτου και την εξέλιξη των κινητήρων. To επόμενο χρονικό θα είναι επίσης ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ και αφιερωμένο στην εξέλιξη των συστημάτων μετάδοσης!
- H εξέλιξη στις μηχανές εσωτερικής καύσης
- Η εξέλιξη στα συστήματα μετάδοσης
- Η εξέλιξη στην ασφάλεια & άνεση (αναμένεται)
“Κλειστός” κινητήρας με κυλίνδρους, (βιομηχανική χρήση), Samuel Brown) |
O ιδανικός θερμοδυναμικός κύκλος, Sadi Carnot |
Πατέντα για ΜΕΚ, (η πρώτη λειτουργική)Barsanti-Matteucci |
| 1823 | 1824 | 1852 |
|---|---|---|
Τετράχρονος κινητήρας, Nikolaus Otto |
Δίχρονος κινητήραςDugald Clerk |
Πατέντα για το καρμπυρατερ, Karl Benz |
| 1876 | 1876 | 1893 |
Πετρελαιοκινητήρας, Rudolf Diesel |
Πρώτη εφαρμογή καρμπυρατέρ, Frederick William |
Πατέντα κινητήρα μπόξερ, Karl Benz |
| 1893 | 1896 | 1896 |
Mαγνητοηλεκτρική ανάφλεξη, (πατέντα του Deutz), Robert Bosch |
Επί κεφαλής βαλβίδες OHV, David Dunbar Buick |
Αεριοστρόβιλος, Egidius Eling |
| 1902 | 1902 | 1903 |
Πατέντα για σύστημα υπερτροφοδότησης, Alfred Buchi |
Εξακύλινδρος εν σειρά, Delaunay-Belleville |
Μονός επικεφαλής εκκεντροφόρος, Welsh |
| 1905 | 1908 | 1910 |
|
|
Κινητήρας V8 διάταξης, De Dion Bouton |
Δεσμοδρομικές βαλβίδες, Aries |
| 1910 | 1910 | 1910 |
Διπλός επικεφαλής εκκεντροφόρος, Fiat (αγώνες) |
Μίζα, Cadillac/Delphi |
Θερμοστάτης, (σύστημα ψύξης), Cadillac |
| 1912 | 1912 | 1915 |
Κινητήρας V12 διάταξης, Packard |
Mηχανικός υπερσυμπιεστής, (1907 – Renault), Bugatti 43A |
Περιστροφικό ντιστριμπιτέρ |
| 1915 | 1920 | 1926 |
Κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, Fiat |
Κινητήρας διάταξης V16, Cadillac |
Σύστημα προθέρμανσης κινητήρα (τσοκ), Oldsmobile |
| 1928 | 1930 | 1930 |
Μηχανικό σύστημα ψεκασμού |
To πρώτο ντίζελ επιβατικό, Mercedes 260 D |
Άμεσος ψεκασμός (βενζινοκινητήρας), Bosch (Goliath GP700, Gutbrod Superior 600) |
| 1932 | 1936 | 1952 |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός (EFI), Bendix – AMC, (Rambler Rebel) |
Περιστροφικής διάταξης κινητήρας, (prototype DKM 54), NSU-Wankel |
Υπερτροφοδότηση, Chevrolet (Corvair Monza), Oldsmobile (Jetfire) |
| 1957 | 1957 | 1962 |
Αεριοστρόβιλος σε κινητήραChrysler Turbine |
Σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, Bosch D-Jetronic (VW 1600 TL) |
Mazda Cosmo 110SWankel μαζικής παραγωγής |
| 1963 | 1967 | 1967 |
BMW 2002 TurboΜαζική παραγωγή τούρμπο |
Καταλυτικός μετατροπέαςGeneral Motors |
Aισθητήρας λBosch (Volvo 264) |
| 1973 | 1974 | 1976 |
Τριοδικός καταλύτηςVolvo |
TurbodieselMercedes-Benz 300 SD |
Οβάλ πιστόνια με διπλές μπιέλεςHonda NR 700 |
| 1976 | 1977 | 1979 |
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τούρμποSaab Automatic Performance Control |
Μηχανικός μεταβαλλόμενος χρονισμόςAlfa Romeo Spider |
3-βάλβιδος κινητήραςHonda CVCC-3 |
| 1980 | 1980 | 1984 |
Άμεσος ψεκασμόςSaab DI, (Direct Injection) |
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός σε ντίζελ, Bosch EDC (BMW 524tD) |
Άμεσος ψεκασμός σε ντίζελFiat Croma (1989 Turbodiesel άμεσου ψεκασμού Volkswagen) |
| 1985 | 1986 | 1988 |
Μεταβαλλόμενη βύθιση και χρονισμόςHonda VTEC (Integra) |
Unit Injector σε ντίζελBosch (ελεγχόμενη πίεση και ψεκασμός στο μπεκ) |
Common railMagneti Marelli Bosch, Alfa Romeo 156 |
| 1989 | 1994 | 1996 |
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος άμεσος ψεκασμός, Mitsubishi GDI |
Φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίωνPeugeot 607 (FAP), (Mercedes-Benz DPF – 1985) |
Active Cylinder Control Απενεργοποίηση του ενός σκέλους κυλίνδρωνMercedes-Benz V12, S-Class, CL600 |
| 1997 | 2000 | 2001 |
Φίλτρο ΝΟx σε ντίζελ, Toyota 2.2 D-CAT, Avensis |
Παράλληλο turbo σε ντίζελBorgWarner, ΒΜW Variable Twin Turbo (VTT), 535d |
“Διπλή” υπερπλήρωσηVW Twincharger Golf GT |
| 2003 | 2004 | 2005 |
Άμεσος ψεκασμός με πιεζοηλεκτρικά μπεκ (σε βενζινοκινητήρα), Siemens VDO, BMW 335i |
Μεταβλητής γεωμετρίας turbo (βενζινοκινητήρας), BorgWarner, Porsche 911 Turbo |
Συνδυασμός άμεσου ψεκασμού με ψεκασμό στον αυλό, Lexus (LS350 & GS450h) |
| 2006 | 2006 | 2006 |
Καταλυτικά συστήματα SCR, Mercedes-Benz (BlueTEC) |
Πιεζοηλεκτρικά μπεκ σε common rail, Delphi (Mercedes C 250 CDI BlueEfficiency) |
Διπλό τούρμπο με μεταβλητή γεωμετρίαBorgWarner Ford V8 6.4L |
| 2006 | 2008 | 2008 |
MultiairFiat Group – Αlfa Romeo MiTo (πρώτη εφαρμογή) |
Ιμάντας χρονισμού σε λουτρο λαδιούFord (1.0 Ecoboost) |
Ενσωματωμένη ψυχόμενη εξαγωγή στην κεφαλήAudi (1.8 TFSI) |
| 2008 | 2011 | 2011 |
Διπλό intercooler σε ντίζελ με διπλό τούρμποOpel (2.0 CDTI) |
Ηλεκτρικό τούρμπο (στις χαμηλές rpm), Audi – VW Group |
|
| 2012 | 2012 | 2014 |
Κινητήρες μεταβλητής συμπίεσης VCR, Nissan – Infiniti |
Ηλεκτρικό τούρμπο |
Common rail στα 3.000 bar |
| 2017 | ? | ? |
Ανάφλεξη με λέιζερ |
Μπεκ μεταβλητής γεωμετρίας (common rail) |
|
| ? | ? | ? |
Αυτανάφλεξη HCCI |
||
| ? |
*Το χρονολόγιο έχει δημιουργηθεί από την συσχέτιση στοιχείων από βιβλιογραφία με πληροφορίες από το διαδίκτυο. Το caroto.gr επιφυλάσσεται για κάθε απόκλιση ή ανακρίβεια ενώ θα υπάρχει τακτική ανανέωση και προσθήκη νέων δεδομένων.








Πρώτη εφαρμογή καρμπυρατέρ, Frederick William



























































To NR είναι 750 και όχι 700, ενώ το πολιτικό της φωτογραφίας βγήκε το 1992 και όχι το 1985 που λέει η λεζάντα. V4 με οβάλ έμβολα, 8 βαλβίδες στον ΄΄’κύλινδρο” και διπλές μπιέλες, έχουμε βέβαια αρχικά στο αγωνιστικό NR500-0Χ από το 1979 και μετά σε διάφορες παραλλαγές.