NEA

To Renault Captur είναι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021»

Το γαλλικό SUV είναι, με συνολικά 405 βαθμούς, το «Αυτοκίνητο του 2021», μετά την καθιερωμένη ετήσια ψηφοφορία των δημοσιογράφων μελών του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», η οποία πραγματοποιήθηκε, φέτος, διαδικτυακά, λόγω των έκτακτων συνθηκών που έχει διαμορφώσει η πανδημία. Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Eνέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.

Συγκεκριμένα, οι 27 δημοσιογράφοι μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», ο οποίος, εδώ και μια δεκαπενταετία, είναι ο μόνος ανεξάρτητος, χωρίς δεσμεύσεις και διασυνδέσεις με συγκεκριμένο μέσο ενημέρωσης, καθώς οι εκλέκτορές του αρθρογραφούν σε πληθώρα σημαντικών εντύπων και ψηφιακών μέσων, παρουσίασαν αναλυτικά την ανοιχτή ψηφοφορία τους. Τα 10 αυτοκίνητα που διεκδίκησαν τον επίζηλο τίτλο και τα οποία έφθασαν στην τελική φάση, από τα  22 συνολικά καινούργια μοντέλα που πρωτοκυκλοφόρησαν τους τελευταίους 12 μήνες στη χώρα μας, βαθμολογήθηκαν με αλφαβητική σειρά, ως εξής: 

Τα κριτήρια επιλογής αφορούν, πάντοτε, την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, το κόστος αγοράς και χρήσης, αλλά και κάθε άλλο χαρακτηριστικό που προάγει την ιδέα της σύγχρονης αυτοκίνησης στους Έλληνες καταναλωτές και τους λάτρεις του αυτοκινήτου.


Στο μήνυμά του, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε ότι: «Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συμφιλιώσουμε τις μεταφορές με το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις τάσεις της τεχνολογίας και της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι το υπουργείο έχει μια φιλόδοξη «πράσινη» ατζέντα: απολιγνιτοποίηση, υποθαλάσσιες διασυνδέσεις των νησιών, πρωτοβουλίες για την κυκλική οικονομία για τα απόβλητα κα. Μέσα σε αυτές, ο ίδιος ξεχωρίζει και την πρωτοβουλία για την ηλεκτροκίνηση η οποία, όπως είπε, δεν αφορά μόνο τα κίνητρα για τους πολίτες, προκειμένου να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σκούτερ ή ποδήλατο -διαπιστώνοντας πως τα ποδήλατα έχουν κλέψει την παράσταση στο σχετικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»-, αλλά είναι και ένας πυλώνας, έτσι, ώστε στην Ελλάδα, με ειδικά επενδυτικά κίνητρα, να υπάρξουν μονάδες για κατασκευή φορτιστών μπαταριών και -γιατί όχι- οχημάτων. Μάλιστα, αναφέρθηκε στην πρόσφατη κατ’ αρχήν θετική εξέλιξη επί του προκειμένου από γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο ΥΠΕΝ έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι μέσα στα 10 υποψήφια αυτοκίνητα της τελικής φάσης, φέτος, περιλήφθηκε ένα αμιγώς ηλεκτρικό και ένα πλήρως υβριδικό, στην γκάμα, δε, όλων σχεδόν των μοντέλων υπάρχουν πια και ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις (PHEV κλπ).

O κ. Χατζηδάκης, δήλωσε χαρούμενος που, για άλλη μια φορά, συμμετείχε, έστω και εξ αποστάσεως, στην ετήσια εκδήλωση ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα» (είχε παρακολουθήσει παλαιότερες αντίστοιχες εκδηλώσεις του θεσμού) και  εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα ξεπεράσουμε σύντομα και τον κορωνοϊό και τις οικονομικές συνέπειες της εμφάνισής του, αλλά και τις γενικότερες συνέπειες της πολυετούς κρίσης στην Ελλάδα. «Με αυτό τον τρόπο,– κατέληξε-, θα ενισχυθεί  περαιτέρω και η εγχώρια αγορά του αυτοκινήτου».

Η όλη εκδήλωση ήταν digital και προβλήθηκε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας LiveOn, της ΕΡΤFlix,  του Vimeo, από το site του θεσμού (www.atx.gr) καθώς και από μια σειρά από sites. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος υπάρχει το περιοδικό του «Αυτοκινήτου του 2021» το οποίο μπορεί κανείς να διαβάσει τόσο από το site του θεσμού και μια σειρά από άλλα sites όσο και στο Αυτοκίνητο του 2021. Στην πορεία η εκδήλωση βράβευσης θα προβληθεί τόσο από την ΕΤ2 όσο και την ΕΤ3.

Η διοργάνωση έγινε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και του Ελληνικού Συνδέσμου Συντακτών Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας (ΕΣΣΑΜ). Η εκδήλωση είχε την υποστήριξη των εταιριών Εθνική Ασφαλιστική & NBG Leasing, ενώ την επιμελείται η εταιρία CGC Communication.


Τι λέει ο Νίκος Μαρινόπουλος…

Πολύ δύσκολη ήταν η απόφαση και για τα 10 εξαιρετικά μοντέλα. Και ακόμη πιο δύσκολη για την κορυφή. Αν μπορούσε να τοποθετήσει δύο μοντέλα μαζί, αυτά θα ήταν τα Ford Puma και Renault Captur. Μιλώντας με το συναίσθημα θα επέλεγε το πιο οδηγοκεντρικό Puma που του έδωσε 12 βαθμούς. Τελικά, αποφάσισε να δώσει έναν παραπάνω (13 βαθμούς) στο πιο οικογενειακό Captur που έχει και μια πιο διευρυμένη γκάμα κινητήρων.

Τα επόμενα μοντέλα που ξεχώρισε ήταν τα δύο πιο αξιόλογα νέα supermini της κατηγορίας. Το ολοκαίνουργιο Hyundai i20 ξεχωρίζει από την δυναμική του σχεδίαση, τους καλούς χώρους και την ευρύτερη γκάμα κινητήρων. Το Toyota Yaris έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα και αναμφίβολα συνεχίζει επάξια την πορεία του προκατόχου του. Έβαλε από 11 βαθμούς στο κάθε μοντέλο.

Στη συνέχεια ακολουθούν εξίσου ενδιαφέρονται μοντέλα όπου το καθένα έχει το δικό του στιλ και χαρακτήρα. Τα Nissan Juke και Peugeot 2008 που ξεχωρίζουν από το ολοκληρωμένο σύνολο τους και το διαφορετικό ντιζάιν. Σε άλλες εποχές το Seat Leon θα μπορούσε να βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας αλλά η κατηγορία του δεν έχει το momentum. Tο Skoda Kamiq με τους άνετους χώρους, όπως και το Opel Corsa έχουν πολύ καλό value for money. Για αυτούς τους λόγους επέλεξε να βάλει στο καθένα από 9 βαθμούς.

Όσο για το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3, αφενός είναι πολύ πρώιμο τεχνολογικά για την ελληνική αγορά, αφετέρου είναι το ακριβότερο της παρέας. Για αυτό και το αξιολόγησε με 8 βαθμούς.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button