Η πετρελαιοκίνηση γίνεται ολοένα και δημοφιλέστερη με όλα τα οφέλη που προκύπτουν από την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Μετά από απαίτηση αρκετών αναγνωστών μας σας παρουσιάζουμε τα φτηνότερα ντίζελ της αγοράς…
Όπως έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα το βασικό όφελος μίας πετρελαιοκίνητης έκδοσης αφορά στην μειωμένη κατανάλωση και κατά συνέπεια στα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας (η εκπομπή CO2 είναι ανάλογη της κατανάλωσης). Ωστόσο, συμπεραίνουμε πως η ντιζελομανία έχει ενθουσιάσει ουκ ολίγους σε υπέρμετρο βαθμό αν κρίνουμε και από τα email που λαμβάνουμε. Για παράδειγμα υπάρχει αναγνώστης που επιθυμεί να αποκτήσει την ντίζελ έκδοση του Mokka ενώ διανύει τον χρόνο περίπου 8.000 km(!).
Η επιλογή ενός ντίζελ απαιτεί συγκροτημένη σκέψη καθώς ο βενζινοκινητήρας υπερέχει στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όπως η λιγότερο φασαριόζικη και πιο στρωτή λειτουργία του. Το σημαντικότερο που πρέπει να προσέξει κανείς είναι η διαφορά της τιμής πώλησης ανάμεσα σε μια βενζινοκίνητη και σε μια πετρελαιοκίνητη έκδοση συνυπολογίζοντας (με απλά μαθηματικά) την απόσβεση σε βάθος χρόνου ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το χρόνο.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε στα γρήγορα τα φτηνότερα ντίζελ της αγοράς με τιμή πώλησης που αφορά στην βασική τους έκδοση εξοπλισμού με κόστος περίπου στα 15 χιλιάρικα. Σημειώστε πως οι τιμές πώλησης περιλαμβάνουν το όφελος της απόσυρσης, αφορούν σε πεντάθυρες εκδόσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις αναφέρεται τυχόν προσφορά, δεν περιλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα ενώ η κατανάλωση αντιστοιχεί στην μέση τυποποιημένη που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Tο επόμενο αφιέρωμα θα έχει ως θέμα μοντέλα με εκπομπή CΟ2 <100 g/km δίχως τέλη κυκλοφορίας!
[table color=”blue”]
Chevrolet Aveo 1.3 Diesel | από 14.920€ |
---|---|
Με σύγχρονη εμφάνιση το Aveo είναι ένα αυτοκίνητο με ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά προσανατολισμένα προς την άνεση. Στο εσωτερικό την διαφορά κάνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Το μηχανικό σύνολο είναι το ίδιο που κινεί τα Opel Corsa και Fiat Punto και συνδυάζει καλές επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου. H έκδοση δίχως τέλη κυκλοφορίας είναι η Eco (15.250€) με το πεντάρι κιβώτιο ενώ οι υπόλοιπες εφοδιάζονται με εξάρι. | Κυβισμός (cc): 1.248 Ισχύς (PS/rpm): 75/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 190/1.750 0-100 km/h: 14,2 sec Τελική (km/h): 163 Κατανάλωση (lt/100km): 3,8 Εκπομπή CO2: από 99 g/km Μήκος (mm): 4039 Χώρος αποσκευών (lt): 290 |
Citroen C3 1.4 HDi | από 15.390€* |
Μετά το πρόσφατο facelift το C3 φρεσκαρίζεται και αποτελεί ένα τίμιο αυτοκίνητο που μπορεί να μην ενθαρρύνει στον δρόμο λόγω του μαλακού set-up και του ελαφρού σε αίσθηση τιμονιού αλλά με τιμή/κανόνι μπορεί να δώσει λύσεις. *Η τιμή πώλησης για το γαλλικό supermini δεν περιλαμβάνει το πρόγραμμα Diesel Now (περισσότερα στα σημεία πώλησης) που επιφυλάσσει τιμές έκπληξη. | Κυβισμός (cc): 1.398 Ισχύς (PS/rpm): 70/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 160/2.000 0-100 km/h: 13,7 sec Τελική (km/h): 163 Κατανάλωση (lt/100km): 4,3 Εκπομπή CO2: από 113 g/km Μήκος (mm): 3941 Χώρος αποσκευών (lt): 300 |
Dacia Sandero 1.5 dCi | από 12.220€ |
Το Sandero αποτελεί μία low badget επιλογή καθώς βασίζεται στο πάτωμα της 2ης γενιάς Clio. Ωστόσο, παραμένει μία αξιόλογη πρόταση με ισορροπημένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, καλούς χώρους και αποδεκτή ποιότητα κατασκευής. Εδώ ταιριάζει αυτό που λέμε “ότι πληρώνεις παίρνεις” για όποιον αναζητά ένα αξιόλογο ντίζελ αυτοκίνητο καθαρά για μεταφορικούς λόγους δίχως να ξετινάξει τον προϋπολογισμό του. | Κυβισμός (cc): 1.461 Ισχύς (PS/rpm): 88/3.750 Ροπή (Nm/rpm): 200/1.750 0-100 km/h: 13,3 sec Τελική (km/h): 162 Κατανάλωση (lt/100km): 5,0 Εκπομπή CO2: από 130 g/km Μήκος (mm): 4024 Χώρος αποσκευών (lt): 320 |
Fiat 500 1.3 MJT | από 13.941€ |
Αυτή είναι η καλύτερη έκδοση με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα, τουλάχιστον για όποιον δεν συμπαθεί την κάπως τραχιά δικύλινδρη λειτουργία της έκδοσης Twinair (διαβάστε εδώ για το 500L). Ο βασικός ανασταλτικός παράγοντας δεν είναι άλλος από την τιμή πώλησης αφού θεωρείται υψηλή για τον όγκο του αμαξώματος. Ποιος είπε όμως πως το στιλ μετριέται σε πόντους; | Κυβισμός (cc): 1.248 Ισχύς (PS/rpm): 95/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 200/1.500 0-100 km/h: 10,7 sec Τελική (km/h): 180 Κατανάλωση (lt/100km): 3,9 Εκπομπή CO2: από 95 g/km Μήκος (mm): 3545 Χώρος αποσκευών (lt): 185 |
Fiat Punto 1.3 MJT 75 PS | από 13.440€ |
Αν η παραπάνω επιλογή για τους χώρους σας προβλημάτισε την απάντηση δίνει το πεντάθυρο Punto. Η αξία του είναι δεδομένη και όποιος το επιλέξει θα έχει στην κατοχή του ένα πολύ καλό αυτοκίνητο με μειωμένη κατανάλωση (αρκεί το μοτέρ να μην πιέζεται). Οικογενειακό ενδιαφέρον παρουσιάζει το ανανεωμένο Fiat Linea (από 14.940€) με τον ίδιο κινητήρα αλλά υποδεέστερα οδικά χαρακτηριστικά. | Κυβισμός (cc): 1.248 Ισχύς (PS/rpm): 75/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 190/1.500 0-100 km/h: 13,6 sec Τελική (km/h): 165 Κατανάλωση (lt/100km): 4,2 Εκπομπή CO2: από 112 g/km Μήκος (mm): 4065 Χώρος αποσκευών (lt): 275 |
Ford B-MAX 1.6D ECOnetic | από 14.920€ |
Το B-MAX είναι ένα ευέλικτο μοντέλο στην πόλη χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις. Παράλληλα οι χώροι είναι πρακτικοί ενώ στον δρόμο είναι από τα πιο απολαυστικά στην κατηγορία. Αξιόλογη η ντίζελ έκδοση Econetic η οποία όμως έχει να αντιμετωπίσει την εξαιρετική βενζινοκίνητη Ecoboost με την χαμηλότερη τιμή πώλησης και ας καταναλώνει λίγο περισσότερο. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του ανανεωμένου Fiesta. | Κυβισμός (cc): 1.560 Ισχύς (PS/rpm): 95/3.800 Ροπή (Nm/rpm): 200/1.750 0-100 km/h: 14,2 sec Τελική (km/h): 163 Κατανάλωση (lt/100km): 3,3 Εκπομπή CO2: από 87 g/km Μήκος (mm): 3969 Χώρος αποσκευών (lt): 276 |
Hyundai i30 1.4 DSL | από 16.490€* |
Χάρη στην επιπλέον προσφορά* που τρέχει από την ελληνική αντιπροσωπεία η τιμή πώλησης διαμορφώνεται κοντά στα 15 χιλιάρικα. Το νέο i30 αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση με μπάνικο ντιζάιν, καλούς χώρους, είναι άνετο στο δρόμο και γενικότερα είναι ότι καλύτερο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η εταιρία. Συστήνεται ανεπιφύλακτα. Με ακόμη λιγότερα χρήματα υπάρχει και το εξαιρετικό i20 1.1 D. | Κυβισμός (cc): 1.396 Ισχύς (PS/rpm): 90/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 220/1.500 0-100 km/h: 14,2 sec Τελική (km/h): 163 Κατανάλωση (lt/100km): 3,8 Εκπομπή CO2: από 109 g/km Μήκος (mm): 4300 Χώρος αποσκευών (lt): 378 |
Kia Rio 1.1 D ISG | από 12.390€ |
Στην 3η εκδοχή το Rio είναι ένα απο τα πιο καλοφτιαγμένα Kia αλλά και ένα από τα πιο δελεαστικά καθώς συνδυάζει καλούς χώρους και αισθητική. Στον δρόμο στέκεται περίφημα με καλό κράτημα και άνεση ενώ το εξάρι κιβώτιο διατηρεί σε σχετικά χαμηλά επίπεδα τον θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες. Οι ρεπρίζ είναι απλά ικανοποιητικές μιας και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την χωρητικότητα του μοτέρ. Διαβάστε εδώ για το μεγαλύτερο cee’d 1.6 D. | Κυβισμός (cc): 1.248 Ισχύς (PS/rpm): 75/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 170/1.500 0-100 km/h: 16,1 sec Τελική (km/h): 160 Κατανάλωση (lt/100km): 3,6 Εκπομπή CO2: από 94 g/km Μήκος (mm): 4045 Χώρος αποσκευών (lt): 288 |
Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX | από 14.552€ |
H ντίζελ έκδοση του Corsa είναι μία από τις δημοφιλέστερες στην ελληνική αγορά λόγω της καλής τιμής πώλησης που συνδυάζεται με πλήρη εξοπλισμό. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός πασπαρτού που τοποθετείται σε μοντέλα της Fiat και Chevrolet. Με στάνταρ το σύστημα stop/start και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας η έκδοση ecoFLEX εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις πιο συμφέρουσες αγορές. | Κυβισμός (cc): 1.248 Ισχύς (PS/rpm): 95/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 190/1.750 0-100 km/h: 12,3 sec Τελική (km/h): 177 Κατανάλωση (lt/100km): 3,6 Εκπομπή CO2: από 95 g/km Μήκος (mm): 3999 Χώρος αποσκευών (lt): 285 |
Peugeot 208 HDi | από 14.552€ |
Με σύγχρονη εμφάνιση και μπάνικη μάσκα το 208 είναι ένα αυτοκίνητο με ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά προσανατολισμένα προς την άνεση. Στο εσωτερικό την διαφορά κάνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η ροπή του μοτέρ φαίνεται περισσότερη λόγω του καλού κλιμακούμενου μοτέρ αλλά στις υψηλότερες ταχύτητες θα αναζητήσεις καλύτερες ρεπρίζ. Η κατανάλωση είναι από τις χαμηλότερες. | Κυβισμός (cc): 1.398 Ισχύς (PS/rpm): 68/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 160/1.750 0-100 km/h: 13,5 sec Τελική (km/h): 163 Κατανάλωση (lt/100km): 3,8 Εκπομπή CO2: από 98 g/km Μήκος (mm): 3962 Χώρος αποσκευών (lt): 311 |
Renault Clio 1.5 dCi | από 14.920€ |
Δικαιολογημένα το πρώτο πράγμα που σε τραβά στο νέο Clio είναι η φινετσάτη σχεδίαση. Κατά τα υπόλοιπα είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα supermini που μπορεί να αποκτήσει κανείς έχοντας στις προσταγές του έναν από τους καλύτερους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς (σ.σ. υπάρχει και ο εξαιρετικός Energy με 90 PS από 15.300€, εδώ οι τιμές δεν περιλαβάνουν όφελος απόσυρσης). Διαβάστε την σχετική δοκιμή για το Clio με τους 90 ίππους. | Κυβισμός (cc): 1.461 Ισχύς (PS/rpm): 75/4.000 Ροπή (Nm/rpm): 200/1.750 0-100 km/h: 14,3 sec Τελική (km/h): 168 Κατανάλωση (lt/100km): 3,6 Εκπομπή CO2: από 95 g/km Μήκος (mm): 4062 Χώρος αποσκευών (lt): 300 |
Seat Ibiza 1.2 TDI | από 13.490€ |
Δεύτερη νιότη γνωρίζει το Ibiza μετά την σχετικά πρόσφατη ανανέωσή του. Εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας του ενώ ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει η εκδοση Ecomotive με ακόμη καλύτερα χαρακτηριστικά ως προς την κατανάλωση. Σε λογικά επίπεδα ο θόρυβος του τρικύλινδρου κινητήρα που τον προσπερνάς εύκολα χάρη στην οικονομική λειτουργία του. | Κυβισμός (cc): 1.199 Ισχύς (PS/rpm): 75/4.200 Ροπή (Nm/rpm): 180/2.000 0-100 km/h: 13,9 sec Τελική (km/h): 168 Κατανάλωση (lt/100km): 3,8 Εκπομπή CO2: από 99 g/km Μήκος (mm): 4061 Χώρος αποσκευών (lt): 292 |
Skoda Fabia 1.2 TDi | από 14.190€ |
Όπως και τα άλλα δύο μοντέλα του VW Group (Ibiza και Polo), έτσι και το πετρελαιοκίνητο Fabia εξοπλίζεται με τον ίδιο τρικύλινδρο κινητήρα που ξεχωρίζει για την καλή λειτουργία του. Οι καλοί χώροι και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής υπερκεράζουν την ώριμη σχεδίαση του αμαξώματος. | Κυβισμός (cc): 1.199 Ισχύς (PS/rpm): 75/4.200 Ροπή (Nm/rpm): 180/2.000 0-100 km/h: 14,2 sec Τελική (km/h): 166 Κατανάλωση (lt/100km): 3,8 Εκπομπή CO2: από 99 g/km Μήκος (mm): 4000 Χώρος αποσκευών (lt): 315 |
Smart fortwo cdi | από 12.788€ |
Πρόκειται για το μοντέλο με το μικρότερο τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα. Ένα αυτοκίνητο που αν δεν σας προβληματίζει η διθέσια διάταξη θα σας βγάλει ασπροπρόσωπο στην πόλη με το μειωμένο κόστος χρήσης του και τις λιγότερες επισκέψεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων. | Κυβισμός (cc): 799 Ισχύς (PS/rpm): 54/3.800 Ροπή (Nm/rpm): 130/2.100 0-100 km/h: 16,8 sec Τελική (km/h): 135 Κατανάλωση (lt/100km): 3,3 Εκπομπή CO2: 86 g/km Μήκος (mm): 2695 Χώρος αποσκευών (lt): 220 |
Toyota Yaris 1.4 D4D | από 14.060€ |
Το Yaris επέστρεψε με δυναμική σχεδίαση, πιο ώριμο από ποτέ και με σημαντικά μεγαλύτερους χώρους, έστω και αν το εσωτερικό στερείται φαντασίας. Ο πετρελαιοκινητήρας του είναι για όσκαρ αφού είναι ήσυχος, οικονομικός και ένας από τους πιο ροπάτους στην κατηγορία με οικονομική λειτουργία. | Κυβισμός (cc): 1.364 Ισχύς (PS/rpm): 90/3.800 Ροπή (Nm/rpm): 205/1.800 0-100 km/h: 10,8 sec Τελική (km/h): 175 Κατανάλωση (lt/100km): 3,9 Εκπομπή CO2: 103 g/km Μήκος (mm): 3885 Χώρος αποσκευών (lt): 286 |
VW Polo 1.2 TDi | από 14.0520€ |
Άλλη μία σταθερά στην κατηγορία αποτελεί το Polo που προσφέρει ότι και τα υπόλοιπα δύο μοντέλα του ομίλου (Seat και Skoda) αλλά με ένα πιο ραφιναρισμένο και ήπιο τρόπο. Κάπως. έτσι. αντισταθμίζεται και η διαφορά στην τιμή πώλησης αλλά και από την μηδενική καταβολή τελών κυκλοφορίας. | Κυβισμός (cc): 1.199 Ισχύς (PS/rpm): 75/4.200 Ροπή (Nm/rpm): 180/2.000 0-100 km/h: 13,9 sec Τελική (km/h): 170 Κατανάλωση (lt/100km): 3,8 Εκπομπή CO2: 99 g/km Μήκος (mm): 3970 Χώρος αποσκευών (lt): 280 |
I-30 η yaris ΜΟΝΟ…
Και RIO (σορρυ για το double post)
Αναμφίβολα έχει πέσει ντηζελομανία, από την άλλη όμως θα διαφωνήσω απόλυτα στη λογική της “απόσβεσης” και του “15.000 χλμ ανά έτος”. Καιρός πια νά ξεπεραστεί αυτή η εσφαλμένη λογική που έχει γαλουχήσει γενιές και γενιές και έχει μπει στο DNA της Ελληνικής αυτοκίνησης.
Με τα επιπλέον χρήματα παίρνεις κάτι διαφορετικό με διαφορετικά χαρακτηριστικά τίποτα παραπάνω.
Ορίστε και το επιχείρημα: πόσα χιλιόμετρα ανά έτος πρέπει να κάνει κάποιος για να κάνει απόσβεση τις 17ρες ζάντες με τα 225 προφίλ που πλήρωσε 700€ επιπλέον; τα επιπλέον 400 € για το μεταλλικό χρώμα;
Υπάρχει βέβαια και η άλλη οπτική, οτι απόσβεση κάνεις με 0 χλμ, αφού την αυξημένη τιμή αγοράς την παίρνεις πίσω (μη πω οτι παίρνεις και παραπάνω) στη περίπτωση μεταπώλησης που ιδιαίτερα σήμερα γίνεται πολύ εύκολα για τα ντήζελ.