Δείτε όλα τα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης με πλούσιο φωτογραφικό υλικό…
Για ακόμη μία φορά, σε ακόμη μία έκθεση οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να δώσουν ένταση στο ρεύμα της εποχής. Αν υποθέσουμε πως μία τάση προς κάτι διαμορφώνει μία μόδα, τότε αυτή (η τάση) για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η ανακάλυψη νέων πεδίων που θα αναζωογονήσουν το ενδιαφέρον διαμορφώνοντας νέα προοπτική (η μόδα) για το αγοραστικό κοινό. Βλέπετε, οι συνθήκες είναι εντελώς διαφορετικές αυτή την περίοδο και με τις πωλήσεις στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών οι εταιρίες πρέπει να δημιουργήσουν «νέο ρεύμα».
Όπως επισημαίνει και η «New York Times» οι νέοι ενδιαφέρονται όλο και λιγότερο για τα αυτοκίνητα με δυνατούς κινητήρες στρεφόμενοι κυρίως προς πιο «πράσινες» λύσεις με προηγμένη τεχνολογία. Σίγουρα πολλοί από αυτούς εντυπωσιάζονται στην ιδέα της απόκτησης ενός ηλεκτρικού ή ηλεκτροϋβριδικού αυτοκινήτου και θα ήταν πρόθυμοι να τα συνδυάσουν με ελκυστικά gadget διαδικτύωσης και τηλεματικής.
Ήδη έχουμε δει μέχρι και εφαρμογές για να «ποστάρει» ή «τουϊτάρει» κανείς από το αυτοκίνητο του ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν «πέσει με τα μούτρα» σε επιμέρους τεχνολογίες που από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας κατευθύνουν προς την ημιαυτόνομη και στην συνέχεια αυτόνομη οδήγηση (autonomous ή automated driving).
Πέραν τούτου, όπως έχουμε επισημάνει και πριν από μήνες, οι εταιρίες αναμένεται να επαναφέρουν την τάση των οχημάτων με ενεργειακές κυψέλες (fuel cells) μιας και τα μπαταριοκίνητα έχουν αρχίσει να αναλώνονται γύρω από πρακτικά ζητήματα (αυτονομία, χρόνος φόρτισης, κόστος μπαταριών) για τα οποία θα πάρει αρκετά χρόνια για να επιλυθούν. Ακόμη περισσότερα θα πάρει και για τα υδρoγονοκίνητα με κυψέλες τα οποία όμως όπως και να το κάνουμε αποτελούν το επικρατέστερο σενάριο της μελλοντικής αυτοκίνησης με την Toyota να ετοιμάζεται το 2015 να παρουσιάσει το πρώτο fuel cell ευρείας παραγωγής προετοιμάζοντας το έδαφος για μία εποχή όπως τότε με το Prius, όπως μας είπε ο Katsuhiko Hirose, υπεύθυνος στον τομέα R&D της ιαπωνικής εταιρίας.
Ωστόσο, κάτι μου λέει πως όταν οι οικονομικά χαλεποί καιροί βελτιωθούν και επέλθει νηνεμία όλο και μικρότερο ποσοστό του αγοραστικού κοινού θα σταματήσει να αισθάνεται ενοχές αν δεν έχει μικρού κυβισμού βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Όταν όλα βρεθούν σε κατάσταση limit-up, ακόμη και αν, αυτό βαστήξει για πολλά ακόμη έτη (αναφέρομαι γενικότερα και όχι μόνο στην χώρα μας) θα δημιουργηθεί μία νέα τάση στην οποία οι θερμικοί κινητήρες (οι οποίοι ούτως ή άλλως θα είναι το κυρίαρχο είδος για τουλάχιστον 2-3 δεκαετίες ακόμη) θα επανέλθουν δριμύτεροι και αποδοτικότεροι -ειδικά οι βενζινοκινητήρες- από ποτέ με νέες τεχνολογίες όπως η μεταβλητή συμπίεση, η αυτανάφλεξη κ.α., σύμφωνα με λεγόμενα του Derek Crabb, υπεύθυνο στον μηχανολογικό τομέα, ο οποίος ποντάρει πολύ στην υβριδοποίηση των ΜΕΚ με plug-in χαρακτηριστικά. Είπαμε, μόδα είναι και γυρίζει…
Παρακάτω υπάρχει λίστα με τα σημαντικότερα μοντέλα της έκθεσης ενώ εδώ μπορείτε να δείτε ένα πλήρες φωτογραφικό άλμπουμ με διαρκή προσθήκη νέου υλικού.
Το caroto.gr σε συνεργασία με το περιοδικό Car&Driver βρέθηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης και συνεχίζει να σας ενημερώνει συνεχώς για όλες τις εξελίξεις. Επίσης, το caroto.gr αυτή την ώρα βρίσκεται στο Ingolstadt για να ξεναγηθεί στις εγκασταστάσεις της Schaeffler-LUK και της Audi AG από όπου θα προκύψουν πολλά και ενδιαφέροντα για τα οποία θα μιλήσουμε στις επόμενες μέρες. Προς το παρόν ας εστιάσουμε στην γερμανική έκθεση με συνεχή updates αλλά και πλούσιο φωτογραφικό υλικό με το ανέβασμα της αυλαίας της γερμανικής έκθεσης για τους εκπροσώπους του ειδικoύ Τύπου (στις 10-11 Σεπτεμβρίου).